Gå til innhold

bilforsikring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Føsleguri
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så rart at en Toyota skal være så mye dyrere enn en Tesla. Du har 60%? Jeg har 70%. Har du garasje? Slike ting regnes jo med litt. Kan nybilgarantien dekke noe av det full kasko gjør, så du ikke trenger full kasko første året? 

Vet at flere forsikringsselskap regner at du skal ha 3 forsikringer hos dem for å få "full rabatt". Har du to eller tre hos dem fra før? :) 

Anonymkode: d0a63...abe

Skremmende at noen i hele tatt tenker tanken at man ikke trenger full kasko når man har nybilgaranti 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jøss🤭nei bor i en småby, er passert 40. ingen garasje da.

litt usikker på bonus, da if skrev for en stund siden at de var gått bort i fra bonus. hadde en steinsprutskade og ny frontrute for ca 4 år siden, utover det har jeg kjørt skadefritt.

på den nye fikk jeg pris på 8000 km i året, og en kraftig egenandel på 12 000 kr(bedrift)

Anonymkode: 2e79d...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jøss🤭nei bor i en småby, er passert 40. ingen garasje da.

litt usikker på bonus, da if skrev for en stund siden at de var gått bort i fra bonus. hadde en steinsprutskade og ny frontrute for ca 4 år siden, utover det har jeg kjørt skadefritt.

på den nye fikk jeg pris på 8000 km i året, og en kraftig egenandel på 12 000 kr(bedrift)

Er det som firma du skal forsikre bilen? I så fall vil det kunne være helt andre priser enn som privatperson.

Anonymkode: 997d7...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det som firma du skal forsikre bilen? I så fall vil det kunne være helt andre priser enn som privatperson.

Anonymkode: 997d7...b60

ja stemmer. men nåværende bil er forsikret på firma, og er svært rimelig(ihvertfall i forhold). den er ikke gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

har dere noen billige forsikringsselskaper å anbefale for full kasko forsikring(ny bil)? hittil er if med 16 000 kr i året mitt rimeligste alternativ😬

Hva slags bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Hva slags bil?

Glem det. Så  det lengre ned på innlegget. Men prøv KLP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsbil i firmasammenheng med flere sjåfører har som regel ekstremt høy forsikringssum, samt høy egenandel. Det er fordi de brukes hardt i yrkessammenheng. Har du sett hvordan enkelte firmabiler fiser rundt på byggeplass, kræsjer i stolper, rygger i andre biler, dulter borti byggematerialer osv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, newman01 skrev:

Arbeidsbil i firmasammenheng med flere sjåfører har som regel ekstremt høy forsikringssum, samt høy egenandel. Det er fordi de brukes hardt i yrkessammenheng. Har du sett hvordan enkelte firmabiler fiser rundt på byggeplass, kræsjer i stolper, rygger i andre biler, dulter borti byggematerialer osv... 

det er kun jeg som skal bruke bilen; skal ikke spinne rundt på byggeplasser🤭kjører mest ut til kunder/andre eller på kontoret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring handler om statistikk og sannsynlighet. Et forsikringsselskap ser på skadehistorikk på bilmodell og kunde, og prøver å finne et prisnivå de ikke taper penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, newman01 skrev:

Forsikring handler om statistikk og sannsynlighet. Et forsikringsselskap ser på skadehistorikk på bilmodell og kunde, og prøver å finne et prisnivå de ikke taper penger. 

ja, antar det er bilmodellen. jeg har hatt en steinsprutskade alle desse årene. det verste er at det neste år trolig blir enda dyrere😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ja, antar det er bilmodellen. jeg har hatt en steinsprutskade alle desse årene. det verste er at det neste år trolig blir enda dyrere😭

Det har vel mer enn noe annet å gjøre med at du forsikrer den gjennom firma og ikke som privatperson. 

Anonymkode: 519ed...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel mer enn noe annet å gjøre med at du forsikrer den gjennom firma og ikke som privatperson. 

Anonymkode: 519ed...ab5

jo men det har vel med modell å gjøre når prisen dobler seg? har hatt bil forsikret på firma i årevis, men aldri så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...