Gå til innhold

Må jo være mye enklere å få gode karakterer på voksenopplæringen enn å avlegge eksem i alle fra som privatist!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For som privatist er det kun eksamen som gjelder. På voksenopplæringen er eksamen trekkfag, man får innlevering og prøver som man er forberedt til aktuelt tema og standpunktkarakter blir vurdert utifra dette, samt innsats.

Anonymkode: 8058c...5c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det kommer an på? Noen er veldig gode på eksamen, med gode karakterer selv med lite innsats. Mens andre vil ha en fordel hvis de slipper eksamen, men heller får karakterer basert på deltakelse og innleveringer. 

Anonymkode: c7a3a...593

Skrevet

Kanskje, men det er jo vanvittig mye mer tidkrevende da. Jeg har selv tatt alle studiekompetansefagene som privatist og brukte kanskje 15-30 timer i lesing per fag. Og det kunne jeg ta hjemme når det passet. Men vi er vel forskjellige når det gjelder hvordan vi lærer best, hvor mye tid vi trenger og i hvor stor grad eksamen stresser oss. 

Skrevet

Altså, voksenopplæringen er veldig sånn, bambam bam, du må virkelig kjøre på for å henge med og det er tøft med familie, er du singel så er det jo lettere. Er sikkert lettere å lese hjemme i eget tempo uansett. Man kan jo google mye om det er spørsmål.

Anonymkode: 533b4...d34

Skrevet

Jeg har prøvd begge deler. Å studere på egen hånd, krever mye selvdisiplin, hvilket jeg tydeligvis ikke har. Drøyet alltid innleveringer til siste minutt. Nå går jeg på voksenopplæring, og må jo fysisk møte opp og delta og følge frister i flere fag hver uke. Men som en annen sa, vi lærer forskjellig.

Anonymkode: 922be...c56

Skrevet

Om det er lettere spørs nok veldig på personen og hvor skoleflink du er. Eksamen kan nipugges til og de fleste kan få det til, pensum i en del fag er ikke rare greiene. Standpunktkarakter krever å opprettholde et visst nivå over mye lenger tid, men alt står og faller ikke på noen få dager (selv om det er relativt få prøver som danner karaktergrunnlaget).

Begge deler har sine sider, kan ikke se at det er noe klart svar på om det ene er mye enklere enn det andre. Og det er jo også ulike kriterer, ikke alle har rett på voksenopplæring. De som ikke har det, er enten ikke gamle nok, eller har "brukt opp" sjansene sine.

Det er nok uansett lurt å avlegge en eksamen, og la eksemen være.

Anonymkode: 9ac57...881

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...