AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Hei. Før så kastet jeg bind, ob, qutips og engangs mopp i toalettet + snytepapir. Dette sluttet jeg helt med etter en episode hvor doen ble tett i en times tid og jeg fikk løst det selv. Det er lenge siden jeg kastet noe annet enn papir opp i doen. MEN, i stad tettet doen seg. Brukte kun toalett papir. Jeg får dratt ned nå men det er ikke som vanelig. Det går tregt ned og jeg tror noe sitter fast i rørene? Det jeg lurer på er: Er det mulig at ting jeg kastet opp i doen tidligere ikke har kommet seg ut av rørene og har satt seg fast? Eller er det ute i havet nå?? Når man drar ned i doen så trodde jeg at alt forsvant ut i havet med en gang. Anonymkode: 696e6...d67 1
Drizzt Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 (endret) Det langt fra doen din til havet med mindre du bor rett ved kysten og selv da er det litt tvilsomt. Bra du har lært å kaste kun dopapir i doen, men ja - det er fult mulig du må skaffe profesjonell hjelp og rense rørene. Endret 17. november 2020 av Drizzt 23
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Ja det er veldig sannsynlig at det er enten bind, mopp osv som har laget propp som senere er forverret med at dopapir legger seg over. Her må det fagfolk til. Dyrt er det også så aldri kast ting i do! Anonymkode: bc70b...431 19
male32 Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Det du kan prøve er å ha oppvaskmiddel i doen. Fyll så en bøtte med varmt vann og tøm oppi. Du må kanskje la dette stå en stund. Har skjedd flere ganger at doen har tettet seg her, har alltid hjulpet med Zalo og varmt vann. Men det kan ta litt tid. Prøv dette før du kontakter noen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Vi kaster kun dopapir i doen men opplever en propp og tett dø innimellom fordet. Larsen da stå og drar ned innimellom. Med noen timers mellomrom pumper jeg med dobørsten for å skape bevegelse. Tilslutt løser prippen seg opp og alt er fint igjen. Heldigvis har vi en do til og bruke i mellomtiden. Anonymkode: 07e3f...791 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 I HAVET??? Anonymkode: fe91f...65e 28
Hannah80 Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Hvorfor i all verden bruker du toalettet som søppelbøtte?? 30
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 Herregud, hvor gammel er du, TS? Tror det havner i havet på første nedtrekk og at du fritt kan bruke det som søppelbøtte. Må ha vokst opp under en stein.. Ei venninne fortalte om at dattra til ei venninne av henne hadde kasta sånt i do. Endte med at de måtte grave opp hagen for å få has på rørene, husker ikke nøykatig pris, men tror det var rundt 30k, og dette er en stund siden. Anonymkode: b9519...a04 29
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I HAVET??? Anonymkode: fe91f...65e I havet... eller i Sogndalsfjorden slik det er her jeg bor 🙈 Anonymkode: 5fac0...86b 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Det mest hårreisende er jo at du kastet det i do i den tro at det havnet i havet. Du kasta altså søppel i havet???? Er du helt tilbakestående?? Anonymkode: 1b5f6...73d 49
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det mest hårreisende er jo at du kastet det i do i den tro at det havnet i havet. Du kasta altså søppel i havet???? Er du helt tilbakestående?? Anonymkode: 1b5f6...73d Dette lurer jeg også på. Er det mulig å være så dum? Anonymkode: 4c2dd...af1 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 Ikke bare har du kastet alt mulig i do (altså halo), men attpåtil gjør du det når du tror at alt havner i havet?? I alle dager Anonymkode: f8755...032 8
Gjest Blondie65 Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 "Noen andre skal plukke opp". Ja, TS, rørene kan være tett fordi du har tettet dem med ting som ikke skal dit tidligere. Du kan forsøke med salmiakk ELLER Mundin avløpsåpner. Virker ikke det, er det rørlegger neste. Det er ikke slik at kloakk går direkte i havet. Det går ut på et ledningsnett beregnet for organisk materiale som din urin og avføring og toalettpapir. Når du kaster ting som inneholder plast og ikke-oppløselig papir, bind med plast (belegg på undersiden og inni) så kaster du ting som ikke løser seg opp og som hoper seg opp i rørbend på vei til rensenanlegget. Jeg vet ikke når Norge sluttet å sende urenset kloakk rett i fjorden, men det er minst før du ble født TS.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 Karma sier, jeg. Havet er ikke interessert i dine bind eller q-tips. Anonymkode: f9bd7...371 12
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 Det skal vel en del til før det havner i havet, men slik jeg har skjønt det: om det kommer så langt da, så havner det vel i et gammelt pumpehus som ikke er dimensjonert for å håndtere søpla de. Der setter det seg fast. Da må kommunen sende en mann til pumpehuset til å ordne opp. Så koster det masse for kommunen fordi du ikke klarer å være et ansvarlig menneske. Anonymkode: bb17a...da7 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 Herregud, så frekke dere er. Oppdatering: jeg får dratt ned i do nå Ser ut som at jeg hadde flaks, så da er ikke dette noe å tenke på mer Ts Anonymkode: 696e6...d67 3
Dolce Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud, så frekke dere er. Oppdatering: jeg får dratt ned i do nå Ser ut som at jeg hadde flaks, så da er ikke dette noe å tenke på mer Ts Anonymkode: 696e6...d67 Det er ingen her som er frekkere enn det du fortjener. 31
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Dolce skrev: Det er ingen her som er frekkere enn det du fortjener. Gå å kverruler et annet sted, finn på bedre ting å gjøre du 😂🤣 Anonymkode: 696e6...d67 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå