Gå til innhold

Mastercard - når kommer faktura, og hvilken periode betaler man for?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mastercard i 2 år nå, og jeg har alltid betalt hele beløpet tilbake, men i disse tider så får jeg ikke betalt tilbake hele summen neste måned. Jeg vet at det er et minstebeløp man kan betale - rundt 300 kroner? Jeg vet at situasjonen blir bedre etter desember, med tanke på høyere lønninger og mer penger i kassa. Men når kommer fakturaen som skal betales den 15. desember? Og hvilken periode skal man da betale for? Regner de fra 15. november til 15. desember? Eller er det sånn at man betaler for hele november i desember? Altså fra den 1. november til den 30.? 

Anonymkode: 4f77d...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det avhenger av hvilket kort det er.. Hvem er utsteder av kortet? Hva har du avtalt? Du må nesten se på avtalen du inngikk da du fikk kortet. Når man får regning til forfall den 15., er det vanlig at det er for en hel måned, altså fra 1. til 31. 

Anonymkode: 70691...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket Mastercard har du? Dette varierer fra kort til kort. Se på en tidligere faktura så finner du ut alt du lurer på. 

Anonymkode: aab40...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Sparebank 1 Mastercard ung! Okay, jeg skal sjekke tidligere fakturaer! Takk for tips :)

Anonymkode: 4f77d...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har hatt kortet i to år, så kan du jo sjekke opp selv hva som er fakturadato for kortet ditt?

Anonymkode: f7a77...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstebeløpet, over en viss nedre grense, er en prosentandel av hva du skylder. Har du 50,000 i gjeld er det vesentlig mer enn 300 kr, for å gi et eksempel.

Ellers er det som andre sier, det varierer fra bank til bank når regningen kommer. Normalen er vel å betale for perioden frem til du får regningen, det er i hvert fall det som skjer med mitt mastercard fra DNB.

Anonymkode: 35cab...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...