AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Enda et spørsmål til ateistene her. Ville du blitt kristen? Anonymkode: d6c4e...c57
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Nei. Ikke med mindre guden også dementerte mesteparten av bibelen. Den bibelske gud oppfatter jeg som ondskapsfull, så da får jeg vel heller brenne. Anonymkode: 40a28...fb9 12
Hank Amarillo Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Hvorfor ville det vært nødvendig å tilbe h*n? 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Hvorfor ville det vært nødvendig å tilbe h*n? Hva mener du? Anonymkode: d6c4e...c57
Hank Amarillo Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: d6c4e...c57 Var bare en referanse til overskriften. Kan vel svare at nei, jeg hadde ikke tilbedt han. Vil formode at et såpss allmektig vesen hadde såpass med selvtillit at han fint klarer seg uten 'tilbedelse'. 16
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 jeg er kristen og har Den Hellige Ånd i meg, det er nok bevis for meg at Gud og Jesus finnes, og at jeg har opplevd mirakler fra Gud og fått bønnesvar. Ja Gud den allmektige finnes og er her. Anonymkode: d7dc6...135 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Jeg hadde innsett fakta. Siden det hadde vært unektelig. Jeg hadde vel prøvd å fake å tilbe han, siden jeg ikke vil brenne i en hel evighet. Jeg sier fake, fordi hvis Gud er ansvarlig for alt helvete på jord som mennesker og barn går gjennom spesielt i andre deler av verden, så er han ingen å se opp til. Bare dra innom barnekreftavdelingen hvis du lurer på hvorfor Gud er motbydelig. Ateist Anonymkode: 47cdc...366 12
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 Hvis Gud virkelig fantes, hvorfor skulle jeg tilbe en som lar småbarn bli voldtatt? En som sitter på ræva og ikke løfter en finger oppi all dritten som finnes. Ta for faen litt ansvar, Gud. Anonymkode: d7aa1...312 13
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Hank Amarillo skrev: Var bare en referanse til overskriften. Kan vel svare at nei, jeg hadde ikke tilbedt han. Vil formode at et såpss allmektig vesen hadde såpass med selvtillit at han fint klarer seg uten 'tilbedelse'. Åja. Mente egentlig bare om du hadde blitt kristen, altså tilbedt den kristne guden. Anonymkode: d6c4e...c57
Sjøbanan Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Siden religioner er bygget på tro og trosbekjennelse, så virker det veldig merkelig, ja, til og med ulogisk, at man skal kunne "bevise guds eksistens". Kan man bevise guds eksistens så er det det samme som å si at Gud ikke eksisterer. Så nei, så klart ikke. Og jeg er ikke ateist, men heller ikke "kristen" (i den forstand - jeg tror ikke Jesus er guds sønn og døde på korset for å frelse oss mennesker).
Hank Amarillo Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja. Mente egentlig bare om du hadde blitt kristen, altså tilbedt den kristne guden. Anonymkode: d6c4e...c57 Var det ikke det jeg svarte på? Eller mener du at den kristne gud har så lav selvtillit at han trenger å bli 'tilbedt'?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis Gud virkelig fantes, hvorfor skulle jeg tilbe en som lar småbarn bli voldtatt? En som sitter på ræva og ikke løfter en finger oppi all dritten som finnes. Ta for faen litt ansvar, Gud. Anonymkode: d7aa1...312 Jeg er ikke troende, men dette er ganske åpenbart. Gud har skapt verden, universet, mennesker, dyr, insekter, planter og absolutt alt til perfeksjon, men han styrer ikke individets frie vilje. Menneskets frie vilje kan sammenlignes med dagens ytringsfrihet. Alle har lov til å gjøre og si det dem vil. Så det du poengterer kommer av pur ondskap i individer, og er ikke Guds skyld. Hvis du ser utover det så ser du alt som en skaper har laget, og det er gjennomført i verdensklasse tilpasset for oss alle sammen. Hadde Gud gitt et unektelig bevis så hadde jeg selvfølgelig takket han for alt. Hver dag. Såpass storhet har jeg. Han trenger forøvrig ikke gi et unektelig bevis engang, det hadde holdt med et symbolsk samtykke. Å bli hørt. Men så langt har også dette latt vente på seg, og ingenting ser ut til å gå min vei. Men jeg blir aldri hørt, og da er det vanskelig å tro. Anonymkode: 652d2...345 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Hank Amarillo skrev: Var det ikke det jeg svarte på? Jo, jeg svarte bare på hvorfor jeg skrev "tilbe". Anonymkode: d6c4e...c57
Rogadame Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 Nei. Gud beskrevet i bibelen fremstilles som en sadistisk narsisist. 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enda et spørsmål til ateistene her. Ville du blitt kristen? Anonymkode: d6c4e...c57 Nei. Om så både gud og jesus stod her i stua mi så ville jeg ikke tilbedt dem. Hvem ber vel om å bli tilbedt? Eller setter krav for å vise godhet? Nei, tror jeg hadde ringt galehuset og spurt om de hadde plass til meg der. Anonymkode: 49e01...0e6 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 Kanskje ER gud her.. Donald Trumph! Anonymkode: 49e01...0e6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 Skal innrømme at jeg på mine mørkeste dager hvor alt har virket håpløst og tapt, har bedd til Gud. Jeg tror ikke, men har vært så langt nede at det har vært siste utvei. Det har gått veldig fint og jeg kunne ikke vært lykkeligere nå. Men jeg tror ikke det er guds fortjeneste, heller at det alltids ordner seg. Det er vanskelig å skulle snu sånn med engang, jeg tror ikke jeg hadde tilbedt noen i et slikt tilfelle. Snakket en periode mye med noen fra Jehovas vitner, og de rettferdiggjort alt det vonde i verden. Det blir det samme for meg med en gud. Jeg kan ikke tro at en som skal være så god kan utøve så mye vondt på jorden. Det kan jeg ikke godta. Anonymkode: 4ed34...9ef
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje ER gud her.. Donald Trumph! Anonymkode: 49e01...0e6 Han er ufeilbarlig ifølge Trump Kirken. 1440 × 907 Anonymkode: 0aed9...de3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå