AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Vet ikke om dette er riktig tråd for dette. Jeg har 4 måneder gammel spedbarn og er sykemeldt pga. psykiske og fysiske helse problemer hovedsakelig relevant til fødsel. Min økonomi tillater meg ikke å gå for ulønnet permisjon og min helse situasjon tillater meg ikke å gå på jobb etter permisjon. Er litt forvirret nå og ser etter råd her. Hvis jeg sier ifra til arbeidsgiveren at jeg skal ha utvidet ulønnet permisjon og min helse situasjon er fortsatt ikke forbedret, blir sykepenger stanset etter at mamaspermisjon perioden er over? Anonymkode: bc116...9cf
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Har mannen ditt tatt over omsorget av barna nå mens du er sykemeldt i permisjonen? Anonymkode: 2f0dd...9d1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 "eller partneren" må ikke være mannen. Anonymkode: 2f0dd...9d1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har mannen ditt tatt over omsorget av barna nå mens du er sykemeldt i permisjonen? Anonymkode: 2f0dd...9d1 Det har han (mannen min) gjort allerede. Men vet ikke hva skal skje med sykepenger hvis sykemeldingen utvides til etter permisjonen? Anonymkode: bc116...9cf
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: "eller partneren" må ikke være mannen. Anonymkode: 2f0dd...9d1 Mannen min er riktig påstand i dette tilfellet Anonymkode: bc116...9cf
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Du kan fremdeles være sykemeldt og få økonomisk støtte etter at permisjonen er over, men nå er du jo sykemeldt fra omsorgsrollen - etter endt permisjon må du få en sykemelding som gjelder i forbindelse med arbeidsgiver😊 Har vært gjennom det samme selv - sykemeldt fra permisjon pga psyken i 8 mnd etter fødsel! Vil bare si at det kommer til å bli bedre🥰 Anonymkode: eba48...b23 1
brukeren2014 Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan fremdeles være sykemeldt og få økonomisk støtte etter at permisjonen er over, men nå er du jo sykemeldt fra omsorgsrollen - etter endt permisjon må du få en sykemelding som gjelder i forbindelse med arbeidsgiver😊 Har vært gjennom det samme selv - sykemeldt fra permisjon pga psyken i 8 mnd etter fødsel! Vil bare si at det kommer til å bli bedre🥰 Anonymkode: eba48...b23 Takk for svar. Jeg lurte på om hva som jeg skal si til arbeidsgiveren siden arbeidsgiveren har spurt meg om jeg skal tilbake på jobb etter permisjonen eller jeg skal ha ulønnet utvidet permisjon? Hva skjer med sykepenger med disse 2 senarioer: I: Jeg sier til arbeidsgiveren at jeg skal på jobb etter permisjonen hvis jeg er frisk mens jeg blir ikke frisk og fortsatt sykemeldt. II: Jeg sier at jeg vil ha ulønnet permisjon men jeg er ikke frisk og er sykemeldt Endret 17. november 2020 av brukeren2014
LilleMy1989 Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 Dette må du bestemme deg for når det nærmer seg sluttdato for permisjonen din Jeg vet ikke om det er regler for hvor lenge før en ulønnet foreldrepermisjon man må søke hos arbeidsgiver. Men vent så lenge som mulig slik at du vet hvilken form du evnt er i. Er du syk klarer du jo heller ikke ta ulønnet. Å planlegge å ta ulønnet hvis du regner med å være syk er ikke lurt! Dersom du vet at du kommer til å være syk må du si at du skal tilbake på jobb slik at du blir sykemeldt fra jobb første dag tilbake. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå