Gå til innhold

Får kjeft av kusina mi fordi jeg ikke klarer å gå i begravelsen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Kusina mi ringer meg omtrent hver dag og presse meg. Vi kan ikke være så mange i begravelsen og derfor måtte jeg svare på det tidlig slik at noen andre i familien kunne ta min plass. Hun aksepterer ikke mitt valg og ringer meg omtrent hver dag og kjefter meg ut. Svarer jeg ikke når hun ringer kommer det stygge meldinger. Jeg er så knust og trist. Det er en som stod meg veldig nær som gikk bort og jeg bare klarer ikke å gå i begravelsen😭 Det blir for vanskelig for meg. jeg er psykisk syk og dødsfallet knuste meg helt. Jeg har ikke fungert vanlig i hverdagen etter dødsfallet. spiser nesten ikke noe, sover nesten ikke, bare gråter. Jeg har så dårlig samvittighet fra før over at jeg ikke skal i begravelsen og hun psyker meg bare enda mer ned. Jeg er i sorg og vet ikke hva jeg skal gjøre med denne situasjonen. Vær så snill og hjelp meg! Tusn takk.

Anonymkode: 6cb5f...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kondolerer. Er tøft å miste en av sine nærmeste❤️

Har du fortalt det til henne, at du sliter?

om du har, så får du si til henne at hun får slutte å plage deg, ellers  må du blokkere telefon nr hennes

Anonymkode: 01326...8dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. Dette hørtes jo vanskelig ut ❤️ Du ønsker å dra i en begravelse til noen som sto deg veldig nær, men at du nå er veldig syk, og ikke klarer det. En kan være meget dårlig, som psykisk syk, absolutt. Men det forstår desverre ikke kusinen din. 
Kanskje det kan hjelpe å være ærlig om hvor dårlig du er..

Uansett, forsøk å ikke ha dårlig samvittighet. Det er likevel mye du kan gjøre for å minnes den døde. F.eks minneord, bestill opp en egen blommst/krans til siste hilsen i begravelsen. 

Anonymkode: e5da7...39f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal begravelsen sendes online? Kan du følge den fremfor å møte opp i kirken?

Anonymkode: 2f88f...69b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun respektere ikke deg og ditt valg. Blokker henne er og mitt råd. Mulig det ligger noe annet bak hennes oppførsel..Men, uavhengig av det så er det ikke greit at hun tråkker på dine grenser. Mennesker sørger forskjellig sånn er det bare. Jeg mener virkelig hun skylder deg en real unnskyldning og om hun fortsetter etter begravelsen, kusine eller ei, så hadde jeg valgt å ikke være en del av hennes liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende det er bra for deg å dra i begravelsen. Det er en del av sorgprosessen, men til syvende og sist, så er det du som velger det helt selv og ingen kan tvinge deg. Du må selv gjøre det du tror er rett ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...