Gå til innhold

Hull i øret på barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er det best å ta hull i øret på barn? Hvor gjør de det egentlig nå til dags? Selv tok jeg en gang hos gullsmeden og en gang hos frisør (måtte ta ut og la gro pga at jeg fikk en ball i øret før det var grodd første gang), men dette er jo 20+ år siden :P

Jeg er egentlig ikke superfan av hull i øret på små barn, så har ikke vurdert å gjøre det på dattera mi før nå. Hun går nå i 1.klasse, de fleste jentene i klassen har allerede hull i ørene og dattera mi maser nesten daglig om at hun også vil ha. Tenker hun er stor nok nå og siden hun vil selv, er det vel greit. 

Anonymkode: ba802...b2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre å ta det på et piercing studio med nål, mer skånsomt, gror raskere. 

Anonymkode: 387ef...9f6

• Liker 10
Skrevet

Datteren min fikk hull i ørene første skoledag. Hun hadde mast i ett år og vel så det. Vi tok det med pistol hos frisør. Det gjorde ikke vondt. Vi renset daglig med pyrisept i 3 måneder. Men like etter vi stoppet med å rense ble hun rød, hoven og det kom masse gult puss ut av hullene. Hun har ikke turt å bruke øredobber etter det og nå har det grodd igjen. Fikk helt skrekken rett og slett. Jeg vet ikke om det har sammenheng med hvordan hullene ble tatt, eller hva vi gjorde feil 🤷‍♀️ Burde sikkert renset lenger, så vær obs på det. Jeg vet ikke hvor det er best å ta hull

Anonymkode: c2164...175

Skrevet

Anbefaler å dra i piercing studio. Der blir nålene fullstendig sterilisert. Det gror bedre, og det er tryggere generelt.

• Liker 7
Skrevet

Hos piercer med nål, og rens med det pierceren anbefaler. 

For all del, ikke ta hos frisør. Kommer opp masse på Google om hvorfor det er lurt å ta hos piercer, istedenfor en halvren "pistol".. 

Anonymkode: 2108d...052

• Liker 6
Skrevet

Piercingstudio! Frisører er trent på å klippe hår, ikke lage hull i ører. Utstyret de bruker er heller ikke godt egnet for å ta hull. På studio har man folk som er opplært til å ta hull i kroppen på folk og har veldig strenge rutiner for sterilisering/bruk av utstyr. Jeg har ei jente på fire, og når hun ytrer ønske om at hun vil ha hull i ørene er jeg ikke i tvil om hvor jeg skal ta henne med.

Anonymkode: 0dc68...3d9

• Liker 6
Skrevet

Ja, så lenge dette er noe hun ønsker selv synes jeg det er helt greit. Fikk selv hull i ørene da jeg var 6 år. :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å ta det på et piercing studio med nål, mer skånsomt, gror raskere. 

Anonymkode: 387ef...9f6

Ok. Trodde kanskje ikke de tok på barn? Og jeg synes det høres veldig skummelt ut med nål, men det er kanskje best 😅 Får sjekke om det er et piercing studio i nærheten.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Trodde kanskje ikke de tok på barn? Og jeg synes det høres veldig skummelt ut med nål, men det er kanskje best 😅 Får sjekke om det er et piercing studio i nærheten.

Pistolen har vel også nål😄 

Mye tryggere hos piercer.

Skrevet
6 minutter siden, VoodooChild skrev:

Pistolen skyter/trykker øredobben rett inn. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Nerine_ skrev:

Pistolen skyter/trykker øredobben rett inn. 

Au! Det viste jeg faktisk ikke. Kan jo umulig være bra (sier jeg etter å ha fått skutt 6 hull i ørene selv som ungdom)

Skrevet

Det er ikke bare-bare å finne piercingstudio som tar hull i ørene på barn, de fleste har 16 års aldersgrense, noen kan faktisk bli litt irritert bare av at du spør.

