Gjest Føsleguri Skrevet 18. november 2020 #21 Skrevet 18. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bankoverføring og kontrakt,men står ikke mva Anonymkode: b0d8b...890 Da er nok ikke oppdretteren registrert i avgiftsregisteret.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #22 Skrevet 18. november 2020 På 17.11.2020 den 14.53, nomore82 skrev: Men det kan du gjøre og? Hva er det som stopper deg? Hva mener du? Det er ikke pålagt å betale skatt. Men av hensyn til pensjon og slikt så hadde det jo faktisk vert kjekt. Men som jeg alltid sier jeg har en jobb oppdrett er kun hobby og kos Anonymkode: 25b8b...5da
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #23 Skrevet 18. november 2020 På 17.11.2020 den 16.31, AnonymBruker skrev: Oppdretteren jeg tenker på har holdt på i over 20 år. De har mange hunder, gamle og unge. Alle er registrert i NKK så de er ryddige der. De får ikke valper på gamle hunder ect. Det har jo tatt årevis å bygge opp og noen av hundene de har fått valper på i løpet av tiden har vært dyre i fra utlandet. Så det har tatt tid å gjøre dette lønnsomt. Nå er det lønnsomt og hobby. Først var det kun hobby. Går det an å sjekke om de betaler mva f.eks? Grunnen til det irriterer meg at de selger så mye valper er at de skylder meg penger. Penger de lovte å betale fordi jeg var veldig uheldig med en valp. For å understreke det så er det ikke noe dem har gjort galt der. Uforutsette ting kan skje, men jeg kan ikke bruke hunden i avl. Og de vil kompensere med en latterlig sum eller ta hunden tilbake. Jeg har blitt glad i hunden, og ønsker halv pris. Da mente de at jeg avslo tilbudet dem hadde gitt og saken var avsluttet for dems del. Da kontaktet jeg forbrukerrådet. Saken er avsluttet der og ingen penger er kommet. De påsto at dem ikke tjente penger på valpene de solgte når utgiftene var dekket. Jeg har gått gjennom siden demmes hvor 27 valper til 23.000 har fått nytt hjem, da inkl. Siste kull som vil være leveringsklar i slutten av året. Anonymkode: b0d8b...890 Altså for det første. Kjøpte du valpen som kosehund og skrev under nkk kontrakten og hunden var frisk og rask uten feil da du kjøpte den, så kan du ikke kreve penger tilbake. Dette står og skrevet bak på nkk kontrakten. Så lenge hunden for en feil som ikke har noe med alvorlig med helsen så er dette ikke noe oppdretter plikter å betale tilbake på. Er det snakk om testikkelfeil så er dere blitt enige om sum som også står skrevet i kontrakten. Ønsker du å være sikker når du kjøper hund og ønsker å bruke den som avls hund eller utstilling så må du faktisk kjøpe en såpass voksen hund at du kan se at den blir slik du faktisk ønsker. Dette koster da veldig mye mer penger enn det du betalte. De valpene som ble solgt over hvilken tidsperiode er det snakk om? Er dette en rase som gir 1-4 eller er det store kull det er snakk om. Ikke glem at det finnes hunder som for 10-14 avkom da blir plutselig antal valper solgt ikke mye. Anonymkode: 25b8b...5da
Pappi Skrevet 18. november 2020 #24 Skrevet 18. november 2020 Hvis du har kjøpt valp der så vet du vel om du betalte mva?
nomore82 Skrevet 18. november 2020 #25 Skrevet 18. november 2020 På 17.11.2020 den 14.33, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen oppdretter som er registrert som enkeltmannsforetak. Skulle ønske jeg kunne vert det og skrevet av absolutt alt som har med hundene å gjøre. Skal love deg at jeg ikke hadde betalt mye skatt 😂😂 Anonymkode: 25b8b...5da 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Det er ikke pålagt å betale skatt. Men av hensyn til pensjon og slikt så hadde det jo faktisk vert kjekt. Men som jeg alltid sier jeg har en jobb oppdrett er kun hobby og kos Anonymkode: 25b8b...5da Det var du som skreiv at du skulle ønske du kunne ha hatt enkeltmannsforetak, for å kunne skrive av alt som har med hundene å gjøre og dermed betale mindre skatt. Og det jeg da påpeker er at det kan du fint gjøre. Det er ingenting som stopper deg fra å gjøre det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå