AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Del Skrevet 17. november 2020 Hei! Nå er jeg på dag 30 siden jeg begynte å blø pga spontanabort i uke 6. Jeg håper jeg har blitt gravid igjen, men har fått negativ test i dag. Vanligvis er syklusen min 29 dager, og jeg har fått positiv dag 28/29 (har mistet to ganger tidligere). Har noen andre opplevd det samme? Hvor lenge kan det ta før mensen evt. kommer tilbake? Sist jeg mistet kom mensen etter 28 dager, men da mistet jeg ca. En uke tidligere enn denne gangen. Anonymkode: 46c3f...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Del Skrevet 17. november 2020 Det kan ta flere måneder før menstruasjonen blir stabil etter en abort. Anonymkode: f6fd1...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Del Skrevet 17. november 2020 Ja, har lest det jeg også, men tenkte kanskje det var ganske likt som forrige gang, så var jeg på innvendig UL der legen sa jeg ville ha eggløsning om ca en uke, og det var 28. oktober. Anonymkode: 46c3f...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Del Skrevet 18. november 2020 Prøver du å bli gravid før du får den første mensen? Jeg hadde en SA nylig, og fikk inntrykk av at man skal vente med å prøve på nytt til etter første mensen var kommet tilbake. Det vil si jeg kan bli gravid nå, men burde ikke forsøke enda pga. miljøet i livmor er ikke ideelt foreløpig. Anonymkode: d463d...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 18. november 2020 #5 Del Skrevet 18. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøver du å bli gravid før du får den første mensen? Jeg hadde en SA nylig, og fikk inntrykk av at man skal vente med å prøve på nytt til etter første mensen var kommet tilbake. Det vil si jeg kan bli gravid nå, men burde ikke forsøke enda pga. miljøet i livmor er ikke ideelt foreløpig. Anonymkode: d463d...1cb Det går fint å prøve med en gang. Leste litt om dette da jeg selv hadde SA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Del Skrevet 18. november 2020 Som prøvere i mange år med 8 sa og 3 ma bak meg er jeg ganske sikker på at man må gi kroppen en sjangs til å heles mellom hvert forsøk. Dessuten utsetter man seg for infeksjon om man har sex for tidlig etter sa / ma og det er ikke noe særlig! Anonymkode: 25fd4...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 18. november 2020 #7 Del Skrevet 18. november 2020 (endret) Etter min andre SA hadde jeg sykluser på 21 dager, som er mye kortere enn de pleide! Mens etter min siste SA (nr 3 i rekken) hadde jeg første syklus på 39 dager, og andre syklus da jeg ble gravid igjen hadde jeg eggløsning på CD 33! Altså en syklus på godt over 40 dager. Har normal syklus på rundt 28 dager vanligvis. Er helt normalt at syklusen roter etter en SA enten den ene eller andre veien! Endret 18. november 2020 av Hopptimisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Del Skrevet 18. november 2020 Tusen takk for svar! Jeg var hos privat gynekolog 10 dager etter sa som sa alt var ute og at kroppen var i gang med å forberede ny eggløsning. Han sa det var bare å prøve med en gang, og at kroppen kunne dra nytte av at man nettopp har vært gravid(tror det var pga gravidhormoner?). Men da er det i alle fall normalt med varierende syklus! Man er kanskje mer utsatt for infeksjoner om man må ha utskraping? Jeg hadde komplett sa hjemme i uke 6, som egentlig føltes som en forsinket mensen. Anonymkode: 46c3f...fb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. november 2020 #9 Del Skrevet 18. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøver du å bli gravid før du får den første mensen? Jeg hadde en SA nylig, og fikk inntrykk av at man skal vente med å prøve på nytt til etter første mensen var kommet tilbake. Det vil si jeg kan bli gravid nå, men burde ikke forsøke enda pga. miljøet i livmor er ikke ideelt foreløpig. Anonymkode: d463d...1cb Dette er helt feil! Flere forskjellige spesialistgynekologer har innrømmet for meg at det ikke er noe i veien for å prøve rett etter SA. Årsaken til at noen leger sier det er greit å la en mens komme i mellom først er kun fordi det er lettere for dem å sette en ny termin om man skulle bli gravid, for da får man en standard første mens-dato. TS: Men hvordan første syklus etter abort oppfører seg er riktignok forskjellig fra kvinne til kvinne. Stemmer at det kan ta lang tid for noen med mye krøll, men andre går rett i syklus igjen. Jeg fikk EL bare noen syklusdager senere enn vanlig etter mine to SA. Ble gravid på begge disse eggløsningene. Abortene var i uke 5 + 6. Min erfaring er at det er lett å bli gravid på første EL når man har tidlig SA, men ved senere aborter tar det lenger tid. Jeg brukte 8 måneder etter abort i uke 14, og er nå på tredje måneden prøving etter abort i uke 9. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Del Skrevet 18. november 2020 1 time siden, Amatariel skrev: Dette er helt feil! Flere forskjellige spesialistgynekologer har innrømmet for meg at det ikke er noe i veien for å prøve rett etter SA. Årsaken til at noen leger sier det er greit å la en mens komme i mellom først er kun fordi det er lettere for dem å sette en ny termin om man skulle bli gravid, for da får man en standard første mens-dato. TS: Men hvordan første syklus etter abort oppfører seg er riktignok forskjellig fra kvinne til kvinne. Stemmer at det kan ta lang tid for noen med mye krøll, men andre går rett i syklus igjen. Jeg fikk EL bare noen syklusdager senere enn vanlig etter mine to SA. Ble gravid på begge disse eggløsningene. Abortene var i uke 5 + 6. Min erfaring er at det er lett å bli gravid på første EL når man har tidlig SA, men ved senere aborter tar det lenger tid. Jeg brukte 8 måneder etter abort i uke 14, og er nå på tredje måneden prøving etter abort i uke 9. Det samme som jeg har hørt! Åå, da fikk jeg litt håpet tilbake! Føler jeg har alle symptomer jeg har hatt de to forrige gangene (kviser, ømme bryst, økt utflod, økt apetitt), men fortsatt negativ test.. håper bare syklusen er litt forsinket! tusen takk for svar! TS Anonymkode: 46c3f...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå