AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Hvordan kler dere den lille på trilletur nå i november? Her jeg bor er det mellom 6-12 grader (Vestlandet). Baby er 7 uker. Redd jeg kler han for mye.. har de vanlige klærne (som regel body+bukse/strømpebukse) lillelam ulldress + lue + voksi urban vognpose. Som regel regnstrekk over vognen også fordi det er mye regn/vind.. er dette for mye?? Anonymkode: 9afe3...477
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Vi bor i Danmark med omtrent samme temperatur og min lille på 4,5 måned sover for- og ettermiddagslur ute kun iført bomuldsbody og en tynn lue og votter av uld. Hun virker tilpas varm, men jeg har en voksi classic+ vognpose som er laget av uld og meget varm. Du kan altid mærke din baby i nakken om du er i tvil. Er baby passe varm og tør (ikke hverken klam eller fugtig) er det okay 😊 Anonymkode: f835a...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kler dere den lille på trilletur nå i november? Her jeg bor er det mellom 6-12 grader (Vestlandet). Baby er 7 uker. Redd jeg kler han for mye.. har de vanlige klærne (som regel body+bukse/strømpebukse) lillelam ulldress + lue + voksi urban vognpose. Som regel regnstrekk over vognen også fordi det er mye regn/vind.. er dette for mye?? Anonymkode: 9afe3...477 Høres akkurat passe ut 🙂 Anonymkode: 3bc72...31f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Kommer sikkert an på babyen, men jeg kunne ikke hatt ull dress OG voksipose til min hvertfall! Posen er varm, så body og bukse var nok oppi der. Og lue såklart. Anonymkode: 3cacb...75e 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Takk for svar. Lurer på om jeg skal prøve å kle han litt mindre i morgen, for han våkner og kaver litt innmellom. Er ganske varm når jeg tar han opp, men er ikke spesielt klam. Gråter med en gang vi kommer inn inngangsdøren. Vil ikke la vogna stå ute når det regner og blåser sånn som det gjør nå om dagene.. Anonymkode: 9afe3...477
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Hadde vært for varmt til min, brukte body og bukse + varme sokker og votter og lue i posen under sånne forhold. Ulldress over først nærmere null grader her. Anonymkode: e9f9d...fd7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Man har nok en del slingringsmonn med valgmuligheter før det blir enten for varmt eller for kaldt. Så lenge babyen virker fornøyd, og man følger litt med i nakken at den ikke er veldig varm. Jeg har vært i samme barselgruppe som en annen mor med begge mine, og hver gang vi treffes tenker jeg kjapt "åj shit, har jeg kledd på babyen for lite". Men det er egentlig barna som er ulike, i tillegg til at de er vant med mødre som kler dem litt ulikt. Hennes er vant med å ha det litt varmere, mine med å ha det litt kaldere. Alle er fornøyde, ingen overopphetet ingen hutrer av frost. Jeg har møtt moren til denne moren en gang, og da kom hun med ei tykk ulljakke til meg fordi hun tenkte jeg frøs. Anonymkode: bc6e8...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 Kler ungene i en bukse og body, tynne sokker og tynn genser. De har på seg lille lam luer, og de ligger i voksi vinterpose. Virker som det passer dem utmerket nå som det er 6-7 grader Tenker å gå over til ulldress når det blir minusgrader. Anonymkode: 77495...d99 1
Kassiopeia8 Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Jeg syns det høres ut som litt for mye. Ulldress inni vinterpose er mer hvis det er minusgrader og han skal sove ute i vogn. Hvis det er plussgrader har jeg bare på baby vanlige klær (body og bukse/strømpebukse enten i bomull eller ull) og i vognposen. Den er i dun og veldig varm, pluss det blir jo lunt nede i vogna uansett. Har også på baby en tynn lue i ull, og votter hvis det er veldig surt og kaldt siden han liker å ha hendene utenfor posen. Baby er 3,5 måneder, men har kledd han slik i 1,5 måned nå.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 Har baby på 4 måneder og bor også på vestlandet. Har på body/strømpebukse, ullsokker, Lillelam ulldress, votter og lue. Har lammeskinn, dundyne og ullteppe i vognen. Når det blir litt kaldere bytter jeg ut ulldressen med en tykkere dress i ullfleece eller tar på et mellomlag under ulldressen. Anonymkode: 3cb73...7c7
IkkeStudentLenger Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 6 uker her, har body og strømpebukse (varierer om ull eller bomull), samt lille lam lue og et par tynne ullvotter, og bruker en reflex bilpose. De dagene det har vært mer 2-4 grader har jeg brukt tynn ulldress utenpå også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå