AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Jeg er skikkelig interessert for interiør for hus etc. møbler, farger, belysning, alt sånt gjør meg glad og jeg har lyst til å drive med dette i fremtiden. Jeg har ikke så veldig stor peiling på hvilken utdanning eksakt jeg må ta, og hva som innebærer i utdanningen. Men det jeg lurer på, vil en interiørdesigner ha en sikker fremtid mtp jobb, oppdrag, etc? Er det lett eller vanskelig å starte sin egen firma etterhvert? Anonymkode: d165b...a90
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Interiørdesigner er på ingen måte en sikker og trygg jobb. Å starte firma er ikke direkte vanskelig, men å få nok oppdrag til å leve av det er krevende. Det er ganske mange om beinet, og ikke fullt så mange som overlever over tid. Anonymkode: ffc42...ece 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interiørdesigner er på ingen måte en sikker og trygg jobb. Å starte firma er ikke direkte vanskelig, men å få nok oppdrag til å leve av det er krevende. Det er ganske mange om beinet, og ikke fullt så mange som overlever over tid. Anonymkode: ffc42...ece Hva annet kan jeg utdanne meg som, som også har noe innenfor interiør og design å gjøre? Men som gir meg sikker jobb? Anonymkode: d165b...a90
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Ts her. Hva om jeg flytter til utlandet og har firmaet mitt? Land som jeg vet jeg kan lykkes kjempebra i. Anonymkode: d165b...a90
Nymerïa Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hva om jeg flytter til utlandet og har firmaet mitt? Land som jeg vet jeg kan lykkes kjempebra i. Anonymkode: d165b...a90 Hvis du vet at du lykkes skjønner jeg ikke helt hva du lurer på. 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva annet kan jeg utdanne meg som, som også har noe innenfor interiør og design å gjøre? Men som gir meg sikker jobb? Anonymkode: d165b...a90 Møbelsnekker? Anonymkode: 68053...b30 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hva om jeg flytter til utlandet og har firmaet mitt? Land som jeg vet jeg kan lykkes kjempebra i. Anonymkode: d165b...a90 Jammen hvis du VET, hvorfor spør du da? Det er ingen utdanninger innen interiør og design som er bombesikre. Sånn er det med de fleste kreative fag. Det tryggeste er trolig en master fra aho, men du er ikke sikker på jobb da heller. Anonymkode: ffc42...ece 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jammen hvis du VET, hvorfor spør du da? Det er ingen utdanninger innen interiør og design som er bombesikre. Sånn er det med de fleste kreative fag. Det tryggeste er trolig en master fra aho, men du er ikke sikker på jobb da heller. Anonymkode: ffc42...ece Jeg sa ALDRI at jeg viste, men dersom det hadde vært en mulighet for å dra til et land, etter å undersøke om markedet er stort nok for det, og flytte. Hvorfor har du en ekkel passiv aggressiv tone? Ingen har tvingt deg til å svare Anonymkode: d165b...a90
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møbelsnekker? Anonymkode: 68053...b30 Støtter denne. Anonymkode: 79406...d02
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 Jobb på Bohus? Anonymkode: ab5fe...03c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Hvis du tenker design og interiør kan du jo alltids velge Landmåling og Eiendomsdesign. Da får du jo kombinert litt. Du vil være kvalifisert som arealplanlegger litt avhengig av hvilke fag du har. Anonymkode: a099c...386 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møbelsnekker? Anonymkode: 68053...b30 Har ikke lyst til å drive med snekring osv. tenker mer å designe. Litt sånn ingeniør preget. Anonymkode: d165b...a90
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 Å jobbe i møbelforretning eller interiørbutikk er kanskje det minst risikable. Man trenger ikke interiørutdannelse for å få jobb der, og man slipper å bruke mye penger på å etablere egen virksomhet. Anonymkode: ffc42...ece 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke lyst til å drive med snekring osv. tenker mer å designe. Litt sånn ingeniør preget. Anonymkode: d165b...a90 Da vil jeg anbefale design- eller arkitekturstudiene på AHO. Anonymkode: ffc42...ece 2
Pantoten Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva annet kan jeg utdanne meg som, som også har noe innenfor interiør og design å gjøre? Men som gir meg sikker jobb? Anonymkode: d165b...a90 Industridesigner, arkitekt, teknisk tegner. 1
Gjest førstedamen Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hva om jeg flytter til utlandet og har firmaet mitt? Land som jeg vet jeg kan lykkes kjempebra i. Anonymkode: d165b...a90 Nordmenn er på verdenstoppen dvs 1 plass i oppussing og renovering. Norge er ditt beste marked på verdensbasis.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 Jeg er utdannet retail designer/visual merchandiser og har hatt litt forskjellige jobber innen det. Mye engasjement, som dekorering av julegater/sentre, jobbet med fotostyling for interiørbutikk og nå er jeg boligstylist for leiligheter og hus som skal selges. Er selvstendig næringsdrivende. Er ikke så mange faste «trygge» jobber i denne bransjen, men jeg synes du skal følge hjertet, for det er så viktig å drive med noe man elsker 😊 Anonymkode: 91798...46e 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 Interiør er vell noe av det mest usikre du kan velg desverre. Gjerne første som ryker i nedgangstider, men noen klarer seg bra. Anonymkode: 6bd92...910 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet retail designer/visual merchandiser og har hatt litt forskjellige jobber innen det. Mye engasjement, som dekorering av julegater/sentre, jobbet med fotostyling for interiørbutikk og nå er jeg boligstylist for leiligheter og hus som skal selges. Er selvstendig næringsdrivende. Er ikke så mange faste «trygge» jobber i denne bransjen, men jeg synes du skal følge hjertet, for det er så viktig å drive med noe man elsker 😊 Anonymkode: 91798...46e Kan jeg spørre om du har en stabil inntekt? Og hvor mye tjener du per måned? Anonymkode: d165b...a90
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva annet kan jeg utdanne meg som, som også har noe innenfor interiør og design å gjøre? Men som gir meg sikker jobb? Anonymkode: d165b...a90 Interiørbutikk? Da får du sikkert stylet deler av butikken, butikkvinduet osv 😊 Anonymkode: 36be4...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå