Gå til innhold

Dere som slanker dere, hvilken bmi/KMI er dere på vei mot?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bmi var på 34 da jeg startet slankingen, nå er den 30 og jeg vil ned til 25.  jeg har brede hofter og en kroppsbygning som gjør at det ikke er pent å være tynnere enn det. Jeg hadde bmi på 23 en gang , og da kom folk bort til meg og sa jeg så syk ut. Så 25 er perfekt :)

Anonymkode: 63b12...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Løpegærn

Bare en liten friendly reminder om at BMI mellom 22-26 for kvinner og 21-24 for menn gir lavest dødelig. Ingen spesielle helsefordeler med å prøve å få en BMI under hhv 22 og 21, som det virer som mange ønsker seg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Løpegærn said:

Bare en liten friendly reminder om at BMI mellom 22-26 for kvinner og 21-24 for menn gir lavest dødelig. Ingen spesielle helsefordeler med å prøve å få en BMI under hhv 22 og 21, som det virer som mange ønsker seg 😉

Svarer, siden jeg er en av de som oppgir en BMI på rundt 21 og allikevel ønsker å gå ned litt mer. 

Helt enig i at det sikkert er finest og sunnest for folk flest å ligge på 22-26. Jeg går ikke rundt med noen stor formening om hva som er fint eller riktig, så lenge folk trives og er friske. Jeg synes mange folk ser fantastiske ut både på 50 og 100 kg.

For min egen del er nåværende BMI normalvekten min, som jeg stort sett ligger på når jeg ikke trener særlig. Har begynt å trene og ønsker å komme i litt bedre form, og med min kroppstype og -fasong synes jeg selv det hadde sett bedre ut med litt mindre volum. Men jeg synes for all del ikke jeg er tjukk eller noe, det handler ikke om det.

Anonymkode: 5c776...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og må legge til: jeg er ganske petite. Så jeg ser helt normalt slank ut med en BMI på både 21 og 20 og sikkert 19 og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI 31,6 nå, startet på 34,1. Målet er 23-24. Men får se, har aldri vært slank, så aner ikke hvordan jeg vil føle det, kanskje jeg stopper på 23-24, kanskje jeg endrer målet til litt lavere. 

Anonymkode: 76c06...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løpegærn
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarer, siden jeg er en av de som oppgir en BMI på rundt 21 og allikevel ønsker å gå ned litt mer. 

Helt enig i at det sikkert er finest og sunnest for folk flest å ligge på 22-26. Jeg går ikke rundt med noen stor formening om hva som er fint eller riktig, så lenge folk trives og er friske. Jeg synes mange folk ser fantastiske ut både på 50 og 100 kg.

For min egen del er nåværende BMI normalvekten min, som jeg stort sett ligger på når jeg ikke trener særlig. Har begynt å trene og ønsker å komme i litt bedre form, og med min kroppstype og -fasong synes jeg selv det hadde sett bedre ut med litt mindre volum. Men jeg synes for all del ikke jeg er tjukk eller noe, det handler ikke om det.

Kan bli slankere (mindre fett, mer muskler) uten å gå ned i BMI da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil med til 24, er nå på 26, var på 37. Og nå sliter jeg litt med motivasjonen. For jeg er jo veldig fornøyd nå, har jo gått ned mye i vekt. Selv om jeg gjerne kan gå ned litt til. Er 5 kg til jeg skal ned. 

Anonymkode: e5178...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Løpegærn said:

Kan bli slankere (mindre fett, mer muskler) uten å gå ned i BMI da 😊

Jada! Kan begge deler og, bli både slankere, mer definert og litt lettere generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2020 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Vær gjerne anonym. 

Lurer på hvilken bmi/KMI dere sikte etter.
Og når synes dere det er vanskeligst? 

Jeg passerte 22,1 også stoppet det opp. Ble lei av å ikke komme lengre ned. Jeg tok en pause. Sommer og sol, is osv, og plutselig var tallet blitt til 24,0. Nå er jeg på vei mot 22 igjen, og er spent på hvordan det skal gå denne gang.

Anonymkode: 66d8b...9e8

Jeg skal tilbake til 18-19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på litt over 32 ved nyttår.

Ligger på 25.3 nå.

Ønsker å ligge på +/- 23. (Ned 6-7 kg til)

Synes det er vanskeligst nå om dagen egentlig. Har gått veldig greit frem til en måneds tid siden.

Håper å nå målet innen sommeren.

Anonymkode: e5c7d...56d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalvektig. BMI på 24. Ligger på 29 nå. Da jeg var yngre så handlet det mest om utseendet, og da ville jeg være slank. Nå som 40-åring så er helsen avgjørende. Jeg vet at jeg ikke nødvendigvis er friskere med en BMI på 24 kontra si, 26, men jeg vil være normalvektig. Og i hvert fall ikke i fedmekategorien som jeg er oppe og lurer på nå.

Anonymkode: fcf9a...7d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på 28.94 i begynnelsen av september. Nå er jeg 25.6, og det er det laveste jeg har vært på 14-15 år. Målet i førsteomgang er under 25, og deretter ned til 22-23, så jeg har litt å gå på. Vekta går litt opp og ned gjennom syklusen, så vil gjerne være på «rett side». Det sagt, helse og styrke er viktigst, så jeg vil gjerne også bli sterkere.

Anonymkode: 649fe...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på 34, er nå på 21.9 

Ønsket BMI er vell rundt 19-20 

Kan hende jeg endrer mening når jeg kommer dit, vil ikke se for tynn ut heller, men da går jeg bare opp igjen :) 

Anonymkode: 65b62...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...