AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Del Skrevet 17. november 2020 Jeg vurderer å få invisalign, jeg har ikke så skeive tenner, men ønsker dem mest mulig rette. Har lest litt om det på nettet og sett noen videoer. Føler enten er folk veldig fornøyde eller så er de veldig ufornøyde og sier at invisalign var den største feilen de har gjort og at de har fått masse problemer i ettertid. Merket jeg ble litt stressa av dette. Tannlegen min sier at han synes det ser veldig greit ut, men er redd for å ødelegge noe eller at noe skal gå feil som gir meg problemer. Bør jeg være redd? Jeg vil jo gjøre det her, men nå som jeg leste om dette ble jeg så stressa. Noen som har noen erfaringer eller formeninger? Anonymkode: 69f6c...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 17. november 2020 #2 Del Skrevet 17. november 2020 Jeg hadde dette og har ikke hatt noen problemer i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Del Skrevet 17. november 2020 Jeg også. Men jeg må sove med skinnene fortsatt, halvannet år etter jeg var ferdig, ellers flytter tennene seg. Du over her.. har du fått streng bak tennene? Eller? Anonymkode: d24c3...6d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Del Skrevet 17. november 2020 Hvilke problemer har du hørt om? Jeg har bestilt time, og har bare lest positive ting. Anonymkode: 0b9a3...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Del Skrevet 17. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke problemer har du hørt om? Jeg har bestilt time, og har bare lest positive ting. Anonymkode: 0b9a3...26c Jeg har hørt om folk som har fått problemer med bitt, ødelagt benbygning etc... Linker: https://www.realself.com/forum/invisalign-the-worst-mistake-my-life + les kommentarene. Merker jeg blir litt stresset av dette, jeg må svare tannlegen om jeg skal eller ikke. Vil helst også bare komme i gang med behandlingen så fort som mulig. Men er så redd for at jeg gjør en stor feil.. Men det er kanskje ikke så vanlig å få komplikasjoner? ts Anonymkode: 69f6c...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Del Skrevet 17. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å få invisalign, jeg har ikke så skeive tenner, men ønsker dem mest mulig rette. Har lest litt om det på nettet og sett noen videoer. Føler enten er folk veldig fornøyde eller så er de veldig ufornøyde og sier at invisalign var den største feilen de har gjort og at de har fått masse problemer i ettertid. Merket jeg ble litt stressa av dette. Tannlegen min sier at han synes det ser veldig greit ut, men er redd for å ødelegge noe eller at noe skal gå feil som gir meg problemer. Bør jeg være redd? Jeg vil jo gjøre det her, men nå som jeg leste om dette ble jeg så stressa. Noen som har noen erfaringer eller formeninger? Anonymkode: 69f6c...99d Ikke meningen å kuppe tråden din, men lurer på om du har vurdert inman aligner også? Jeg vurderer selv enten invisalign eller inman aligner, men er veldig usikker på begge. Jeg hadde regulering i «ungdommen», men har nå ganske skjeve fortenner Er over 30 år nå. https://www.lifetimesmiles.com/blog-1/2018/12/3/inman-aligner-vs-invisalign-why-we-prefer-the-inman-aligner Anonymkode: 2b666...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Del Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meningen å kuppe tråden din, men lurer på om du har vurdert inman aligner også? Jeg vurderer selv enten invisalign eller inman aligner, men er veldig usikker på begge. Jeg hadde regulering i «ungdommen», men har nå ganske skjeve fortenner Er over 30 år nå. https://www.lifetimesmiles.com/blog-1/2018/12/3/inman-aligner-vs-invisalign-why-we-prefer-the-inman-aligner Anonymkode: 2b666...127 Jeg har lest om inman aligner også, dette hadde ikke lyst på da det er mer synlig.. Da ble det invisalign jeg og tannlegen ble enige om. Men er bare så guffent at man ikke vet om det kommer til å skje komplikasjoner. Tannlegen sa også at jeg ca bare trengte 15 skinner, dvs tidsperiode på 15 uker. Det hørtes veldig greit ut. ts Anonymkode: 69f6c...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #8 Del Skrevet 17. november 2020 *dytt* Anonymkode: 69f6c...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Del Skrevet 17. november 2020 Ville heller hørt på tannlegen enn et random, engelsk forum der hvem som helst kan kommentere. Anonymkode: 5ad14...08a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Del Skrevet 17. november 2020 Jeg har god opplevelse med dette. Tennene er rette nå, er et år siden jeg hadde Invisalign. Litt stress med å gå med skinnene hele dagen, og ta de av til hvert måltid, men blir fort vandt til det. Hadde med tannbørste på jobb denne tiden, så tennene var rene etter måltid når jeg tok skinnene i munn igjen. Etter behandling fikk jeg streng oppe og nede bak tennene, og skinner som skal brukes fast om nettene. Litt uvant det også, men man vender seg til det. Det eneste negative for meg, var at i den strengen oppe, satt det seg mye matrester, selv om jeg brukte tanntråd flere ganger om dagen. Alt bare festet seg mellom tenner og det var litt styr for å holde det rent der. Hadde tanntråd med meg overalt 😅 Til slutt fikk jeg en stor blemme i gommen bak strengen, som forflyttet seg til tannkjøttet foran og alt hovnet opp. Blødde og var smertefullt. Fikk da rask time hos tannlegen hvor han fjernet den strengen, og kjøpte bakteriedrepende munnskyl på apoteket. Det gikk da fort over, og nå sover jeg kun med de skinnene om nettene og såret er grodd. Jeg fikk til en spesialist, og følte han hadde mye kunnskap, og da går det nok veldig bra 😀 man får jo også god oppfølging etc. Anonymkode: b2a98...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå