Gå til innhold

Hvis det hadde dukket opp unektelig bevis for at kristendommen er sann og Gud eksisterer, hadde du tilbedt ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 18.11.2020 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Helvete er kun beskrevet i det nye testamentet: en hel verden skapt for å torturere og pine mennesker for resten av EVIGHETEN. Bare en psykopat kan komme opp med noe så hårreisende umoralskt.

Anonymkode: 2d3d2...25f

Himmelen, som Gud har skapt, er er fantastisk sted! 

I helvete er det satan som regjerer. Ja, han er psykopat, sadist, vanvittig utspekulert og kan bedra deg til å tro at det er Gud som vil deg vondt, når Gud bare vil redde deg fra satan og hans store bedrag.

Veien til himmelen går gjennom Jesus. Jesus er Gud i menneskers skikkelse. Les om Jesus så ser du at Jesus var det beste menneske man kan tenke seg.  

Anonymkode: d46f3...fdc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 17.11.2020 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Enda et spørsmål til ateistene her. Ville du blitt kristen?

Anonymkode: d6c4e...c57

Selv om det hadde blitt vitenskapelig bevist at det finnes en gud som har skapt universet så hadde jeg nok ikke begynt å tilbe vedkommende. 

Artig med universet og sånn da, så hadde nok vært veldig nysgjerrig på hvordan han fikk det til og slikt.

Men når det kommer til driften av planeten jorden så er jeg ikke veldig imponert over jobben han gjør. Kanskje fyren begynner å bli litt småsenil og burde tenke på å pensjonere seg?

Skrevet

Det finnes ikke noe Gud eller religion. Det er noe staten har funne på slik menneske skal ha håp. Har menneske håp, er vi lette å styre. 

Anonymkode: b1253...3aa

• Liker 2
Skrevet

Nei, hadde ikke tilbedt noen andre enn meg selv, uansett hva du hadde kommet med unektelige bevis. Uansett en ren hypotetisk problemstilling, all den tid vi har beviser som tyder på det motsatte. Spørsmålet burde kanskje vært snudd rundt.

Anonymkode: 456e9...db2

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, han er psykopat, sadist, vanvittig utspekulert og kan bedra deg til å tro at det er Gud som vil deg vondt, når Gud bare vil redde deg fra satan og hans store bedrag.

Vel, gud er faen meg rimelig syk han også. Bare se all dritten som skjer på jorden. Eller hva, er det satans skyld, og gud kan ikke gjøre noe med det? Trodde gud var allmektig - også sitter han bare der og ser på alt som skjer? Snakk som sjuk jævel!

Skrevet
På 17.11.2020 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Enda et spørsmål til ateistene her. Ville du blitt kristen?

Anonymkode: d6c4e...c57

Jeg hadde trodd, men tilbedt? Guden må nesten gjøre seg fortjent til det.

Skrevet

Altså om det var unektelige bevis for at en allmektig gud hadde eksistert, så hadde jeg jo TRODD på det. Men jeg hadde ikke tilbedt, tvert i mot.

Skrevet
Just now, Alice123 said:

Altså om det var unektelige bevis for at en allmektig gud hadde eksistert, så hadde jeg jo TRODD på det. Men jeg hadde ikke tilbedt, tvert i mot.

haha, så sant. Hadde det blitt bevist at det fantes en allmektig gud, hadde jeg lurt og spurt noe så til de grader hva i alle dager hun drev med, og hvorfor ikke allmektigheten ble brukt til å gjøre verden til et godt sted!

• Liker 1
Skrevet

Nei. Hadde aldri tilbedt en gud som aksepterer pedofili og incest. 

Anonymkode: 8c885...fcc

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, gud er faen meg rimelig syk han også. Bare se all dritten som skjer på jorden. Eller hva, er det satans skyld, og gud kan ikke gjøre noe med det? Trodde gud var allmektig - også sitter han bare der og ser på alt som skjer? Snakk som sjuk jævel!

Jeg forstår ikke at du tør. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hadde aldri tilbedt en gud som aksepterer pedofili og incest. 

Anonymkode: 8c885...fcc

Han aksepterer det ikke. Han hater det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...