AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Jeg har hatt DnB-bank i nesten 20 år. Tjener normalt i fast jobb. Har snart full BSU, betjener huslånet mitt hver måned og har ingen betalingsanmerkninger. Nå har jeg solgt leiligheten min med fortjeneste, og planlegger å kjøpe meg en ny. Vant nettopp en budrunde, og skal bestemme meg for hvilken bank jeg skal ta huslånet i. Når jeg snakker med kunderådgiverne i DnB er de både frekke og har en ovenfra-og-ned holdning i samtalene. De tilbyr ulik rente (fra person til person jeg snakker med), og tror meg ikke når jeg forteller at jeg har fått en annen rente av forrige jeg snakket med. Hva skjer med DnB? Har jeg bare vært uheldig? Frister veldig å bytte bank nå. Er egentlig ganske frustrert..! Anonymkode: 473b1...7fd
PM75 Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Da har du nok vært uheldig. Jeg har bare gode erfaringer med DnB. Har du bestilt deg time hos en rådgiver eller er du i dialog med kundeservice? Jeg anbefaler førstnevnte. 1
M71 Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Jeg var trofast kunde hos DnB i over 30 år. Nå har jeg Nordea. Svar godt nok? 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Har bare dårlige erfaringer med DnB. Har ledd meg i trynet et par ganger. En gang søkte jeg om lån og ble bare ledd til. Fikk deretter innvilget en høyere sum i en annen bank.. Nordea direct bruker jeg, superfornøyd! Anonymkode: 241f5...026
Million Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Jeg er kunde i Dnb, og er godt fornøyd med det. Liker spesielt at de har kundeservice døgnet rundt, hele uka. Alltid mulig å få snakket med noen. Prøvde en annen mindre bank i halvannet år. Tok nytt boliglån der og ble kunde på alt. Men de var det kun mulig å nå pr tlf TO TIMER pr døgn.... bommet du på telefontiden deres som var mellom kl 10 og 12, så måtte du vente til neste dag! Så nektet de å skru ned lånerenten min når resten av markedet gjorde det, en rente som de lovet skulle være alltid så bra da jeg ble kunde der, og da kontaktet jeg Dnb igjen. De ga meg bedre rente på flekken, og jeg byttet tilbake til dem. 2
tdm900 Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Har i Sparebank1 gruppen, samme erfaring som med @Million Kundestøtte som privat døgnet rundt. Har også boliglånet der, veldig greie å snakke med da jeg ordnet det.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 2 timer siden, M71 skrev: Jeg var trofast kunde hos DnB i over 30 år. Nå har jeg Nordea. Svar godt nok? 🙂 Motsatt her. DNB nå (heter ikke DnB, det var for 20 år siden), Nordea er en tragedie. Elendig nettbank også, nå som man gjør det meste selv. Anonymkode: 54c2c...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bare dårlige erfaringer med DnB. Har ledd meg i trynet et par ganger. En gang søkte jeg om lån og ble bare ledd til. Fikk deretter innvilget en høyere sum i en annen bank.. Nordea direct bruker jeg, superfornøyd! Anonymkode: 241f5...026 Merkelig å høre om dette. Aldri opplevd noe sånt. Ledd deg i trynet faktisk? Hvem er det som møter opp personlig? Nå er det klart at slike stillinger er lavtlønnede og sikkert ikke så motiverende, så mulig det finnes noen råtne egg blant de som er i kontakt med lånekunder, men de er nok jevnt fordelt mellom bankene. Anonymkode: 54c2c...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 Har vært kunde i DNB i 40 år og har kun positiv erfaring. Har faktisk ikke en eneste negativ erfaring. Anonymkode: b004a...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 DNB er visstnok strengere på utlån enn andre banker.. Og de surra fælt når vi søkte finansieringsbevis. Tror vi velger en annen bank neste gang... Anonymkode: 63901...45a
Gjest Chroma Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Hatt DNB i 19 år, alltid vært fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 Jeg er kjempe fornøyd med DNB jeg! Får alltid super hjelp, og føler de strekker seg langt for kundene sine. Synes også de gjør utrolig mange bra tiltak med de nye konseptene, og ikke minst nettbanken/spareappen har super brukergrensesnitt. Tror som nevnt over her ar du har vært uheldig. Ta kontakt med en annen rådgiver😊 Anonymkode: 52d67...d71 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 Skiftet til KLP banken fordi de har gratis årsavgift for bankkort om du er medlem (kommune, sykepleier) og bedre rente på boliglånet. Kan ikke si noe mer enn at jeg synes de var greie, men jeg velger de som har bedre avtaler for meg, spesielt om jeg sparer noen tusenlapper i året Anonymkode: 56fa0...00d
Kokeshi Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 Har ingen dårlige opplevelser med DNB.
Brunello Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 Når det gjelder bank har jeg to vilkår. SLT skal skje på nett og jeg skal ga så lav rente som mulig. DnB er ikke best på vanlige boliglån. De er derfor helt uaktuelle.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 Bare dårlige erfaringer, begynner å lurer på hvem som egentlig jobber der. Skyhøye gebyrer, er i prosesssen med å nbytte bank. Anonymkode: e82c1...af9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå