AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Hei! Jeg lurer på om dere huseiere som leier ut, ville du synes det var et problem at jeg var ufør på grunn av inntekt osv? Anonymkode: 417fc...912
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Ja, ser ikke noe problem med det. Det er jo fast inntekt. Anonymkode: 5033a...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Staten/vi andre, betaler/sørger for at du har sted å bo og leve, så det er jo en veldig trygg ting. så ja. Anonymkode: 556a2...1ac 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Nei. Jeg leier ut og leier ikke ut til folk som går hjemme Anonymkode: c2670...119 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, ser ikke noe problem med det. Det er jo fast inntekt. Anonymkode: 5033a...e1e Enig i det, men ikke en rusmisbruker. Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Hadde heller ikke godtatt depositumsgaranti, uten å føle meg trygg på at leieboeren vær ærlig og renslig. Anonymkode: a4706...581 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg leier ut og leier ikke ut til folk som går hjemme Anonymkode: c2670...119 Sikkert like greit. De ønsker sikkert ikke å leie av trangsynte mennesker heller. Anonymkode: a4706...581 13
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Usikker. Stabil inntekt er vel og bra, men trygdede sliter beviselig mer på boligen fordi de er så mye hjemme. Men, nå som hjemmekontor nok blir den nye normalen for mange spiller kanskje ikke det så stor rolle lengre... Jo, jeg hadde nok leid ut til ufør. De er jo velsignet med stabil inntekt på livstid. Anonymkode: 0656e...e93 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg leier ut og leier ikke ut til folk som går hjemme Anonymkode: c2670...119 Så de med hjemmekontor er utelukket? Eller er det bare mennesker med dårligere helse som er utelukket?? trangsynt Anonymkode: aa10c...1a3 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 Jeg leier ut til to uføre allerede og har gjort det i årevis. Null problem ( og ser ikke mer slitasje til tross fora t de begge er mye hjemme. hun ene har bodd her i 15 år ) Anonymkode: 54a52...e41 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 Spørs jo grunn til ufør det da. Som de som alle andre bør være stabile og gode betaler. Anonymkode: 2e81e...bdc
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Man finner ingen med mer sikker inntekt enn uføre da. Jeg har aldri hatt noe problem med å få meg leilighet selv om jeg har vært åpen om at jeg er ufør. Jeg har fått tilbud om alle leilighetene jeg har vært på visning på, bortsett fra den aller første. Den gangen så jeg ned i bakken og forsøkte å snakke det bort da jeg fikk spørsmål om inntekt. Siden den gang har jeg vært rak i ryggen når jeg har fortalt om at jeg var ufør, og ingen av huseierne har blitt utrygge på meg. Jeg har også gode referanser fra flere huseiere fordi de har likt å ha meg som leieboer. Anonymkode: e5063...85b 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i det, men ikke en rusmisbruker. Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Hadde heller ikke godtatt depositumsgaranti, uten å føle meg trygg på at leieboeren vær ærlig og renslig. Anonymkode: a4706...581 Helt enig med deg, problematisk med rus inne i bildet, jeg har gode referanser (godt forhold til de jeg leier av nå) og jeg betaler depositum selv. Jeg har MS om noen lurer, ser at noen er litt sure fordi jeg lever på staten men det må nesten bli sånn om behandlingene ikke får meg tilbake i jobb, satser på å komme meg ut i deltidsjobb snart. 😊 Ts. Anonymkode: 417fc...912 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg leier ut og leier ikke ut til folk som går hjemme Anonymkode: c2670...119 Jeg er ufør men er da virkelig ikke hjemme 24/7 likevel! Det er ikke alle uføre som sitter på ræva i sofaen hele dagen som du åpenbart tror! Heldigvis slapp jeg å møte på en sånn trangsynt person som deg når jeg var på leiemarkedet frem til bare for noen måneder siden! Når jeg flyttet ut var kommentaren til huseierne at det var ikke særlig forskjell på leiligheten nå som da jeg flyttet inn for fem år siden, ergo har ikke jeg, som har vært mer hjemme enn en som er i arbeid, slitt mer på leiligheten enn hva de før meg gjorde! Anonymkode: 04ca4...87b 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg, problematisk med rus inne i bildet, jeg har gode referanser (godt forhold til de jeg leier av nå) og jeg betaler depositum selv. Jeg har MS om noen lurer, ser at noen er litt sure fordi jeg lever på staten men det må nesten bli sånn om behandlingene ikke får meg tilbake i jobb, satser på å komme meg ut i deltidsjobb snart. 😊 Ts. Anonymkode: 417fc...912 Den kan svinge veldig. Folk flest vet ikke hva det er, men forståelig at du slitter med arbeid da. Noen er hardere rammet enn andre. Jeg håper du kan holde din i sjakk, og finne noe meningsfullt i hverdagen uansett Anonymkode: a4706...581
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 Ikke hvis det betyr NAV "garanti". Anonymkode: c5d46...f2d 1
Kokeshi Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 Det har jeg gjort. Og det kan jeg helt fint gjøre igjen. Uføre er like forskjellige som andre folk. Jeg tar mine avgjørelser om leieforhold ut i fra et helhetsinntrykk, og referanser. Den eneste utfordringen jeg ser med det er den eventuelle nav-garantien mange spør om, fordi den dekker virkelig ikke det som trengs hvis noe skjer.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurer på om dere huseiere som leier ut, ville du synes det var et problem at jeg var ufør på grunn av inntekt osv? Anonymkode: 417fc...912 Ja om jeg hadde utleie del. Uføre får jo tross alt fast utbetaling. en som jobber er ikke garantert til å ha Masse penger Anonymkode: 8b6d2...fcc
delias Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 Ja. Uføre har mer stabil, fast og hovedsakelig høyere inntekt enn meg med fast jobb og utdanning. 🤷🏽♀️ Det er faktisk veldig mange med fast jobb som tjener mindre og kanskje mer ustabilt i måneden enn uføre. Men det er mange utleiere for gjerrige til å tenke på 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 10 minutter siden, Kokeshi skrev: Det har jeg gjort. Og det kan jeg helt fint gjøre igjen. Uføre er like forskjellige som andre folk. Jeg tar mine avgjørelser om leieforhold ut i fra et helhetsinntrykk, og referanser. Den eneste utfordringen jeg ser med det er den eventuelle nav-garantien mange spør om, fordi den dekker virkelig ikke det som trengs hvis noe skjer. Det kjente jeg også på da jeg hadde noen veldig magre år. Jeg ville ikke framstå slik, så jeg fikk innvilget depositumet som et lån i stedet. Det betalte jeg på i to år. Husverten hadde nok aldri godtatt garanti. Anonymkode: a4706...581
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå