Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som kjøper julegaver fra finn? Jeg gjør det, har ikke fått klager enda. De får da noe som hadde vært for dyrt å få samme kvalitet av i butikk, og vi sparer miljøet. Har til nå kjøpt 3 av de 5 gavene jeg skal kjøpe i år på finn, av de to andre blir en gave matvarer (spekepølse e.l.) og en gave  ny fra butikk. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske, men vil tro noen blir sure. Noen holder seg for gode til å kjøpe brukt. Ironisk nok er det ofte de samme som har mye forbruksgjeld. 

Anonymkode: ef390...afd

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg heller kjøpt noe kult fra UFF, som jeg vet har blitt vasket og renset godt

Anonymkode: 0a4a3...faa

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt gave på finn, prøver stort sett å lage gaver selv, strikker og lager feks marsipan osv.

Men har fått gave kjøpt/fått på finn, og jeg syns det er flott! :) 

• Liker 2
Skrevet

Hadde absolutt satt pris på det så lenge det var helt og rent :)

Anonymkode: 49ab5...b0e

Skrevet

jeg gjør, men det kommer an på hva det er selvfølgelig, og hvem det er til.

Her ønsker en av barna seg gitar til jul. Og han foreslo selv at den kunne kjøpes brukt.😊

Bare positivt å tenke mindre forbruk og økt bærekraft. Og også stor tilhenger av å heller gi opplevelser til jul. Jeg er helt sikker på at besteforeldre heller vil ha ekstra besøk av barnabarna eller bli invitert på middag enn å få enda en ting de ikke trenger. Eller få hjelp til noe.

Anonymkode: 4fb1a...2ac

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg gjør, men det kommer an på hva det er selvfølgelig, og hvem det er til.

Her ønsker en av barna seg gitar til jul. Og han foreslo selv at den kunne kjøpes brukt.😊

Bare positivt å tenke mindre forbruk og økt bærekraft. Og også stor tilhenger av å heller gi opplevelser til jul. Jeg er helt sikker på at besteforeldre heller vil ha ekstra besøk av barnabarna eller bli invitert på middag enn å få enda en ting de ikke trenger. Eller få hjelp til noe.

Anonymkode: 4fb1a...2ac

Gir gjerne opplevelser, men der er litt vanskelig i år. 

Skrevet

Det er ikke miljøvennlig om det er noe mottakeren ikke trenger/har lyst på, og ender opp med å kaste det.. 

Jeg kjøper mye på finn, og alt vi trengte til barn nr 2 som vi ikke hadde fra før kom fra finn. Men jeg kjøper ikke gaver til andre der. Da kjøper jeg ting som lett kan byttes. 

Å satse på at "jammen de kan jo bare selge det igjen" holder ikke, for nei, det er langt ifra alle som orker det styret (og ja, det kan være et styr..). 

Anonymkode: cf347...9dd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke miljøvennlig om det er noe mottakeren ikke trenger/har lyst på, og ender opp med å kaste det.. 

Jeg kjøper mye på finn, og alt vi trengte til barn nr 2 som vi ikke hadde fra før kom fra finn. Men jeg kjøper ikke gaver til andre der. Da kjøper jeg ting som lett kan byttes. 

Å satse på at "jammen de kan jo bare selge det igjen" holder ikke, for nei, det er langt ifra alle som orker det styret (og ja, det kan være et styr..). 

Anonymkode: cf347...9dd

Jeg vet hva de vil ha, har fått ønskeliste. Kjøper ikke noe bare for å kjøpe noe. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...