absinthia Skrevet 17. november 2020 #1 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) Ok, jeg innrømmer det, jeg har en guilty pleasure 😉 Begynte å synge på smule da landet stengte ned i mars og nå vil jeg ha et sted å diskutere små og store ting angående denne appen. Jeg lurer på: Har du en egen mikrofon til dette? Hva synes du fungerer best angående lydkvalitet? Jeg synes nemlig det virker som om det har skjedd noe etter oppdatering, som gjør mye rart med lyden min. Tidligere kunne jeg synge med standard hodetelefoner og få et fint resultat, men i det siste har jeg ikke vært fornøyd. Synes det blir lettere støy på innspillingen om jeg rører meg, mer susing osv. Når jeg synger på mobilen, virker det som om jeg synger langt vekke fra ( muligens fordi jeg hadde hodetelefonledning uten mix) når jeg synger på iPad, blir det lettere for mye opp på de røde nivåene på volumet og resultatet er altså en del skurr. Sliter med å få mikrofonen lengre bort og har ikke funnet noe volumknapp for å få det ned. Setter lyden på 0, på innspillinger der det er ekstra slitsomt, men synes ikke det fungerer så godt. Jeg justerer også ned stemmegolunet etterpå, men skurringen og eventuelle bilyder er likevel der, selv om stemmevolumet går ned. Noen gode tips til meg? ( Kunne sikkert satt husets lydtekniker på saken, men siden dette er min guilty pleasure, lar jeg han holde tekniker kunnskapen på jobb 😅) Diskuter gjerne andre ting om smule, dersom du ikke har tips😃 Endret 17. november 2020 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå