Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er på ingen måte et sjalu menneske. Til tross for dette opplevde jeg å være sjalu på mannen i dag. Det er første gang på fire år. Jeg så han chattet med en kollega og lo masse. Jeg tviler ikke på at han er trofast per nå, men kjente et lite stikk da han aldri mer sånn med meg. Jeg vil på ingen måte hindre han i å snakke med denne kollegaen da jeg tror jeg vet at han ønsker meg. Likevel, så rart det høres ut, er jeg sjalu. Jeg nevnte dette for mannen og sa at jeg visste dette var mine følelser og ikke fordi han hadde gjort noe. Han ble sint og skuffet. Har jeg gjort noe feil i å ytre denne følelsen for han til tross for at jeg sa at jeg visste det handlet om mine usikkerheter?

Anonymkode: 9c065...48e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får lov å føle hva du vil, men han får ikke?

Hvorfor hans følelser feil og ikke dine?

Anonymkode: 89b0c...b79

• Liker 5
Skrevet

Han ble sint?
Han er forelsket! 

Anonymkode: 74448...9c2

• Liker 8
Skrevet

Han kunne jo valgt å si at han forstår, men at du ikke har noe å bekymre deg for..en sint reaksjon hadde gjort meg mistenksom🙄

Anonymkode: cc656...d2b

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ble sint?
Han er forelsket! 

Anonymkode: 74448...9c2

Enig i denne 🙈 min eks drev på sånn, og når jeg konfronterte han med det ble han sur og vrei det over på meg.. det blir nok dessverre litt sånn når en treffer hodet på spikeren. 

Anonymkode: bf8af...f54

• Liker 9
Skrevet

Reaksjonen hans var mistenksom spør du meg. Hadde han hatt rent mel i posen, så hadde han heller betrygget deg, og ikke blitt aggressiv....

Anonymkode: 4f9cb...3d6

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mistenksom

Mistenkelig

Anonymkode: fbaf0...0f4

• Liker 4
Skrevet

Når du sier du sa det på den måten du gjorde - altså ikke anklaggende og du la det i tillegg over på deg selv og visste at det handlet om din usikkerhet. Så burde han virkelig ha gitt deg støtte og bekreftelse. Og det at han ikke gjorde det, ville gjort meg meget mistenksom. Så dette hadde jeg måtte ha funnet ut av. 

Anonymkode: 770bc...e0a

• Liker 8
Skrevet

Høres ut som han er intressert i denne kollegaen siden hans reaksjon var sinne. Vanligvis så ville en partner heller ha reagert med sjokk og prøvd å få deg til å føle deg sikker, at alt er ok mellom dere, vist chatten eventuelt....

Anonymkode: a23a3...a5f

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som han er intressert i denne kollegaen siden hans reaksjon var sinne. Vanligvis så ville en partner heller ha reagert med sjokk og prøvd å få deg til å føle deg sikker, at alt er ok mellom dere, vist chatten eventuelt....

Enig i dette dessverre...

Anonymkode: d8e9f...560

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vanligvis? Er det vanlig å bli spurt om det?

Og dersom en person blir spurt om det gjentatte ganger og det er alltid bare mangel på tillit, så er det forståelig at en blir sint av de samme spørsmålene og mistankene gang på gang.

Anonymkode: 89b0c...b79

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med...aldri mer sånn med meg? Ler dere ikke sammen lenger? 

Anonymkode: 1b1d7...901

Skrevet

Hei!

Han tilbydde seg å vise chatten, men jeg var ikke interessert i å se. Jeg er som nevnt egentlig sikker på at han ikke er utro. I går da vi la oss, beklaget han seg veldig for reaksjonen hans. Han fortalte at han ble redd for at det jeg mente at han ikke kunne ha kvinnelig venner. Han hadde en veldig kontrollerende eks, der han måtte kutte ut all vennskapelig kontakt med kvinner, og så vidt fikk henge med to kompiser. Han fortalte også mer om relasjonen til dama han snakket med og det er ikke noe tvil igjen hos meg.

Anonymkode: 9c065...48e

• Liker 5
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kunne jo valgt å si at han forstår, men at du ikke har noe å bekymre deg for..en sint reaksjon hadde gjort meg mistenksom🙄

Anonymkode: cc656...d2b

Enig. Sinne og irritasjon i en sånn situasjon er rødt flagg 

Anonymkode: 3395e...f0f

• Liker 1
Skrevet

Det å fortelle at du er sjalu til partner når han har en høyst normal samtale med en kollega samtidig som du selv sier at du vet at det ikke er noen grunn til bekymring, kan nok oppfattes som en urimelig hersketeknikk for ham. Dine irrasjonelle følelser bør jo ikke bli hans problem.

Anonymkode: f9a58...63c

Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å fortelle at du er sjalu til partner når han har en høyst normal samtale med en kollega samtidig som du selv sier at du vet at det ikke er noen grunn til bekymring, kan nok oppfattes som en urimelig hersketeknikk for ham. Dine irrasjonelle følelser bør jo ikke bli hans problem.

Så med andre ord skal man ikke prate om følelsene sine til partneren sin? Kun dersom følelsene er rimelige nok? 

Følelser er faktisk like reelle, og derfor like vonde for ts uavhengig av hva du anser som urimelig. Jeg anser tvert imot ts som sterk, som klarer å være åpen og ærlig om de såre følelsene sine. Men jeg ser på det som vesentlig å ha lov til å snakke om følelser i et godt forhold.

Er kun på kvinneguiden man kan bli halshugget for å ha kjent på sjalusi og vært ærlig med partneren om det. 

Endret av Sokkar
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager har det med hersketeknikk å gjøre? 

Det å bli sint når noen forklarer en helt normal følelse, er mer en hersketeknikk, spør du meg. 

Anonymkode: 3395e...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...