AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Her inne har jeg lest mye rart. Noe av det er mennesker som synes det er merkelig uføre klarer å ha en hobby når de ikke klarer jobb. De synes det er rart en ufør kan være sosial ute, eller delta på tilbud for psyke mennesker kommunen har ordnet for de. For de er jo for syke til å gå på jobb, da klarer de jo ikke noe annet heller. Jeg er ufør selv, og synes det er topp jeg har et sted jeg kan møte opp når jeg klarer, der ingen setter krav til meg. Jeg synes også det er fint å ha noe å finne på hjemme annet enn å ligge under dyna. Hva mener du en ufør skal ta seg til om dagen? Anonymkode: 50c48...756 13
solmåneogstjerner Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Det tenker jeg de skal få bestemme helt selv. Har ingen mening om det. 38
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 For min egen del er det å kose meg med den friheten jeg har. Jeg kan bruke all tilgjengelig tid på akkurat det jeg vil. Eksempelvis gaming, hunden, turer til fots og i bil, serier og film, øve på instrumentet mitt, bandøving, musikk, sjakk, venner og familie. Er mye mer, men dette er nå det jeg bruker mest tid på i snitt. Anonymkode: 4856d...372 9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For min egen del er det å kose meg med den friheten jeg har. Jeg kan bruke all tilgjengelig tid på akkurat det jeg vil. Eksempelvis gaming, hunden, turer til fots og i bil, serier og film, øve på instrumentet mitt, bandøving, musikk, sjakk, venner og familie. Er mye mer, men dette er nå det jeg bruker mest tid på i snitt. Anonymkode: 4856d...372 Hvordan ORKER du alt det der, men ikke å jobbe med noe som helst? Jeg er på AAP, og jeg greier nesten ingenting. Anonymkode: 58166...ede 38
Pappi Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Jeg har ingen sterke tanker om hva uføre bør bruke tiden på, det får være opp til hver enkelt. Men jeg leste i en annen tråd at noen uføre bruker en del tid på frivillig arbeid, det synes jeg var fint og håper jeg ville gjort det samme. 16
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan ORKER du alt det der, men ikke å jobbe med noe som helst? Jeg er på AAP, og jeg greier nesten ingenting. Anonymkode: 58166...ede Det er slik jeg har valgt å prioritere. Det er mangt en kan være uføretrygdet for. Anonymkode: 4856d...372 11
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er slik jeg har valgt å prioritere. Det er mangt en kan være uføretrygdet for. Anonymkode: 4856d...372 Provoserende. Sånne som deg setter uføre i dårlig lys. Du greier tydeligvis veldig mye, men jobbe gidder du ikke. Anonymkode: 58166...ede 39
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Provoserende. Sånne som deg setter uføre i dårlig lys. Du greier tydeligvis veldig mye, men jobbe gidder du ikke. Anonymkode: 58166...ede Det er mer provoserende at du tror du har filla av peiling om hvorfor jeg er trygdet. Anonymkode: 4856d...372 42
solmåneogstjerner Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, Pappi skrev: Jeg har ingen sterke tanker om hva uføre bør bruke tiden på, det får være opp til hver enkelt. Men jeg leste i en annen tråd at noen uføre bruker en del tid på frivillig arbeid, det synes jeg var fint og håper jeg ville gjort det samme. Enig. Veldig fint å gjøre det om man klarer det uten at det går for mye utover helsen. Men vi må selvsagt ha respekt for at det går ikke for alle.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 Nei ikke start sånne tråder! 😮 Det trekker til seg så mye ekle svar, jeg er så lei sånne tråder 😕 De må få bruke tiden på å ha et så godt og rikt liv som de kan. Man veit rett og slett ikke hvordan den personen som sitter på kafe har det ellers i uka. Anonymkode: e6c1d...5bf 34
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Jeg mener at folk skal få gjøre som de selv vil. Dette gjelder selvfølgelig også uføre. Om du vil trene, sitte på kafe, ligge i sofaen og spise sjokolade og bælme vin, handle for eldre, lage mat, følge opp barn eller bare gi faen, så er det greit. Det er ditt liv. Anonymkode: 775b0...9f3 13
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei ikke start sånne tråder! 😮 Det trekker til seg så mye ekle svar, jeg er så lei sånne tråder 😕 De må få bruke tiden på å ha et så godt og rikt liv som de kan. Man veit rett og slett ikke hvordan den personen som sitter på kafe har det ellers i uka. Anonymkode: e6c1d...5bf Sant. Det er litt som å kaste en kadaver til en flokk sultne ulver. 😬 Anonymkode: 775b0...9f3 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 Jeg synes faktisk uføre bør holde seg mest mulig hjemme. Hvis ikke er det rart at enkelte er uføre. Anonymkode: 76ff4...4e6 11
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er slik jeg har valgt å prioritere. Det er mangt en kan være uføretrygdet for. Anonymkode: 4856d...372 Så hvorfor bidrar du ikke heller til samfunnet med all den energien din? Anonymkode: 7936d...0fc 15
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Provoserende. Sånne som deg setter uføre i dårlig lys. Du greier tydeligvis veldig mye, men jobbe gidder du ikke. Anonymkode: 58166...ede Haha 😅 å gå turer, se på serier på tv og møte venner.. er det en stor prestasjon å klare i en hverdag? Tror du uføre ligger hjemme i stabilt sideleie og slever? du mener uføre ikke skal omgås andre mennekser og ha et sosialt liv? Ikke skal gå ut av døren hjemme for å gå seg en tur? Heller ikke sitte i stua hjemme å spille piano? hva mener DU de skal gjøre? folk blir uføre av mange årsaker. Ikke alle har sosialangst og er nevrotisk Anonymkode: 64e79...c95 32
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 Kan du ikke jobbe, så kan du vel ikke gjøre noe spesielt ellers heller (gjelder psykisk og fysisk), hvis ikke kunne du jobbe. Gjelder ikke de med skade som må trene seg opp, psykisk, som må trene for å komme seg opp. Ellers kan vel ingen kreve noe av deg. Du sitter der fordi du er ufør, du kan ikke gjøre noe. Bare håper noen besøker deg og tar litt vare på deg. Må være tungt. Anonymkode: 85fdf...04c 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvorfor bidrar du ikke heller til samfunnet med all den energien din? Anonymkode: 7936d...0fc Det kunne jeg kanskje gjort. Men en ufør har full rett til å bestemme over sin egen restarbeidsevne og hva en vil bruke denne på. Om en vil jobbe eller bruke den på annet, er heeelt opp til en selv. Jeg har da valgt å bruke den på "annet", siden det gir meg størst gevinst og glede i hverdagen. Anonymkode: 4856d...372 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha 😅 å gå turer, se på serier på tv og møte venner.. er det en stor prestasjon å klare i en hverdag? Tror du uføre ligger hjemme i stabilt sideleie og slever? du mener uføre ikke skal omgås andre mennekser og ha et sosialt liv? Ikke skal gå ut av døren hjemme for å gå seg en tur? Heller ikke sitte i stua hjemme å spille piano? hva mener DU de skal gjøre? folk blir uføre av mange årsaker. Ikke alle har sosialangst og er nevrotisk Anonymkode: 64e79...c95 Veldig gode poenger:-). Anonymkode: 4856d...372 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sant. Det er litt som å kaste en kadaver til en flokk sultne ulver. 😬 Anonymkode: 775b0...9f3 Ness da. En må bare slå tilbake mot tullingene:-) Anonymkode: 4856d...372 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 Nå om dagene har jeg fullt opp med en liten gutt på 10 måneder. Ellers er jeg en del og svømmer, besøker venber/familie og driver med frivillig arbeid. Hater å ligge i sengen og ikke gjøre noe. Anonymkode: 2665d...c6f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå