Gå til innhold

Jeg orker bare ikke mere angst?

reddelinnea

Anbefalte innlegg

Jeg orker bare ikke mere angst. Nå har jeg hatt angst hele livet mitt og har bare blitt værre. Fått mere angst for hvert år. Jeg makter ikke mere angst. Redselen er så stor og jeg er lei av å være redd. Når skal angsten bli mindre? Når angsten bare har blitt større med årene? Hvor lenge orker kroppen å ha angst? Når sier jeg stopp? Hva er vitsen med å leve et helt liv, ca. 80 år i angst? Angst hele livet? Uten noe livskvalitet? Livsgleden min er hele borte vekk.

:redd::sjokkbla::sjokkert:

Og jeg klarer ikke å tro på at angsten min skal bli noe bedre. For hvordan skal jeg tro på det når jeg har håpet på det hele livet? Det er jo en begrensing for hvor lenge jeg skal håpe. Æsj.

Det blir liksom som om en person som har vært rullestolbruker hele livet, og har prøvd å gå mange utallige ganger, uten å bli noe bedre med gåinga? Også plutselig sier en at nå skal du bli bedre? Skal den personen tro på det da? Når den personen har trodd på det hele livet? Og har prøvd i ca. tyve år? Jeg hadde ivertfall ikke trodd på det om jeg var rullestolbruker.

For hvor lenge orker et menneske å håpe på bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utrolig hvor lenge man kan orke det. Jeg blir 20 denne mnd og jeg har hatt angst så lenge jeg kan huske og vært så langt nede at jeg trodde selvmord var den eneste løsningen men ting har blitt bedre for meg.

Jeg har fortsatt angst men jeg takler den nå og kan endelig begynne å leve et ordentlig liv.

Du er riktignok 5 år eldre enn meg så du har levd med dette lengre men jeg tviler ikke på at når du finner det som funker for deg at livet ditt blir lettere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg orker bare ikke mere angst. Nå har jeg hatt angst hele livet mitt og har bare blitt værre. Fått mere angst for hvert år. Jeg makter ikke mere angst. Redselen er så stor og jeg er lei av å være redd. Når skal angsten bli mindre? Når angsten bare har blitt  større med årene? Hvor lenge orker kroppen å ha angst? Når sier jeg stopp? Hva er vitsen med å leve et helt liv, ca. 80 år i angst? Angst hele livet? Uten noe livskvalitet? Livsgleden min er hele borte vekk. 

:redd:  :sjokkbla:  :sjokkert:

Og jeg klarer ikke å tro på at angsten min skal bli noe bedre. For hvordan skal jeg tro på det når jeg har håpet på det hele livet? Det er jo en begrensing for hvor lenge jeg skal håpe. Æsj.

Det blir liksom som om en person som har vært rullestolbruker hele livet, og har prøvd å gå mange utallige ganger, uten å bli noe bedre med gåinga? Også plutselig sier en at nå skal du bli bedre? Skal den personen tro på det da? Når den personen har trodd på det hele livet? Og har prøvd i ca. tyve år? Jeg hadde ivertfall ikke trodd på det om jeg var rullestolbruker.

For hvor lenge orker et menneske å håpe på bedring?

Hva slags utredning har du vært gjennom? Har du noen diagnose annet enn angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diagnosene alvorlig sosialangst, generell angst, panikkangst, agorafobi, alvorlig depremert, engstelig og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Pluss avhengig personlighetsforstryrrelse. Også prøver de å finne enda noe mere.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diagnosene alvorlig sosialangst, generell angst, panikkangst, agorafobi, alvorlig depremert, engstelig og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Pluss avhengig personlighetsforstryrrelse. Også prøver de å finne enda noe mere.?

Hei.

Ettersom du har diagnosen alvorlig depresjon går jeg utifra at du har fått kjemisk hjelp i tillegg til samtaleterapi?

Er du hjulpen av medisiner?

La Guapa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dfgdges

reddelinnea. er du en som driver og tuller eller? for hvis du gjør er det dårlig å kødde med slike ting. barnslig også.

hvis ikke så anbefaler jeg deg å legge deg inn og ta en tlf til emntal helse eller lignende.

ingen her inne har kunnskap til å hjelpe deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Ettersom du har diagnosen alvorlig depresjon går jeg utifra at du har fått kjemisk hjelp i tillegg til samtaleterapi?

Er du hjulpen av medisiner?

La Guapa :)

Jeg går til en psykolog. Har gått i terapi halt siden jeg gikk på barneskolen og frem til voksen alder.

Har også prøvd masse medisiner, men synes ikke de virker noe. Jeg merker ikke så mye på dem. Det eneste som virker er sobril, men de er vanedannende, så jeg kan ikke bruke dem så ofte. Æsj.

Men antideppressiva virker ikke på meg. Vet ikke hvorfor. Men jeg har like mye angst og er like deppa uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reddelinnea. er du en som driver og tuller eller? for hvis du gjør er det dårlig å kødde med slike ting. barnslig også.

hvis ikke så anbefaler jeg deg å legge deg inn og ta en tlf til emntal helse eller lignende.

ingen her inne har kunnskap til å hjelpe deg!!!

Hei.

Selvfølgelig driver jeg ikke å tuller her inne. Jeg skriver bare det som jeg føler meg. Jeg ble veldig lei meg jeg nå, fordi noen tror jeg tuller. Men det gjør jeg ikke altså. :( snufs... :grine::grine::grine: :cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...