AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Jeg har tenkt en stund nå at jeg ser ut som et gammelt og slitent troll med posete ansikt, får sjokk når jeg ser meg selv med sterkt lys som fremhever nasolabiale linjer, blir rett og slett lei meg. Og når jeg er på første date forventer jeg menn skal rynke på nesa når de ser meg eller bli avtent av rynkene. På jobb og ellers i sosiale settinger får jeg ofte spørsmål om hva jeg har gjort av triks, hudpleie og evt inngrep for å se så mye yngre ut enn jeg er (og har da åpenbart ikke gjort noe, men føler jeg trenger ansiktsløft). Så jeg begynner å lure på om jeg har et forvridd bilde av hvordan ei på 31 skal se ut, føler jeg kunne vært søsteren til mamma på 55 år. Ser jo alle disse flotte damene på instagram og ellers i media, og lurer på om jeg er hjernevasket, eller om alle andre bare ikke har sett nøye nok på huden min. Ansiktet skal jo ikke bli posete, rynkete og hengete så tidlig? Fler som føler de ser mye eldre ut enn de er? Anonymkode: 811cd...250 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Er jo helt vanlig at alderen begynner å synes i 30-årene. Har en lav fettprosent blir jo ansiktstrekk mer markert, og kinnben og linjer vises bedre. Stemmen blir også gradvis dypere. Anonymkode: 2dd46...087
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Jeg føler også jeg ser eldre ut enn jeg er, er 36. Har dype linjer fra nesen til munnvikene, og begynner å få mange rynker rundt øynene. Huden mellom hake og hals har det siste året også blitt slappere, så ser med skrekk og gru på den kommende kalkunhalsen. Innser jeg har arvet feil side av familien, mamma på 64 har knapt en rynke, pappa på 66 ser ut som han er 90. Broren min ser ut til å ha fått mer av mammas gener her. Urettferdig! Jeg tror altså arv har mye å si. Men også livsstil, og jeg har levd et veldig stressende liv de siste 15 årene, mye jobb, press, utdanning, søvnproblemer, småbarnstid, lite fokus på kosthold og hudpleie, og nokså mye vindrikking. Kanskje på tide å begynne å tenke nytt 🥴 Anonymkode: 50949...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå