Gå til innhold

Valg av forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg skal gifte seg og lurer på når det er vanlig å spørre forloverne om de vil påta seg oppgaven? Hun står mellom to stykker... Samboeren har trolig valgt...

Videoannonse
Annonse
Gjest brud i sommer (ikke innlogget nå
Skrevet

du velger vel så snart du har bestemt deg? Det er jo noen som har to forlovere også - hvis det er vanskelig å velge en av de.

Jeg spurte min forlover så snart vi hadde planlagt dato for bryllupet, men så planla vi bare seks måneder i forveien da...

lykke til!

Skrevet

Jeg har spurt min - jeg er ikke i tvil i det hele tatt. Spurte henne ett år før. Mannen har trolig bestemt seg, men han har ikke spurt ennå.

Skrevet

Jeg spurte min forlover, som noe av det første jeg gjorde etter at min mann fridde til meg (ååååh så morsomt å skrive min mann -har jo ikke vært gift i to uker ennå :ler: )

Er jo litt morsomt å dele iver og magekribling med en god venninne :)

Skrevet

Jeg spurte den ene forloveren min ca. 6 mnd. før og den andre ca. 2 mnd. før. (tror jeg...)

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette selv (er ikke gift, ennå.. ;) ), men lurer litt på hvordan det blir med to forlovere? På selve dagen mener jeg. Er selv ikke fremmed for tanken, men kjenner ingen som har gjort dette og lurte litt på deres erfaringer? Håper noen kan svare selv om litt utenfor tråden :)

Skrevet

Hei Coral

Jeg hadde to forlovere (jeg spurte de forresten med en gang rammen rundt bryllupet var bestemmt forrøvrig, dvs ca 10mnd før i vårt tilfelle).

Rent praktisk så er det jo bare en av dem som signerte papirene og er forlover sann i statens øyne.

I kirken ba vi kirketjeneren sette frem 3 stoler framme ved alteret, fremfor de vanlige 2 (på hver side), og da satt mine forlovere ved siden av meg før vielsen og etter vielsen satte de seg en på hver side av mannens forlover (han hadde bare en)

Ellers hold de begge tale sammen (de er også gode venninner) og de byttet litt på hvem som holdt buketten og hvem som danderte kjole og slep. De organiserte også utdrikningslaget sammen.

Skrevet

Takk for svar, smilepia :)

Hørtes ut som en veldig fin løsning det da, at forloverne delte litt på oppgavene, holdt utdrikkingslag sammen og sånn. Ikke umulig jeg velger å ha to også, når det eventuelt blir min tur!

Skrevet
Jeg spurte den ene forloveren min ca. 6 mnd. før og den andre ca. 2 mnd. før. (tror jeg...)

Sa du fra til den du spurte først at du hadde tenkt å ha to da du spurte om hun ville være forlover? Eller bare spurte du nr to senere? Hvordan reagerte da evt. forlover nr. 1?

Jeg spurte min forlover da vi hadde satt dato, jeg. Det samme gjorde min kommende mann.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ringte forloveren min og bekreftet at hun hadde jobben tre kvarter etter at ringen satt på fingeren min......... :ler: (vi satte dato da han fridde)

Skrevet

Min forlover har vel visst det nesten hele livet...Hihi.. Men hun ble oppringt et par dager etter frieriet.

Men min manns forlover fikk bare et par uker pa seg... Det var det vanskeligere a bestemme seg.

Skrevet

Jeg spurte mine forlovere ca. 5 mnd før bryllupet. Jeg hadde to forlovere og synes det fungerte bra. De ble spurt samtidig da vi alle var sammen. De er søstre og dermed gikk det greit for de å planlegge utdrikningslag og slikt sammen. Begge to satt sammen med meg oppe ved alteret, og de byttet på eller hjalp med sammen.. Hun ene holdt tale på vegne av begge to.

Skrevet

Jeg har virkelig problemer med å velge forlover...

Har en venninne som jeg har kjent hele livet, som jeg kanskje kan tenke meg å ha som forlover.. Er bare det at hun har forandret seg så voldsomt etter at hun fikk mann og barn. Vil aldri være med på noen ting, besøker meg aldri og det virker som alt er bare uff og æsj..

Vurderer litt å velge søstra til min kommende mann. Vet at hun hadde blitt kjempeglad om jeg hadde spurt henne. Har kjent henne siden ungdomsskolen, så hun er jo egentlig et ganske godt valg... Også er hun verdens beste svigerinne..

Er bare redd jeg sårer venninna mi da. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre..

Skrevet
Jeg har virkelig problemer med å velge forlover...

Har en venninne som jeg har kjent hele livet, som jeg kanskje kan tenke meg å ha som forlover.. Er bare det at hun har forandret seg så voldsomt etter at hun fikk mann og barn. Vil aldri være med på noen ting, besøker meg aldri og det virker som alt er bare uff og æsj..

Vurderer litt å velge søstra til min kommende mann. Vet at hun hadde blitt kjempeglad om jeg hadde spurt henne. Har kjent henne siden ungdomsskolen, så hun er jo egentlig et ganske godt valg... Også er hun verdens beste svigerinne..

Er bare redd jeg sårer venninna mi da. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre..

Er ikke ulikt det venninne min sliter med, bortsett fra at hun har god kontakt med den eldste venninnen, og den nyeste har forandret seg veldig etter at hun fikk seg kjæreste. (Jeg er ikke lenger på talefot med denne venninnen nettopp pga det).

Men hun er redd for at den nyeste venninnen skal bli veldig lei seg, hun ble det da hun ikke ble spurt om å være fadder.

Skrevet

Ciliemor: Gå for svigerinnen, det er henne du kommer til å møte mest framover hvis venninnen din er blitt så hjemmekjær som du tror.

Og ellers: Hvis man har valget mellom en upraktisk person og en praktisk person, gå for den praktiske. Sånn hvis det er små forskjeller ellers. Du VIL gjerne ha en person som klarer å tenke selv og fikse de små problemene som garantert dukker opp på den store dagen, ikke en person som DU må fortelle alt mulig rart når du er superstressa selv.

Catzy

Skrevet

Hjemmekjær er bare forbokstaven... Hun kom ikke i bryllupet til en felles nær venninne av oss i fjor fordi hun hadde "glemt" å skaffe barnevakt... Sånn glemmer man jo ikke!!

Ja d blir nok svigerinnen min. Får bare litt dårlig samvittighet siden jeg regner med at venninnen min tar d for gitt at hun skal være forlover...

Bra å ha et forum hvor man kan øse ut all sin frustrasjon... Min kommende gubbe sliter seg snart i håret av all planlegginga mi!!

Skrevet

Jeg ringte min forlover dagen etter frieriet og sa "Nå kan du få begynne på talen!"

Hun har visst "hele livet" at hun skulle være min forlover (og jeg hennes) og hadde allerede skreet en tre-fire taler tidligere sånn i tilfelle......... :ler:

Var engang folover for en venninne som skulle ha to forlovere. Presten ønsket ikke at det skulle være to forlovere og ville kun ha en oppe ved alteret........ :tristbla:

Følte meg litt som en "B-forlover", da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...