Gå til innhold

Hvorfor snakkes/skrives det ikke om varemangelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det stadig er halvtomme hyller i butikkene, utplukket på størrelser i klesbutikker og Ikea blant annet ikke har varer inne på lager. Er det slik at media ikke skriver om dette fordi de vil unngå hamstring/panikk? Levrandørene utover i Europa skoler og det er klart det går ut over varetilførselen her til lands Hvor vi importerer det meste. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også tenkt på. Tror neppe vi slipper opp for mat, men det er en del ting som er litt mindre tilgjengelig nå.

• Liker 2
Gjest Fallabella
Skrevet

Fordi meningen et at vi bare skal holde oss hjemme å være redd for å dø? Og samtidig slutte fullstendig å tenke på noe annet slik at samfunnet blir rasert uten at noen protesterer.? 

Skrevet

Har da alltid vært dårlig utvalg her til lands, spesielt i matbutikkene.

(Høyeste priser i Europa + et av de dårligste utvalgene = Noreg)

• Liker 7
Skrevet

Mulig jeg handler sære ting, men her er det aldri utsolgt for «mine» varer. Hva er det du savner?

• Liker 14
Skrevet

Har ikke merket noe til dette, tvert imot. Var en liten tur på et handlesenter lørdag, og selv om jeg var der da det åpna var det en god del folk, og butikkene var fulle av varer. Men unntak av adventskalendere, fikk høre at det hadde gått mye av det i år, og at folk hadde vært tidlig ute. 

Mitt inntrykk er et folk er på SHOPPERN og har startet julehandelen for fullt, både i butikker og nettbutikker. Men jeg har ikke merket noe til at ting er utsolgt i noe særlig grad. 

• Liker 8
Gjest Fallabella
Skrevet
12 minutter siden, Imsdalen skrev:

Mulig jeg handler sære ting, men her er det aldri utsolgt for «mine» varer. Hva er det du savner?

Tomt for hvetemel her i dag. Må gå flere turer eller på flere butikker for å finne det da, smart ikke sant? 

Skrevet
14 minutter siden, Fallabella skrev:

Tomt for hvetemel her i dag. Må gå flere turer eller på flere butikker for å finne det da, smart ikke sant? 

Kiwi har satt ned prisen på 4-pakninger med hvetemel så det er nok grunnen. Har tidvis vært tomt for det her og. 

• Liker 6
Gjest Fallabella
Skrevet
10 minutter siden, Pterinochilus skrev:

Kiwi har satt ned prisen på 4-pakninger med hvetemel så det er nok grunnen. Har tidvis vært tomt for det her og. 

Ja det er sant. Også er vel den eldre garde ute for å sikre seg mel til julebaksten tenker jeg. 

Skrevet
59 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Har da alltid vært dårlig utvalg her til lands, spesielt i matbutikkene.

(Høyeste priser i Europa + et av de dårligste utvalgene = Noreg)

Handler ikke om dårlig utvalg når mange hyller er tomme. Da er det varer de har pleid å få inn før, men som de nå ikke får. 

Gjest Thoringen
Skrevet
51 minutter siden, Fallabella said:

Virkelig? Hvor li landet bor du? Skal lage pannekaker for ungene til søstra i helgen og kjøpte i går hvetemel uten problemer.

Skrevet

BIologi-professoren Kristian Gundersen tok opp temaet i en podcast nylig, han uttrykte bekymring for Norges matforsyning om nedstegningene i Europa skulle bli langvarige.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Deron skrev:

Ser det stadig er halvtomme hyller i butikkene, utplukket på størrelser i klesbutikker og Ikea blant annet ikke har varer inne på lager. Er det slik at media ikke skriver om dette fordi de vil unngå hamstring/panikk? Levrandørene utover i Europa skoler og det er klart det går ut over varetilførselen her til lands Hvor vi importerer det meste. 

Huff, utplukket for klær og varer på IKEA. Hvordan skal verden stå til påske?

Problemer med matvarer hadde vært ille, om det bare var reelt. Sannsynligvis bare en dårlig butikksjef.

Skrevet
2 timer siden, cattleya skrev:

Handler ikke om dårlig utvalg når mange hyller er tomme. Da er det varer de har pleid å få inn før, men som de nå ikke får. 

Dette har jeg faktisk ikke opplevd at har økt i noen butikker jeg har vært innom men om det finnes noe en kan lese seg opp på slik at en ser om det er reelt eller bare en butikksjef som ikke kan sin scms

• Liker 2
Skrevet

Sånn fra innsiden så har varehandelen rekorder etter rekorder.

At folk er mye hjemme gjør at de pusser opp og bytter ut. Mange lot være å dra på ferie i år eller dro på en rimeligere ferie. 

Kjøpekraften er enormt stor om dagen. Samtidig går det treigere på samlebåndene rundt om i verden. Lite av produksjonen er nedstengt, men mange er uheldig med lavere bemanning, og det er også litt utfordring i transportbransjen. Summa samarium tregere tilgang og større etterspørsel.

Har ikke innblikk i varehandel, men kan tenke meg det samme der. Regjering og butikker oppfordrer om å handle tidlig, vi er mer hjemme med "sykt" barn og har mer tid til å bake. Mange starter jula tidligere i år, dermed også baksten. Kan også anta at de sliter litt på transport biten, slik som kles og møbelbutikker gjør.

Skrevet

Det eneste jeg har sett har vært tomt  er mel, gjær, pasta og kjøttdeig.  Men det var i mars/april.  Mange idioter der ute da som skulle ha 30 pakker kjøttdeig helt for seg selv!

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Fallabella skrev:

Vi kjøpte to firpakninger med tokilos hvetemel på tilbud på Obs her på fredag. Da var det en diger pall med hvetemel der i hvert fall. Men det var et veldig godt tilbud, så kan jo hende det gikk tomt før de stengte på lørdag kanskje. 

Har ellers ikke opplevd at det har manglet noe annet som jeg har lagt merke til heller.

Skrevet

Ikea sliter veldig med leveringen i alle fall. Garderobeskap, kommoder etc. ehar vært utsolgt lenge. Siste oppdatering på min pax garderobe var levering kanskje i mars. Jeg har prøvd å få tak i den siden september. De skylder selv på levrandører i Europa som sliter under pandemien. Har også sett flere tomme hyller i matbutikker enn jeg har sett før. Dette er i Oslo.

Skrevet

Har ikke merket mangel på noe. Masse hvetemel der jeg handler i alle fall. 

Skrevet

Her er det bare tomt for de varene som er på kjempetilbud som folk grafser til seg som om det var verdens ende. På kiwi nå har de 10pakker sukker til 160 kr, da er det kø av folk når de åpner som på død og liv skal ha flere tipakninger med sukker med seg hjem, og da er det utsolgt for sukker til de får ny varelevering. Samme med mel. Blir så irritert. Ingen trenger 40 kg med sukker! 

• Opprett ny...