Gå til innhold

DnB, finansieringsbevis og «mersalg».

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blæh! Angrer nesten på at jeg søkte finansieringsbevis hos DnB. Føler de jobber noe ekstremt med å «prakke på meg» andre typer tjenester.

1. De måtte ta en verdivurdering av nåværende bolig. Greit nok, sikkert fornuftig.   Så de sendte en megler hit som kikket 3 min på leiligheten, for å så snakke med oss i en halvtime om hvorfor vi burde velge ham når vi skal selge bolig. Nå kontakter han oss annenhver måned for å høre «hvordan det går, om vi snart skal selge, og han er klar for å bistå oss».

2. Når vi så er tilbudt lån, «må» vi også forsikre oss. I tilfellet en mister inntekt. Er blitt oppringt flere ganger de siste ukene med mas om personforsikring, uføreforsikring, dødsforsikring og Gud vet hva. (Sikkert ikke riktig navn på forsikringene).

Er dette vanlig også hos andre banker?

Anonymkode: 27c6f...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei!!

Jeg søkte finansieringsbevis hos et par banker da jeg var på husjakt. Fikk enkel og grei oppfølging og ikke noe mas fra de bankene. Men da jeg kjøpte hus derimot, så var det DNB som stod for salget. Og gjett om de prøvde å prakke på meg alt mulig! Selv lenge etter kjøpet. De ville jo naturligvis at jeg skulle ha lån via de og ikke den banken jeg hadde valgt, de ville jeg skulle bli bankkunde hos de og kjøpe forsikringer av de.... 

Anonymkode: a68e2...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal sies at forsikringene er veldig lurt å ha da, man vet aldri hva som skjer og da er det greit at man er sikret  :) Jeg har slike forsikringer via jobb, du må absolutt ikke ha de via DNB!

Anonymkode: a68e2...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd, men jeg har både uføre og livsforsikring i tillegg til ulykke. Hadde aldri turt å ha huslån uten å vite at jeg kunne betale for det hvis jeg ble langvarig syk. 

Anonymkode: 2903a...4b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aldri opplevd, men jeg har både uføre og livsforsikring i tillegg til ulykke. Hadde aldri turt å ha huslån uten å vite at jeg kunne betale for det hvis jeg ble langvarig syk. 

Når jeg tenker meg om så var det kanskje takket være dnb at jeg tegnet uføre og liv da jeg kjøpte første bolig som 26-åring. Og fikk broren min til å gjøre det samme. Tre år senere ble han langvarig syk og drar stor nytte av forsikringene sine. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringer er ikke dumt å ha. Mange har det via arbeidsgiver, mens andre må/bør ha det privat. 

Dødsforsikring er stort sett ikke nødvendig med mindre man har samboer/er gift, eller har barn. Det er alltid kjekt å vite at samboer og barn overlever økonomisk om man selv skulle ende opp six feet under. Om man er singel og barnløs er det ikke like relevant at foreldre skal kassere inn etpar millioner og en gjeldsfri leilighet... 

Det er jo fint at de er litt ivrige, da kan man forhandle rente på boliglånet og kanskje ende opp med en bedre pensjonsavtale. Be dem komme med et bedre tilbud enn det du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har finansieringsbevis hos DnB og har ikke opplevd mas. Rådgiveren min ringer bare hver 3. måned og spørr om vi vil fornye. Kanskje du ikke er tydelig nok på at du ikke er interessert? 

Anonymkode: d4f0c...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Men at megler må komme for verdivurdering er vannlig praksis

Og at de "selger" seg mens de er der er vannlig praksis også. Og at de ringer med jevne mellomrom er vannlig og.

Opplevd alt dette selv hos Dnb.

Men Dnb har aldri pushet på oss diverse forsikringer.

Nordea har pushet på oss forsikringer. Kundebehandler har nesten "indirekte" truet med å trekke tilbake tilbud om boliglån hvis vi kjøpte ikke livsforsikring. Uffff ,verste kundebehandler ever. Jeg holdt på å klikke på den kontoret der ,k.behandleren ba om 10min. pause slik at vi kan roe oss ned (jeg holdt på å klikke og hun/han ble dritt redd av meg).

Jeg kom der for å signere boliglån papirer ,og ikke for å komme ut med alle slags forsikringer og dritt.

Anonymkode: 40d52...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...