Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et (seriøst) spørsmål til dere som er ateister. 

Anonymkode: 67bb6...93b

Et vitenskapelig etterprøvbart bevis på at han/hun/de eksisterer. Det er jo ikke så mye forlangt fra en allmektig skapning.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med vedkommende, selv alle ateister ikke er sånn. Det går alltid an å ha en seriøs diskusjon uten å latterliggjøre noen i stedet for å komme med gode argumenter. 

Anonymkode: 62df6...e06

Det er litt vanskelig å ha en seriøs diskusjon med noen som tror på snakkende trær, jomfrufødsler, engler og demoner 🤣

Anonymkode: 0ab79...552

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle får sin dom, og har man valgt å ikke tro kommer man ikke til himmelen. Det gjør kun skikkelige, kristne mennesker.

Anonymkode: 2e68a...c77

Du juger. Som skrevet over så står det at på dommens dag må alle velge side. Så man kan la være å tro helt til dommens dag, da Gud står foran oss. Og den dagen han står foran oss, så vil nok alle slutte å tro, men vite.

Men ikke pent ¨juge, slikt gjør jo at du ikke vil være en av de som må vente til dommens dag, mens gode mennesker kan komme opp før ( altså i følge bibelen)

Og helt ærlig. Du må slutte å fremstille kristene mennesker som uinteligente vesner på 12 år.

Anonymkode: d593f...5ac

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle får sin dom, og har man valgt å ikke tro kommer man ikke til himmelen. Det gjør kun skikkelige, kristne mennesker.

Så for å komme til himmelen må du bestå en form for motsatt IQ test?

Skrevet
4 minutter siden, prt90 skrev:

Så for å komme til himmelen må du bestå en form for motsatt IQ test?

Det holder at man tror på Gud og at Jesus døde på korset for våre synder.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du juger. Som skrevet over så står det at på dommens dag må alle velge side. Så man kan la være å tro helt til dommens dag, da Gud står foran oss. Og den dagen han står foran oss, så vil nok alle slutte å tro, men vite.

Nei, Gud ofret Jesus på korset slik at alle som tror ikke skal gå fortapt, men få evig liv. Da må man tro mens man lever på jorda, når du dør er det for sent.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt vanskelig å ha en seriøs diskusjon med noen som tror på snakkende trær, jomfrufødsler, engler og demoner 🤣

Anonymkode: 0ab79...552

Milliarder av mennesker tror på det. Er du like hatefull mot alle troende, eller er det bare når du gjemmer deg bak AB på nettforumer at du sprer slik hat og arroganse? Uansett oppnår du bare at flere hater dere ateister.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Milliarder av mennesker tror på det. Er du like hatefull mot alle troende, eller er det bare når du gjemmer deg bak AB på nettforumer at du sprer slik hat og arroganse? Uansett oppnår du bare at flere hater dere ateister.

Men du er alltid bak en AB bruker sjøl ? 🤣

Med  ateist- maset  ditt.

Hva vil du oppnå med  disse innleggende dine?

- få oss til å bli troende? Prøve å provosere? 

Anonymkode: a621d...045

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Et (seriøst) spørsmål til dere som er ateister. 

Anonymkode: 67bb6...93b

Det er et godt spørsmål. Det altfor enkle svaret er at denne skaperen måtte ha åpenbart seg på en måte som ikke etterlater rom for tvil. Kankje gode filosofiske eller naturvitenskapelige argumenter kan overbevise meg om at universet må ha en form for guddommelig opphav, men når du bruker ordet "skaper" går tankene til en slags person heller enn en "urkraft" eller noe i den retning. "Gud" og "skaper" er ikke nødvendigvis synonymer.

Uansett vil jeg anta at Gud, om han/hun/det finnes, både vet nøyaktig hva som skal til for å få meg til å tro på det, og sannsynligvis også være fullt i stand til å bevise det. Når det ikke skjer, til tross for at jeg både har prøvd og ønsket å finne Gud, konkluderer jeg med at denne guden enten ikke finnes, eller ikke er spesielt opptatt av at jeg tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...