Gå til innhold

Samvittigheten, jobb, Corona

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3. gang siden i vår er jeg i karantene. 

I vår var jeg sjuk, men ble ikke testet. Måtte være i karantene in10 dager. 

i sommer hadde jeg feber, de ville teste meg og være i karantene til jeg fikk svar.Den var negativ. 

Nå har jeg hodepine, vondt i kroppen, snufser og hoster. De ville teste meg og det har jeg gjort i dag. Nå er jeg i karantene fram til jeg får svar. 

Det som plager meg er samvittigheten ovenfor jobben. Normalt, uten coronavirus i verden, så hadde jeg gått på jobb med litt vondter og hosting. Men det kan man ikke gjøre nå. Og det ansvaret tar jeg. Jeg er med på dugnaden. 
Men den samvittigheten gjør meg smårar. 

Jeg er sjelden borte fra jobb, men nå har da blitt en del pga Corona. 

Jeg er vel ikke den eneste som er plaget med den samvittigheten? 
Håper egentlig at noen her skal si at det er normalt og at jeg må glemme den samvittigheten . 

Videoannonse
Annonse
Gjest JannickeBa
Skrevet

Det er normalt og du må glemme den samvittigheten.

😄

Neida, jeg skjønner hva du mener, og det er det nok flere som gjør. Jeg bare håper at alle klarer å holde ut med den dårlige samvittigheten og "gjøre det rette" likevel, altså i dette tilfellet holde seg hjemme selv om man egentlig ikke er så syk. Jeg har hatt mine runder jeg også, og det er ikke svart/hvitt å vurdere fra gang til gang. Føler meg som en unnasluntrer og håper virkelig at sjefen mener det når hun sier at hun forstår.

Vi må bare prøve å alltid tenke "for sikkerhets skyld"... 

Skrevet
3 timer siden, Crobern skrev:

For 3. gang siden i vår er jeg i karantene. 

I vår var jeg sjuk, men ble ikke testet. Måtte være i karantene in10 dager. 

i sommer hadde jeg feber, de ville teste meg og være i karantene til jeg fikk svar.Den var negativ. 

Nå har jeg hodepine, vondt i kroppen, snufser og hoster. De ville teste meg og det har jeg gjort i dag. Nå er jeg i karantene fram til jeg får svar. 

Det som plager meg er samvittigheten ovenfor jobben. Normalt, uten coronavirus i verden, så hadde jeg gått på jobb med litt vondter og hosting. Men det kan man ikke gjøre nå. Og det ansvaret tar jeg. Jeg er med på dugnaden. 
Men den samvittigheten gjør meg smårar. 

Jeg er sjelden borte fra jobb, men nå har da blitt en del pga Corona. 

Jeg er vel ikke den eneste som er plaget med den samvittigheten? 
Håper egentlig at noen her skal si at det er normalt og at jeg må glemme den samvittigheten . 

Kjenner på det samme selv. Har litt tett nese og sår hals. Hadde dratt på jobb med det, men nå må jeg være hjemme og vente på svar i stedet. 

Skrevet

Du kan ikke ha dårlig samvittighet for at andre har bestemt at du ikke får lov til å jobbe. Alle kan bli syke, det kan man ingen ting for😊 Du kan kanskje spørre om arbeidsgiver har noen oppgaver du kan gjøre hjemmefra?

• Liker 3
Skrevet

Burde ha god samvittighet for at du er hjemme og ikke utsetter andre evt for corona om du skulle ha det..

• Liker 2
Skrevet

Det blir galt uansett hva du gjør. Hvis du fikk korona og ikke holdt deg hjemme og smittet mange ville du hatt enda dårligere samvittighet. 

Skrevet

Takk for svar.  
Jeg har en jobb hvor jeg må møte opp fysisk for å gjøre jobben. Er dessverre ingen oppgaver jeg kan gjøre hjemme. 

Jeg tenker at jeg gjør det rette ved å være hjemme. Men når man hører skuffelsen i stemmen på sjefen , da får ihvertfall jeg dårlig samvittighet. 

• Opprett ny...