Minni Skrevet 9. mars 2002 #1 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg sniktitter her, og håper det en dag blir min tur. Har dere noen gode råd om hvordan jeg kan klare å overtale min kjære til å fri? Det er ikke noe alternativ for meg å fri selv for å ha det sagt. Jeg er samboer på åttende året, vi har to små barn på 2.5 år og 8mnd. Vi er begge enige om at vi skal holde livet ut (prøve iallefall:)). Det betyr mye for oss å skape en trygg og solid ramme for barna våre. Så vi er jo bestemte på å holde sammen "i gode og onde dager", men av en eller annen grunn så ønsker han altså ikke å gifte seg. Han sier at han ikke ser poenget, og at han har sett så mange eksempler på at det skjærer seg med en gang folk blir gift. Han har ikke vært gift tidligere, så han har ingen dårlige erfaringer slik sett. Foreldrene hans ble skilt da han var liten, kanskje det har noe å si? Det er jo ikke noe poeng å mase, så det gjør jeg ikke, men jeg har latt han få vite at det betyr mye for meg å få gifte meg en gang før jeg kommer i overgangsalderen:lol: Har dere en lur ide på hvordan jeg kan få "lurt" han til å komme på gli? Hvordan ble dere fridd til? (Eller kanskje dere tok skjeen i egne hender?) _________________ CCO1212[ Dette Innlegg er endret av: Coco den 2002-03-09 22:07 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 9. mars 2002 #2 Del Skrevet 9. mars 2002 Tala om för honom den JURIDISKA fördelen med att vara gift istället för sambo. För säkerhetsskull, kolla upp det juridiska så att du kan svara på frågor om han undrar vilka fördelar det är! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni Skrevet 9. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 9. mars 2002 Takk for svar Svensbrud, men du skjønner at det argumentet går ikke an å bruke siden vi både har tegnt samboerkontrakt og gjensidig testamente. Da er det vel ikke så mange andre juridiske fordeler ved å gifte seg, eller? Får vel bare smøre meg med tålmodighet og håpe han tar til fornuft:D12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni Skrevet 9. mars 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 9. mars 2002 Takk for svar Svensbrud, men du skjønner at det argumentet går ikke an å bruke siden vi både har tegnt samboerkontrakt og gjensidig testamente. Da er det vel ikke så mange andre juridiske fordeler ved å gifte seg, eller? Får vel bare smøre meg med tålmodighet og håpe han tar til fornuft 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 9. mars 2002 #5 Del Skrevet 9. mars 2002 Åh, tänkte inte på att man kan göra så. Hm... JO, DU, "hjärntvätta" barnen!!! De kan tjata på pappa att de vill att mamma och papppa blir "riktiga" föräldrar, ja sånna som är gifta, som alla andra. ett förslag lite på skämt , Jag är inte allvarlig. Idétorka, tyvärr. Hoppas det ordnar sig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni Skrevet 10. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 10. mars 2002 Hei igjen. Ingen dum ide det der med å hjernevaske barna. Har faktisk prøvd på det også, men hun var ikke helt samarbeidsvillig min 8 mnd gamle datter:)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2002 #7 Del Skrevet 10. mars 2002 Vet ikke om det er så mye hjelp i svaret mitt, men jeg hadde det ganske likt deg tror jeg. Han så ikke poenget i å gifte seg, i hans yrkesgruppe er det høy skilsmissestatistik, han mente at hvis en giftet seg etter et langt samboerskap gikk det fort galt osv. Helt hva som fikk han til å snu tror jeg ikke han vet selv engang, men da han fridde svarte jeg nei to ganger før jeg skjønte han mente det. Tror jeg hadde "gitt opp" å bli gift, slutta å mase. Tror datra vår sin prinsessedrøm kan være en medvirkende årsak, for han så alltid før at vissom atte dersom atte så skulle det være helt enkelt med oss to og forloverene, men vi blir 30 stk. og håper på en flott markering! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena Skrevet 10. mars 2002 #8 Del Skrevet 10. mars 2002 Er enig i at det er HAN som skal "holde skjeen" (jf. fri). Men hva er grunnen til at DU ikke frir? Har dessverre ikke noe løsning på hvordan overbevise han om at han skal føle for å fri, men som svar på det siste spørsmålet ditt: jeg ble fridd til!!! Hadde ingen planer om å hverken gifte meg eller å fri, men som lyn fra klar himmel gikk min samboer gjennom 8 år ned på kne i Roma, med diamantring og spurte meg om jeg ville gifte meg!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 11. mars 2002 #9 Del Skrevet 11. mars 2002 For meg løste dette seg selv fordi det er utenkelig for meg å få barn med en mann som ikke kan sette en ring på fingeren min.Et ekteskap er en minimal forpliktelse i forhold til det å få barn med et menneske.Med felles barn har en faktisk et bånd som varer livet ut.Vi gifter oss 16. august-03.Ønsker oss barn så fort som mulig etterpå.Kall meg gammeldags. Nå når dere allerede har gått til det skrittet å få to barn sammen er det vel ikke store greiene å ha et bryllup?Dette er en fin seremoni der dere viser hverandre og omverdenen at det er dere to som vil bli gamle sammen.Selv om man ikke kan GARANTERE dette synes jeg at unnskyldningen om at "dette ofte ender i skilsmisse" er tynn.Stå på krava,jente.Jeg ønsker deg lykke til. Klemmer til deg fra Pusseluskan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. mars 2002 #10 Del Skrevet 11. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #11 Del Skrevet 11. mars 2002 Hvorfor skal man overtale noen til å gifte seg? Nei, ønsker han å fri så gjør han det. Og hvis du er lei av ventingen, synes jeg jammen meg at du skal fri. Det må jo være en grunn til at han ikke frir, ønsker han ikke å gifte seg? Hvis du virkelig ønsker det synes jeg dere skal ta en ordentlig prat om det. Slik venting er bare tull iallfall. Når dere har vært sammen så lenge er det naturlig å kunne diskutere et ekteskap. Mulig du ikke får noen romantisk frieri, men dere blir kanskje gift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #12 Del Skrevet 11. mars 2002 Min erfaring er at ting tar lengre tid med masing.... Min kjære fridde når han følte for det selv. Vi var begge enige om at vi ville gifte oss "en gang", og at det skulle skje før evt. barn kom. Men jeg ventet leeeenge før han fridde. Mine venninner "maste" jevnlig på både ham og meg, og han sa i ettertid at det bare gjorde at han utsatte frieriet fordi han følte at det måtte komme fra ham, og ikke fordi folk maste... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambrosia Skrevet 16. mars 2002 #13 Del Skrevet 16. mars 2002 Hallo!! Hvis du skulle finne på å fri så finnes det også andre måter enn å ha et stort firkebryllup på. Det går ann å reise feks.inn til Oslo og gifte dere på Tnghuset og bo på hotell og bare kose bare dere to. Min damboer og jeg drar til Mallorca med begge barna våre og gifter oss dere nede. Samtidig får vi 2 ferie.Og snyter venner og famielie for fest.Jeg tror når mange menn tenker på bryllup så er det kirkebryllup med stort selskap og så blir de skremt av det. Frir til han.... Lykke til videre ... **Ambrosia** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå