1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #21 Skrevet 19. november 2020 Salomos ordspråk 16:2 Alle mannens veier er rene i hans egne øyne, men Herren prøver hjertets motiv. Matteus 5:27-28 Dere har hørt at det er sagt til fedrene : ‘Du skal ikke drive hor .’ Men Jeg sier dere: Den som ser på en kvinne med begjær, har allerede drevet hor med henne i sitt hjerte. Romerne 3:9-20 Hva da? Har vi noen fordel? Nei, slett ikke! Vi har jo ovenfor anklaget både jøder og grekere for at de alle er under synd. Som det står skrevet: Det er ikke én rettferdig, nei, ikke en eneste. Det er ikke én som er forstandig. Det er ikke én som søker Gud. De har alle bøyd av. Alle er de blitt fordervet. Det er ingen som gjør godt, nei, ikke en eneste. En åpnet grav er deres strupe. Med sine tunger har de sveket, slangegift er under deres lepper. Deres munn er full av forbannelse og bitterhet. Deres føtter er snare til å utøse blod. Det er ødeleggelse og elendighet på deres veier. Og fredens vei har de ikke kjent. Det er ingen gudsfrykt for deres øyne. Men vi vet at alt det loven sier, taler den til dem som er i loven, for at hver munn skal bli lukket, og for at hele verden skal stå straffskyldig for Gud, siden ikke noe menneske blir rettferdiggjort for Ham gjennom lovgjerninger, for ved loven kommer erkjennelse av synd. Romerne 3:23-24 for alle har syndet og mangler Guds herlighet. Men de blir rettferdiggjort, ufortjent, av Hans nåde ved forløsningen, den som er i Kristus Jesus. Matteus 12:36 Men Jeg sier dere at hvert unyttig ord menneskene taler, skal de avlegge regnskap for på dommens dag. Apostlenes gjerninger 3:19 Derfor, få et nytt sinn og vend om, så deres synder kan bli utslettet og fornyelsens tider kan komme fra Herrens åsyn Profeten Jeremia 29:13 Dere skal søke Meg og finne Meg, når dere søker Meg av hele deres hjerte. Galaterne 1:3-5 Nåde være med dere og fred fra Gud Fader og vår Herre Jesus Kristus, han som ga seg selv for våre synder for å fri oss ut fra den nåværende onde verden, etter vår Guds og Fars vilje. Ham være ære i all evighet! Amen.
Rogadame Skrevet 19. november 2020 #22 Skrevet 19. november 2020 30 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Salomos ordspråk 16:2 Alle mannens veier er rene i hans egne øyne, men Herren prøver hjertets motiv. Matteus 5:27-28 Dere har hørt at det er sagt til fedrene : ‘Du skal ikke drive hor .’ Men Jeg sier dere: Den som ser på en kvinne med begjær, har allerede drevet hor med henne i sitt hjerte. Romerne 3:9-20 Hva da? Har vi noen fordel? Nei, slett ikke! Vi har jo ovenfor anklaget både jøder og grekere for at de alle er under synd. Som det står skrevet: Det er ikke én rettferdig, nei, ikke en eneste. Det er ikke én som er forstandig. Det er ikke én som søker Gud. De har alle bøyd av. Alle er de blitt fordervet. Det er ingen som gjør godt, nei, ikke en eneste. En åpnet grav er deres strupe. Med sine tunger har de sveket, slangegift er under deres lepper. Deres munn er full av forbannelse og bitterhet. Deres føtter er snare til å utøse blod. Det er ødeleggelse og elendighet på deres veier. Og fredens vei har de ikke kjent. Det er ingen gudsfrykt for deres øyne. Men vi vet at alt det loven sier, taler den til dem som er i loven, for at hver munn skal bli lukket, og for at hele verden skal stå straffskyldig for Gud, siden ikke noe menneske blir rettferdiggjort for Ham gjennom lovgjerninger, for ved loven kommer erkjennelse av synd. Romerne 3:23-24 for alle har syndet og mangler Guds herlighet. Men de blir rettferdiggjort, ufortjent, av Hans nåde ved forløsningen, den som er i Kristus Jesus. Matteus 12:36 Men Jeg sier dere at hvert unyttig ord menneskene taler, skal de avlegge regnskap for på dommens dag. Apostlenes gjerninger 3:19 Derfor, få et nytt sinn og vend om, så deres synder kan bli utslettet og fornyelsens tider kan komme fra Herrens åsyn Profeten Jeremia 29:13 Dere skal søke Meg og finne Meg, når dere søker Meg av hele deres hjerte. Galaterne 1:3-5 Nåde være med dere og fred fra Gud Fader og vår Herre Jesus Kristus, han som ga seg selv for våre synder for å fri oss ut fra den nåværende onde verden, etter vår Guds og Fars vilje. Ham være ære i all evighet! Amen. Ta det Jehovas vitner maset og stikk det en viss plass 🙄
1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #23 Skrevet 19. november 2020 2 minutter siden, Rogadame skrev: Ta det Jehovas vitner maset og stikk det en viss plass 🙄 Jehovas vitner er "på bærtur" som resten av "kirke systemet"... Ikke bland meg med dem, takk. Ha en ellers fin kveld Rogadame!
Rogadame Skrevet 19. november 2020 #24 Skrevet 19. november 2020 15 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Jehovas vitner er "på bærtur" som resten av "kirke systemet"... Ikke bland meg med dem, takk. Ha en ellers fin kveld Rogadame! My bad, JV referer ofte til korinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå