AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Jeg var hos frisøren rett før korona brøt ut. Jeg hadde slitt hjemmefarget hår. Jeg ønsket nå en mørk sjokoladebrun farge, og ønsket ikke bleke det noe mer pga slitasje. Jeg spurte om vi kunne heller farge det mørkebrunt og stripe svarte striper, slik at det ble spill i håret. Altså de lyseste fargene slapp blekingen, og heller spille med mørke farger. Men frisøren sa at eneste muligheten var å farge det mørkt, og så stripe/bleke det på vanlig måte. Det endte med at jeg heller bare helfarget håret uten noe spill. Nå er jeg permittert. Jeg har ikke råd til frisør, men leker fortsatt med tanken på å hettestipe det hjemme med en mørkere tone. Er dette dum måte å gjøre det på? Jeg har fra før nå brunsvart hår fra før av. Tenker dette vil være en skånsom måte å stripe håret hjemme? Kanskje med en skånsom farge som bare varer noen uker Anonymkode: 308d2...01c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Jeg vet ikke hvordan dette vil bli seende ut på en ung person, men eldre, med grått hår, får iblant svarte striper i håret helt naturlig. Det ser ikke alltid like bra ut. Anonymkode: 3a4b9...e1b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var hos frisøren rett før korona brøt ut. Jeg hadde slitt hjemmefarget hår. Jeg ønsket nå en mørk sjokoladebrun farge, og ønsket ikke bleke det noe mer pga slitasje. Jeg spurte om vi kunne heller farge det mørkebrunt og stripe svarte striper, slik at det ble spill i håret. Altså de lyseste fargene slapp blekingen, og heller spille med mørke farger. Men frisøren sa at eneste muligheten var å farge det mørkt, og så stripe/bleke det på vanlig måte. Det endte med at jeg heller bare helfarget håret uten noe spill. Nå er jeg permittert. Jeg har ikke råd til frisør, men leker fortsatt med tanken på å hettestipe det hjemme med en mørkere tone. Er dette dum måte å gjøre det på? Jeg har fra før nå brunsvart hår fra før av. Tenker dette vil være en skånsom måte å stripe håret hjemme? Kanskje med en skånsom farge som bare varer noen uker Anonymkode: 308d2...01c Dårlig ide. Det er en grunn til at frisører aldri legger i mørke striper. Anonymkode: b79c5...11a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvordan dette vil bli seende ut på en ung person, men eldre, med grått hår, får iblant svarte striper i håret helt naturlig. Det ser ikke alltid like bra ut. Anonymkode: 3a4b9...e1b Jeg er ung og har langt mørkebrunt hår 🙈 Tenker det vil bli det samme som lyse striper, for å få fargespill? 🤷🏼♀️ Altså veldig tynne svarte striper i hele det mørkebrune håret ts Anonymkode: 308d2...01c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dårlig ide. Det er en grunn til at frisører aldri legger i mørke striper. Anonymkode: b79c5...11a Okei, men hva er grunnen, er kanskje litt bedre om jeg forstår hvorfor 😅 ts Anonymkode: 308d2...01c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Hadde helbleket, og ville bli mer naturlig (er naturlig mellom/honningblond). Gikk til frisøren og ba om striper som matchet etterveksten, slik at det kunne gro ut naturlig. Var 0 problem det. Ble dog litt lysere enn hva jeg trodde.. Mitt råd vil være å finne en annen frisør... Man farger jo håret mørkere, så hvorfor ikke stripe det? Anonymkode: 996a2...c2d 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde helbleket, og ville bli mer naturlig (er naturlig mellom/honningblond). Gikk til frisøren og ba om striper som matchet etterveksten, slik at det kunne gro ut naturlig. Var 0 problem det. Ble dog litt lysere enn hva jeg trodde.. Mitt råd vil være å finne en annen frisør... Man farger jo håret mørkere, så hvorfor ikke stripe det? Anonymkode: 996a2...c2d Fordi fargen jeg hadde hjemmefarget det med var knall rødt 😆🙈🙈🙈 Jeg tørr virkelig ikke bleke hjemme selv, og jeg tviler på at håret mitt har noe godt av det hos frisør heller... har fått litt sånn «90 talls stil med extention» stil på håret nå, noe er langt, men det bak har brekket av 🤣 heldigvis har jeg mørk ettervekst da 😅 ts Anonymkode: 308d2...01c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 Trur det er vanskelig i praksis, trur det blir for veldig 90 talls. "normalen" er mørk under farge og lyse over stripper. Du vil ha lys under farge og mørke stripper over. Istenfor at det mørke fremhever det lys, vil det lyse skinne igjennom under det mørke. Anonymkode: 94fc1...e24
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trur det er vanskelig i praksis, trur det blir for veldig 90 talls. "normalen" er mørk under farge og lyse over stripper. Du vil ha lys under farge og mørke stripper over. Istenfor at det mørke fremhever det lys, vil det lyse skinne igjennom under det mørke. Anonymkode: 94fc1...e24 Ja har tenkt på dette 😅 Hva hvis jeg tenker over det mens jeg drar stripene ut av hetta, at det er mest under og mindre og mindre på toppen? 😅 Anonymkode: 308d2...01c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 Det er ikke så mange år siden jeg stripet håret mitt for å jevne ut fargen til avfarget hår, og da fikk jeg både highlights, som var lyse striper, og lowlights, som var mørkere striper. Rart dersom det ikke gjøres mer. Prøv foliestriper i stedet for hette Anonymkode: 4d309...f93
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 Jeg striper det mørkere hjemme for å litt dybde i håret. Bare ikke benytt alle hullene i hetta, og sørg for at du ikke legger stripene i hårskillet. Anonymkode: a2da5...79b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg striper det mørkere hjemme for å litt dybde i håret. Bare ikke benytt alle hullene i hetta, og sørg for at du ikke legger stripene i hårskillet. Anonymkode: a2da5...79b Takk 😄 Anonymkode: 308d2...01c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå