AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Hei, jeg vurderer å begynne prøving. Jeg fikk jobben nå etter sommeren, så er litt stresset for det. Det skal sies at jeg har hatt sommerjobb og litt deltidsjobbing i samme selskap under utdanning de siste 3 årene, så kjenner bedriften godt. Jeg vet at jeg ikke skal ta hensyn til hva de på jobben tenker, men er unngåelig for meg å ikke tenke på. Hva ville dere tenkt hvis en på arbeidsplassen kun hadde jobbet et halvt år før graviditet? er 27 år Anonymkode: ddf09...e81
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Det skjer støtt og stadig og er noe arbeidsgiver må forvente når de ansetter kvinner i fruktbar alder. Så ikke tenk på det, tenk på deg selv og familien Anonymkode: 2459d...1af 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Jeg er arbeidsgiver selv, og når man ansetter kvinner uten barn i den alderen så vet man hva som mest sannsynlig kommer - så ikke noen grunn for deg til å stresse med det 🙂 Anonymkode: a2118...316 2
Summeer Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Ble gravid i prøvetiden min jeg. Gikk så fint atte. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Takk for fine svar Det gjorde meg litt roligere! tror dere det er mer "akseptert" av medarbeidere siden jeg har jobbet en del mnd før den faste ansettelsen? har jobbet totalt ca 12mnd i bedriften før ansettelsen -TS Anonymkode: ddf09...e81
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Det er jo egentlig ikke så innmari lenge man blir borte, som oftest, forutsatt at man ikke får så tøft svangerskap at man ikke kan jobbe underveis. Far skal jo ha noe permisjon også. Anonymkode: c586a...9b0 1
123asdf Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Det er helt normalt, og arbeidsgiver kan ikke si noe på det. Selv om det kanskje kan være noe som reagere vil nok de fleste ønske deg lykke til. Jeg er selv 5 mnd gravid og har vært på arbeidsplassen min i 8 mnd. Så da rekker jeg akkurat 1 år før permisjon starter. Har bare fått lykkeønskninger fra alle. Selv om du begynner prøvingen nå er det jo ikke sikkert at det sitter med en gang heller. Lykke til uansett 😊
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 Det skjer hele tiden, det går helt fint Anonymkode: b46e5...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 Det er da helt normalt, og ikke noe å tenke på? De VET at kvinner kan bli gravide når de ansetter deg OM du skulle bli gravid på første forsøk, er det fremdeles nesten 9 mnd til du skal ut i permisjon, så du rekker å ha jobbet der halvannet år først. Anonymkode: cbd60...0f4 1
Kanutte Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 Ansetter jeg kvinner i fruktbar alder regner jeg med at de før eller senere skal ut i permisjon. Det gjelder også for unge menn som skal ut i pappaperm. Det er bare sånn det er. Jeg vil ha den best kvalifiserte læreren/assistenten/andre og da tåler jeg at de er i permisjon i perioder av ansettelsen. Men litt utfordrende når fire ansatte er gravide samtidig. He, he. Kjør på. Ønsker du barn nå så er det ingenting å vente med. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå