Gå til innhold

Singel/barnløs venninne på 23 år, har sparekonto for fremtidige barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt kjent med ei på 23 år som bare snakker om barn og mann, og mener at hun er på etterslep med å få barn og at den biologiske klokken tikker. 

Hun fortalte meg at hun har opprettet to sparekontoer til de to fremtidige barnene hun skal ha, og at hun har lønnstrekk til disse kontoene hver måned. 

Hun har også full bsu-konto før sommeren er over, så hun har full kontroll på sparing. 

Er man ikke litt kontrollfreak når man er såpass ung og allerede i gang med sparing for muligens fremtidige barn? 🤔 

Anonymkode: 47932...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo spesielt, men det skader ingen. 

• Liker 32
Skrevet

Jeg ble bare veldig overrasket for jeg har ikke hørt om noen som er så unge som oss, som planlegger økonomien til fremtidige barn når man ikke engang er gravid eller har mann. 

Jeg har ikke engang begynt å tenke på bsu-sparing, så jeg føler meg jo helt bak mål i forhold til henne. 

Vi er begge fulltidsstudenter men hun har full jobb i tillegg. Det har ikke jeg overskudd til.

Ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ble bare veldig overrasket for jeg har ikke hørt om noen som er så unge som oss, som planlegger økonomien til fremtidige barn når man ikke engang er gravid eller har mann. 

Jeg har ikke engang begynt å tenke på bsu-sparing, så jeg føler meg jo helt bak mål i forhold til henne. 

Vi er begge fulltidsstudenter men hun har full jobb i tillegg. Det har ikke jeg overskudd til.

Ts

Nja til barna er litt spesielt. Mye i mellom studier og barn som koster. Reiner med de ryker fort når de trenge egenkapital eller innkjøp til barnet. Når det gjelder bsu er det normalt. Er vell heller du som ligger etter. 

Anonymkode: a4f29...fdf

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Overraskende ja, men er nok noen som har større ønske om å få barn. Jeg er selv ung og sparer ikke til det selv. 😄 Er heller ikke så veldig opptatt av å planlegge til barn, tar det når det kommer 

Anonymkode: 462e8...f24

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja til barna er litt spesielt. Mye i mellom studier og barn som koster. Reiner med de ryker fort når de trenge egenkapital eller innkjøp til barnet. Når det gjelder bsu er det normalt. Er vell heller du som ligger etter. 

Anonymkode: a4f29...fdf

Er det vanlig å klare å fylle bsu kontoen allerede i juni mnd? Hun er ekstremt flink med penger og disponering av tid, skjønner ikke hvordan hun klarer det.

Men hun har som sagt bare seg selv å tenke på, jeg har kjæreste og bruker tid på han

Ts

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å klare å fylle bsu kontoen allerede i juni mnd? Hun er ekstremt flink med penger og disponering av tid, skjønner ikke hvordan hun klarer det.

Men hun har som sagt bare seg selv å tenke på, jeg har kjæreste og bruker tid på han

Ts

Jeg har alltid fylt bsu-kvoten i januar. Ja, det er ganske vanlig å klare å fylle den tidlig.. Jeg flyttet ganske enkelt penger over fra sparekontoen til bsu'en når vi bikker januar, så fikk jeg med meg maks renter på pengene. Også mens jeg var student. 

Ser ikke helt hva tid har med saken å gjøre. Jeg var enslig fremdeles da jeg hadde spart opp maks beløp på hele bsu'en. 

Anonymkode: 14fb8...a1b

• Liker 18
Skrevet

Å spare til fremtidige barn om hun har muligheten er nå en ting, pengene kommer nok uansett til nytte. Men to sparekontoer til to fremtidige barn er noe spesielt. Man kan ikke planlegge alt her i livet. Hva om det andre svangerskapet er tvillinger? 

Var jeg henne ville jeg ha spart på en konto, og senere fordelt det etter behov. 

• Liker 7
Skrevet

Det kan man si, men pengene forsvinner vel ikke, og hvis hun skulle ombestemme seg eller ikke kunne få barn, kan hun bruke pengene til noe annet.

Jeg må innrømme at jeg synes det er hakket verre med disse som kjøper brudekjoler uten å ha planlagt bryllup, eller til og med uten å ha kjæreste. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt kjent med ei på 23 år som bare snakker om barn og mann, og mener at hun er på etterslep med å få barn og at den biologiske klokken tikker. 

Hun fortalte meg at hun har opprettet to sparekontoer til de to fremtidige barnene hun skal ha, og at hun har lønnstrekk til disse kontoene hver måned. 

Hun har også full bsu-konto før sommeren er over, så hun har full kontroll på sparing. 

Er man ikke litt kontrollfreak når man er såpass ung og allerede i gang med sparing for muligens fremtidige barn? 🤔 

Fornuftig dame :)

Anonymkode: 55604...e1f

• Liker 7
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts

Det er vel like normalt som noe annet

Anonymkode: 06d52...fd8

• Liker 1
Skrevet

En litt underlig ordning, men hvorfor ikke? Dama liker å ha kontroll. 😅.

Whatever floats your boat, som de sier der borte i junaiten. 

Anonymkode: ae64b...f1f

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det tar ikke tid å spare. Koster kjæresten din penger eller hva er problemet? 

Anonymkode: cb883...d1c

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor plager det deg?

Anonymkode: 10688...f74

• Liker 6
Skrevet

Smart 👍 hun vil takke seg selv i framtiden. 

Ang bsu er det normalt å fylle den tidelig. Mange fyller den opp med feriepenger /skattepenger om sommeren. 

Anonymkode: abf9a...2e8

• Liker 9
Skrevet

Håper hun ikke presenterer denne planen på første date, da forblir hun single antageligvis veldig lenge....

Anonymkode: 03654...260

• Liker 4
Skrevet

Så fint for henne, hun høres flink ut på økonomi :)

Det er ikke "imponerende" å fylle BSU, det er 25.000 kr. De fleste klarer det om de sparer litt feriepenger eller skattepenger, og sparer litt i mnd. Jeg sparer på vanlig konto, og 1. januar fyller jeg opp BSU. 

Veldig fornuftig av henne å spare mye, og at du ikke forstår hvordan sier jo mer om din økonomi enn hennes? Du kan jo spørre henne om tips.

Om hun ender opp barnløs kan hun heller investere penger i en bolig nr 2, i fond, i pensjon, eller hva enn hun vil :) 

Anonymkode: 0f02c...e3a

• Liker 6
Skrevet

Sparing er ofte fornuftig uansett alder, men jeg håper for denne venninnes skyld at hun kan få barn, for det høres jo ut som om hun synes barn er det eneste saliggjørende her i livet.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...