Gå til innhold

Er det vanlig at man ikke er kvalm hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har symptomer som kommer og går litt. Noen dager veldig ømme pupper og andre dager merker jeg ingenting til det. Er også kvalm bare noen ganger. Hvor vanlig er dette i et svangerskap? Er 6 uker på vei.

Anonymkode: de4bb...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som at det er et stort spenn i hva som er normalt. Noen dager sliter jeg med å pusse tennene uten å brekke meg, andre dager går det helt fint🤷‍♀️

Anonymkode: 6e90b...acd

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har symptomer som kommer og går litt. Noen dager veldig ømme pupper og andre dager merker jeg ingenting til det. Er også kvalm bare noen ganger. Hvor vanlig er dette i et svangerskap? Er 6 uker på vei.

Anonymkode: de4bb...905

Jeg var ikke kvalm eller vonde pupper i det heletatt.

Skrevet

Jeg har det ganske likt, ømme pupper kommer og går. Noen ganger kvalm. Eneste som er konstant til meg er at jeg er veldig trøtt hele tiden.

Anonymkode: f76d3...991

Skrevet

Merket ikke jeg var gravid før fødselen var i gang

Anonymkode: f2d9f...8c1

Skrevet

Det som er litt "kjipt" med graviditet og barn er at nesten alt er normalt 😅 det er så stort spenn mellom det som er normalt og det som kanskje kan være litt unormalt. 

Anonymkode: 2a7b3...52e

Skrevet

Ja, det er normalt. 

80% blir kvalme, men bare 50% blir så kvalme at de spyr. De som spyr, spyr i snitt bare 5-6 ganger i løpet av hele svangerskapet. Og så har du de uheldige jævlene som får hyperemesis, de utgjør 1-2% av alle gravide. 

Det er også helt normalt at man bare er litt kvalm, bare kvalm av og til, osv. 

Du er også veldig tidlig i svangerskapet. For mange slår ikke kvalmen inn før litt senere. 

Noen blir veldig kvalme om de ikke spiser nok, går for lenge mellom måltider, ikke hviler nok, osv. Jeg ble utrolig kvalm om jeg ikke spiste minst hver time fra uke 6-18 med begge mine, og merket stor forskjell på om jeg hadde fått sovet nok eller ikke. 

Så ja. Normalt. 

Anonymkode: ae53c...0db

Skrevet

Meget uvanlig, her er det nok noe veldig feil. 

Anonymkode: 4bdfb...a40

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meget uvanlig, her er det nok noe veldig feil. 

Anonymkode: 4bdfb...a40

Dust.

Anonymkode: 6e90b...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...