Gå til innhold

«Orker ikke å ha begge barna hjemme»

Anbefalte innlegg

Skrevet

BFF1A442-717D-4888-B6DC-2A7FDDC075B0.thumb.png.88617e0db4421660eb9b555589e96a91.png

6748A12D-4464-4660-99D4-224E1BE394AE.thumb.jpeg.50ffd8db0a26e9cf285afa2de04388b4.jpeg

Hva tenker dere om dette? Når ble folk så egoistiske at de rett og slett ikke «orket» å ha gråtende barn hjemme, for det er viktigere å nyte mammapermisjonen?

Synes det er trist at det finnes mange foreldre det ute som ikke tenker på barnas beste, i dette tilfellet så trenger dette barnet moren sin og har godt av å ha noen dager fri fra barnehagen.

Anonymkode: 2138d...988

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor får man flere barn enn man orker? 

Anonymkode: aae4f...d77

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig i at det ikke er så godt formulert av mor, og at man ikke skal løpe fra et gråtende barn. 

Men synes man skal være raus med hverandre. Hun er hjemme med en baby som gråter mye, og da er det ikke så lett å aktivisere et barnehagebarn.

Å ha en baby som skriker mye er veldig tøft, og når man i tillegg ikke klarer å stimulere det eldre barnet nok så føler man seg ikke særlig høy i hatten.

Løsningen her bør være at det eldre barnet får være hjemme 1-2 dager i uka, og har korte dager ellers. 
Dårlig gjort å dømme noen for en situasjon man vet så lite om. Finn på noe annet å gjøre.

Anonymkode: c5a0e...964

Ett barn som gråter og trygler om å få være hjemme SKAL tas på alvor for noe er alvorlig galt. Når hun i tillegg allerede er hjemme med en unge så skal hun uansett kunne ta seg av den andre ungen også! Hva skjer hvis eldstemann blir syk, skal hun slenge han i barnehagen da også..?

Til din info: dette er et diskusjonsforum og det er lov å diskutere situasjoner.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ett barn som gråter og trygler om å få være hjemme SKAL tas på alvor for noe er alvorlig galt. Når hun i tillegg allerede er hjemme med en unge så skal hun uansett kunne ta seg av den andre ungen også! Hva skjer hvis eldstemann blir syk, skal hun slenge han i barnehagen da også..?

Til din info: dette er et diskusjonsforum og det er lov å diskutere situasjoner.

Mor spør jo etter råd, det må da bety at hun ikke synes situasjonen er holdbar, og at hun ikke vil akseptere at barnet skal ha det sånn. 

Jeg er klar over det, og har aldri nektet deg å diskutere noe som helst, men misliker folk som tror de er bedre enn andre, og som ikke evner å sette seg inn i en vanskelig situasjon. 

• Liker 30
Skrevet

Jeg har en søster med en nyfødt baby og ei jente på 4. Heldigvis elsker 4-åringen å gå i barnehagen, men her om dagen var det planleggingsdag. Da måtte jeg komme for å hjelpe til. Grunnen til dette, er at 4-åringen er veldig krevende og intens. 4-åringen nekter å være alene i stuen, og følger etter inn på soverommet der søsteren min skal bysse babyen i sengs. Der driver hun og turner og bråker, sånn at babyen på ingen måte får sove. Hvis hun blir nektet adgang til soverommet, utagerer hun skikkelig. 

Alle barn er forskjellige, og i tilfellet du referer til har det jo hele tiden vært planlagt å benytte seg av barnehagen og ikke ha to barn hjemme på jevnlig basis.

Kan også nevne at jeg har jobbet i Barnehage, og vært vitne til barn som begynner å skrike og gråte når foreldrene drar. Dette varer normalt til foreldrene er ute av synsrekkevidde og kanskje 1 minutt til. 

Anonymkode: 40acd...73c

• Liker 37
Skrevet

Du turte ikke ta dømmingen din med navn på Facebook, og må derfor anonymt inn på KG så alle kan få se det der? 🙄

Det er helt normalt å ikke orke å ha baby og barnehagebarn som trenger MYE aktiviserimg hjemme.

Legg nå fra deg den bitchedømmingen og vær litt raus.

Anonymkode: e73a3...f51

• Liker 46
Skrevet

Mor spør jo etter råd, det må da bety at hun ikke synes situasjonen er holdbar, og at hun ikke vil akseptere at barnet skal ha det sånn. 

Jeg er klar over det, og har aldri nektet deg å diskutere noe som helst, men misliker folk som tror de er bedre enn andre, og som ikke evner å sette seg inn i en vanskelig situasjon. 

Igjen så putter du ord i munnen på meg, jeg har ikke skrevet noe som helst som skal tyde på at jeg er «bedre enn andre» . Skaff deg briller. Moren ber om råd, da er det klart at man diskueterer hva som er best for barnet, i dette tilfellet.

• Liker 2
Skrevet

Innafor. Barnet er 4,5 år. En baby som gråter mye har mer behov for mor. Hadde bhg barnet vært 1-2 år hadde det vært annerledes.

Anonymkode: b1874...40d

• Liker 16
Skrevet

Vi kjenner ikke situasjonen til mor heller. Kanskje hun har en alvorlig depresjon og må ha avlastning akkurat nå. Dra til dere pekefingeren!

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen så putter du ord i munnen på meg, jeg har ikke skrevet noe som helst som skal tyde på at jeg er «bedre enn andre» . Skaff deg briller. Moren ber om råd, da er det klart at man diskueterer hva som er best for barnet, i dette tilfellet.

BARNA, ikke bare det største barnet. Baby er den som har mest bruk for mor akkurat nå. Det eldste barnet kan fortsatt ha fri nå og da, og korte dager. 
Hva tror du er best for baby?

• Liker 7
Skrevet

Hehe. Jeg er også hjemme med baby og sender treåringen i barnehagen med god samvittighet. Hvis det er jeg som leverer kan treåringen være sutrete og si at hun heller vil være hjemme. Men jeg som mor vet at hun har det bedre i barnehagen, enn at hun må føle seg tilsidesatt hjemme fordi der må babyen komme først. Det moren i HI gjør feil er å la det bli en diskusjon i det hele tatt. Ungen skal leveres, få en hadekos og så må foreldrene konsekvent dra. Å hale tiden ut i 45 minutter gjør bare at ungen får tror dette er noe som kan forhandles om. 

Anonymkode: 5fb62...159

• Liker 31
Skrevet

"Nyte mammapermisjon"?? Det er den jævligste perioden jeg har hatt i mitt liv.

En baby og en unge på 4,5 år har to vidt forskjellige behov. Mammapermisjonen er til for at mamma skal ta vare på babyen.

Anonymkode: da18c...b2d

• Liker 35
Skrevet

Ts er et typisk eksempel på en som ikke ser de reelle alternativene, bare ønskesituasjoner.

Reelt sett har nok dette barnet det bedre i barnehagen. Alternativet er jo ikke mammas fang og kos og aktivisering hjemme. Det er hjemme med mamma som er opptatt med et skrikende søsken. Det hadde sikkert gått, men her finnes det et bedre valg.

• Liker 15
Skrevet

Hehe. Jeg er også hjemme med baby og sender treåringen i barnehagen med god samvittighet. Hvis det er jeg som leverer kan treåringen være sutrete og si at hun heller vil være hjemme. Men jeg som mor vet at hun har det bedre i barnehagen, enn at hun må føle seg tilsidesatt hjemme fordi der må babyen komme først. Det moren i HI gjør feil er å la det bli en diskusjon i det hele tatt. Ungen skal leveres, få en hadekos og så må foreldrene konsekvent dra. Å hale tiden ut i 45 minutter gjør bare at ungen får tror dette er noe som kan forhandles om. 

Anonymkode: 5fb62...159

Ungen har det åpenbart vondt og vanskelig, ellers så hadde ikke hun laget et innlegg om det.

• Liker 2
Skrevet

Håper barnet får være hjemme innimellom 

Anonymkode: 7e57b...d78

• Liker 2
Skrevet

Håper barnet får være hjemme innimellom 

Anonymkode: 7e57b...d78

Ja det håper jeg også. Fikk virkelig vondt av han.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært moren så hadde jeg fått faren til å levere. Har selv vært i den situasjon at når jeg skal gjøre noe med et av barna mine så var det bare surving og grining og masing, mens det gikk helt greit med faren. Derfor ble det faren som måtte ta det en periode. Det viktigste er å finne en måte å lette overgangssituasjonen for eldste barnet nå en periode, så om ikke far er tilgjengelig er det noen andre som kan stille opp og levere i barnehagen for mor?

Anonymkode: 6465e...5a4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...