Vet ikke hvor du befinner deg, men hvis du er på vestlandet er witchy bitchy i Bergen en kul plass uten nedre aldersgrense. Hvis noen har andre tips kan de jo gjerne skrive det her? 

Anonymkode: b8924...599

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, VoodooChild skrev:

Au! Det viste jeg faktisk ikke. Kan jo umulig være bra (sier jeg etter å ha fått skutt 6 hull i ørene selv som ungdom)

Jeg har gjort begge deler. Vesentlig mindre ubehag underveis og etterpå når det blir piercet, kontra pistol. Og det er mindre tull i ettertid. 

Skrevet

Begge  mine har tatt hull i øret hos frisør, og det var ikke noe problem! Bare vær nøye med å rense i etterkant.

Sønnen min fikk hull i øret for 3 uker siden, og det var ikke "bare bare" å finne en frisør som gjorde det. Første stedet gjorde det ikke nå under corona, andre salongen hadde pluttselig innført 15 års grense, mens 3. stedet gjorde det uten problem:)

Så kan kanskje være ide å sjekke ut dette før man drar:)

En annen fordel med å ta det hos frisør, er at de kan skyte begge hullene samtidig, slik at hvis barnet synes det er vondt, slipper man kaoset når hun plutselig ikke vil ta hull nr, 2...

Antar også at piercingstudio koster mye mer.

Har selv 8 hull skutt hos frisør, og har aldri hatt problemer med dem!

Anonymkode: c8456...401

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min fikk hull i ørene første skoledag. Hun hadde mast i ett år og vel så det. Vi tok det med pistol hos frisør. Det gjorde ikke vondt. Vi renset daglig med pyrisept i 3 måneder. Men like etter vi stoppet med å rense ble hun rød, hoven og det kom masse gult puss ut av hullene. Hun har ikke turt å bruke øredobber etter det og nå har det grodd igjen. Fikk helt skrekken rett og slett. Jeg vet ikke om det har sammenheng med hvordan hullene ble tatt, eller hva vi gjorde feil 🤷‍♀️ Burde sikkert renset lenger, så vær obs på det. Jeg vet ikke hvor det er best å ta hull

Det er fordi øredobbene skal tas ut og renses en gang i uka etter de første seks ukene, og ett år fram i tid. 3 mnd er desverre for lite. Tok hos hudpleier, de forklarte det så fint. Det er også anbefalt å bytte mellom titan og medisinsk plastikk, aldså bytte og rens hver uke. 

Anonymkode: 51f0d...306

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok fem hull i ørene hos frisør da jeg var 12, og det har alltid vært problemer med hullene. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sønnen min fikk hull i øret for 3 uker siden,

Er han homofil? :) 

Anonymkode: 88adf...0cb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han homofil? :) 

Anonymkode: 88adf...0cb

Hva faen?

Anonymkode: 15c43...eca

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi øredobbene skal tas ut og renses en gang i uka etter de første seks ukene, og ett år fram i tid. 3 mnd er desverre for lite. Tok hos hudpleier, de forklarte det så fint. Det er også anbefalt å bytte mellom titan og medisinsk plastikk, aldså bytte og rens hver uke. 

Anonymkode: 51f0d...306

Dette var helt nytt for meg. Vi tok ikke øredobbene ut. Renset kun rundt og vrikket litt på dem hver kveld. Fikk lite informasjon hos frisøren, så leste bare litt på nettet. Jeg fant nok en dårlig kilde... Da vet jeg det til evt en neste gang 

Skrevet
3 timer siden, VoodooChild skrev:

Ja, eller øredobben fungerer som nål, men i mitt hode går det kjappere og tenkte derfor at det var mindre vondt. Føles sikkert tryggere siden det ble gjort på meg i sin tid også, så det er litt «kjent» :P Piercing med nål har jeg aldri tatt selv, men etter å ha lest her og googlet litt, tror jeg også nå at det er bedre med nål enn pistol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...