Gå til innhold

Kostholdsmyter folk fortsatt tror på i 2020.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Det ser sånn ut.

Det at folk faktisk sitter i sofaen og spiser usunt betyr ikke at de tror de slanker seg av det. Mulig det var en spøk, men det var litt vanskelig å skjønne det. 

Anonymkode: 37816...c6c

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man skal spise litt hver 3-4 time...

Altså; spiser du et kalorifattig knekkebrød så behøver du påfyll etter 3-4 timer. Spiser du mer mettende og kaloririk mat så behøver du ikke det. Hvorfor tror folk at et matregime med hyppig småspising og halvmettende måltider er bedre enn 1-2 skikkelige måltider??? Den totale kalorimengden er det som teller, uavhengig av antall måltider. 

Anonymkode: 164d5...f68

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man skal spise litt hver 3-4 time...

Altså; spiser du et kalorifattig knekkebrød så behøver du påfyll etter 3-4 timer. Spiser du mer mettende og kaloririk mat så behøver du ikke det. Hvorfor tror folk at et matregime med hyppig småspising og halvmettende måltider er bedre enn 1-2 skikkelige måltider??? Den totale kalorimengden er det som teller, uavhengig av antall måltider. 

Anonymkode: 164d5...f68

Det er merkelig, det er blitt en slags sannhet at man må spise for å holde forbrenningen i gang. Jeg hørte derimot for ikke lenge siden at det er når man ikke spiser at forbrenningen er i gang. Det er mye derfor periodisk fasting er en god slankemetode. Så dersom dette stemmer er det jo helt snudd på hodet.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt generasjonsavhengig om du tror på denne myten, men: at fett er usunt.

Anonymkode: 78d44...e24

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er merkelig, det er blitt en slags sannhet at man må spise for å holde forbrenningen i gang. Jeg hørte derimot for ikke lenge siden at det er når man ikke spiser at forbrenningen er i gang. Det er mye derfor periodisk fasting er en god slankemetode. Så dersom dette stemmer er det jo helt snudd på hodet.

jeg er slankere enn noensitte etter at jeg begynte å lytte mer til kroppen enn de vedtatte kostholdsregimene. drikker en smoothie evt spiser et knekkebrød ca kl 10. spiser en god middag rundt kl 15, og en suveren kvelds kl 21.30☺️gjør alt motsatt enn før, og har omsider stabil vekt, er passe mett hele tiden, og ikke minst mer fornøyd. stresset sånn med 5-6 måltider daglig før. ikke gøy å spise når du løper rundt😏eller sitte i bilen og slenge i seg mat for å fylle kvoten🤮

Anonymkode: 3b7dc...cd0

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ved å ha kaloriunderskudd går i sparemodus og derfor burde øke matinntak om man ønsker vektnedgang. 

Anonymkode: 95c1a...5a5

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

At man legger på seg mer hvis man spiser om kvelden

Anonymkode: b7ea9...e63

Her finnes det vel noen studier som indikerer at man vil legge på seg mer av å innta samme lenger kalorier om kvelden heller enn tidligere på dagen, men så vidt jeg husker er effekten liten og studiene små. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man ved å ha kaloriunderskudd går i sparemodus og derfor burde øke matinntak om man ønsker vektnedgang. 

Den første delen av det du skriver er det en del forskning som viser. Altså at man ved langvarig kaloriunderskudd setter kroppen i sparebluss. Men jeg vil ikke anbefale å bare øke matinntaket ukritisk altså. 

Anonymkode: 78d44...e24

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hvis man spiser en sjokolade har man «ødelagt dietten», og ingenting man gjør resten av dagen eller uken betyr noe, så det er bare å kjøre på med kalorier til neste morgen eller neste mandag.

Endret av Mynlen
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen kan spise uendelige mengder med mat uten å legge på seg fordi de er "naturlig slanke", mens andre som er større og mener de spiser mindre legger på seg fortere på et slags magisk vis.

At noen ikke kan bli slanke fordi de har "kraftig benbygning".

Anonymkode: d4f84...a4b

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbrenningen er i gang hele døgnet, da den stopper er du død. 

Anonymkode: eb489...7be

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, limonaid skrev:

Men det er jo sunt:-) 

Nei, det inneholder nesten 90% mettet fett, og øker risiko for hjerte og kar sykdommer. Overhode ikke sunt, men usunt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At laktosefri melk er sunnere enn vanlig melk..... til info så har laktosefri melk høyere sukkerinnhold enn vanlig melk 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Humle Brumle skrev:

Nei, det inneholder nesten 90% mettet fett, og øker risiko for hjerte og kar sykdommer. Overhode ikke sunt, men usunt.

Mettet fett er ikke farlig. Sukker, derimot øker risikoen. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at C-vitamin hjelper mot forkjølelse og influensa på meg da.

Anonymkode: 0785b...d61

Har du hørt om placeboeffekten? Det er en fantastisk effektfull behandling faktisk.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mynlen skrev:

At hvis man spiser en sjokolade har man «ødelagt dietten», og ingenting man gjør resten av dagen eller uken betyr noe, så det er bare å kjøre på med kalorier til neste morgen eller neste mandag.

Tviler på at noen faktisk tror dette, selv om mange rettferdiggjør at det er lettere å starte på nytt neste dag, uke, måned eller år. 

Anonymkode: efadf...c96

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbrenningen er i gang hele døgnet, da den stopper er du død. 

Anonymkode: eb489...7be

Ja det er klart, det var slurvete skrevet. Den øker når man ikke spiser da, det var det som var poenget mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...