AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #21 Skrevet 17. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor du befinner deg, men hvis du er på vestlandet er witchy bitchy i Bergen en kul plass uten nedre aldersgrense. Hvis noen har andre tips kan de jo gjerne skrive det her? Anonymkode: b8924...599 Vi bor i nærheten av Haugesund. Anonymkode: ba802...b2c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #22 Skrevet 17. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min fikk hull i ørene første skoledag. Hun hadde mast i ett år og vel så det. Vi tok det med pistol hos frisør. Det gjorde ikke vondt. Vi renset daglig med pyrisept i 3 måneder. Men like etter vi stoppet med å rense ble hun rød, hoven og det kom masse gult puss ut av hullene. Hun har ikke turt å bruke øredobber etter det og nå har det grodd igjen. Fikk helt skrekken rett og slett. Jeg vet ikke om det har sammenheng med hvordan hullene ble tatt, eller hva vi gjorde feil 🤷♀️ Burde sikkert renset lenger, så vær obs på det. Jeg vet ikke hvor det er best å ta hull Anonymkode: c2164...175 Du skal ikke bruke pyrisept! At frisører anbefaler dette er ikke til å fatte. Anonymkode: fa374...2b1
Gjest Lisa Rowe Skrevet 17. november 2020 #23 Skrevet 17. november 2020 Bare fordi frisøren tilbyr å ta hull i ørene, så betyr ikke det at de har kompetansen til å gjøre det korrekt. Burde ikke vært lovlig for dem å ta betalt for tjenester de ikke er ordentlig opplært i, spør du meg. Jeg kan forstå at det virker mindre skremmende for et barn å få hull i ørene med en rask pistol, men det er mye tryggere å gå til et studio som har hatt ordentlig opplæring i dette og bruker sterilisert utstyr. At enkelte har tatt hull i ørene uten problemer er ikke et argument heller, de har rett og slett bare hatt flaks. Skal du fikse håret, drar du til frisør. Skal du ta piercing, drar du til piercingstudio.
Gjest Lisa Rowe Skrevet 17. november 2020 #24 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi øredobbene skal tas ut og renses en gang i uka etter de første seks ukene, og ett år fram i tid. 3 mnd er desverre for lite. Tok hos hudpleier, de forklarte det så fint. Det er også anbefalt å bytte mellom titan og medisinsk plastikk, aldså bytte og rens hver uke. Anonymkode: 51f0d...306 Du skal ikke ta ut en piercing før den har grodd, det irriterer hullet/såret. Ved vanlige hull kan du bytte etter ca 6 uker, men helst ikke før, og absolutt ikke ukentlig. Det skal holde lenge nok å rense rundt hullet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå