KvinneguidenBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Ved besøk hjemme fra egen kohort, holder du avstand til ditt barns venner? Eller noterer du bare i tilfelle smittesporing?
Gjest Smok Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Nei og Det er de samme vennene på besøk så vi fører ikke liste.
Pasha Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Ved besøk leker de jo gjerne på rommet da. så vi er sjeldent i nærkontakt særlig lenge
Orchideae Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Vi tar ikke i mot besøk hjemme nå, selv ikke av barn fra samme kohort. Skolen har oppfordret til å la være det en stund. Men om hun hadde hatt med seg venner er det vanskelig å holde avstand mtp. At jeg henter de med bil. 3
Akvarium85 Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Nei. Her er det alltid en klem og få, et fang å sitte på, eller en armkrok å krype inn i når vi leser en bok. Ingen skal få meg til å holde avstand til 6-åringer som trenger all den kontakten de kan få, særlig i disse tider. ❤ 9
Blueblizz Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Nei, det gjør jeg ikke. Gjør ikke et forsøk en gang. 7
Gjest Fallabella Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Barna får selvfølgelig en klem. Jeg skal ikke være med på å ødelegge dem.
Gjest Fallabella Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 41 minutter siden, Orchideae skrev: Vi tar ikke i mot besøk hjemme nå, selv ikke av barn fra samme kohort. Skolen har oppfordret til å la være det en stund. Men om hun hadde hatt med seg venner er det vanskelig å holde avstand mtp. At jeg henter de med bil. Du tenker det er smart å høre på skolen altså? Her er det ikke noe smitte på skolen men rektor har alikevel sendt SMS med beskjed om at elevene kun skal være hjemme å ikke være sammen med noen. Langt i fra hva føringene sier.. Dette viser at man ikke behøver å være særlig smart selv om man sitter i en stilling som feks leder av en skole.
KvinneguidenBruker Skrevet 17. november 2020 Forfatter #9 Skrevet 17. november 2020 18 minutter siden, Fallabella skrev: Barna får selvfølgelig en klem. Jeg skal ikke være med på å ødelegge dem. Oj. 1
KvinneguidenBruker Skrevet 17. november 2020 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Pasha skrev: Ved besøk leker de jo gjerne på rommet da. så vi er sjeldent i nærkontakt særlig lenge Så de blir ikke til middag for eksempel? 1
cattleya Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Nei, vi holder ikke avstand. Har bare hatt besøk av kohorten i barnehagen, så den smitten de evt. har, får vi også. 2
Pepsimaximus Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 54 minutter siden, Akvarium85 skrev: Nei. Her er det alltid en klem og få, et fang å sitte på, eller en armkrok å krype inn i når vi leser en bok. Ingen skal få meg til å holde avstand til 6-åringer som trenger all den kontakten de kan få, særlig i disse tider. ❤ Er det nødvendig å la venner av 6-åringen din sitte på fanget ditt? Med mindre min 6-åring hadde skadet seg så ønsker jeg ikke at han skal klemme/sitte på fanget/krype inni armkroken til foreldrene til vennene. Det gjelder nå egentlig selv om det ikke er korona også. 11
Orchideae Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 52 minutter siden, Fallabella skrev: Du tenker det er smart å høre på skolen altså? Her er det ikke noe smitte på skolen men rektor har alikevel sendt SMS med beskjed om at elevene kun skal være hjemme å ikke være sammen med noen. Langt i fra hva føringene sier.. Dette viser at man ikke behøver å være særlig smart selv om man sitter i en stilling som feks leder av en skole. Ja. Kommunen vi bor i har hatt en voldsom smitteøkning den siste tiden, og er nå ett av landets kommuner som øker mest mtp. Smitte. For å begrense antall nærkontakter har vi valgt å følge dette rådet. For selv om mitt barn er nærkontakter med de i klassen sin er ikke mitt andre barn, jeg eller mannen det. Vi risikerer ingenting nå, om mannen min må i karantene må hans arbeidsplass i verste fall stenge den perioden pga. At han er en nøkkelperson for å få driften rundt der. I tillegg har vi hatt flere utbrudd på skolen, det er kun 3 skoler i kommunen som ikke har hatt smitte, ennå. Flere klasser har også måttet ha hjemmeskole pga. Lærermangel. 1 av 2 ungdomskoler er stengt og alle elever og lærere er i karantene etter ett massivt utbrudd. Det er et lite offer i denne tiden, hvor mitt hovedfokus er at vi må klare å holde skolene åpne for ungene. De ser hverandre på skolen, og det er så viktig. Vi vil ikke tilbake til mars. Det er bedre og veldig smart å være føre var enn etter snar, og om ballen med smitte begynner å rulle på skolene ruller den fort. Så synes rektor på deres skole er smart som sender ut den oppfordringen til dere nå før dere har utbrudd. Føringene er en ting. Vi har fått beskjed om å være mest mulig hjemme, unngå unødvendig besøk, ha færrest mulig nærkontakter. Ja, man kan ha besøk fra kohortene til barna. Men vi MÅ ikke akkurat nå. Det er ikke så vanskelig å være litt nazi noen uker om det kan være med på å stanse ett utbrudd i ei bygd. 4
Gjest Fallabella Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 23 minutter siden, Orchideae skrev: Ja. Kommunen vi bor i har hatt en voldsom smitteøkning den siste tiden, og er nå ett av landets kommuner som øker mest mtp. Smitte. For å begrense antall nærkontakter har vi valgt å følge dette rådet. For selv om mitt barn er nærkontakter med de i klassen sin er ikke mitt andre barn, jeg eller mannen det. Vi risikerer ingenting nå, om mannen min må i karantene må hans arbeidsplass i verste fall stenge den perioden pga. At han er en nøkkelperson for å få driften rundt der. I tillegg har vi hatt flere utbrudd på skolen, det er kun 3 skoler i kommunen som ikke har hatt smitte, ennå. Flere klasser har også måttet ha hjemmeskole pga. Lærermangel. 1 av 2 ungdomskoler er stengt og alle elever og lærere er i karantene etter ett massivt utbrudd. Det er et lite offer i denne tiden, hvor mitt hovedfokus er at vi må klare å holde skolene åpne for ungene. De ser hverandre på skolen, og det er så viktig. Vi vil ikke tilbake til mars. Det er bedre og veldig smart å være føre var enn etter snar, og om ballen med smitte begynner å rulle på skolene ruller den fort. Så synes rektor på deres skole er smart som sender ut den oppfordringen til dere nå før dere har utbrudd. Føringene er en ting. Vi har fått beskjed om å være mest mulig hjemme, unngå unødvendig besøk, ha færrest mulig nærkontakter. Ja, man kan ha besøk fra kohortene til barna. Men vi MÅ ikke akkurat nå. Det er ikke så vanskelig å være litt nazi noen uker om det kan være med på å stanse ett utbrudd i ei bygd. Du tror barna våre kun skal gå noen uker uten klemmer og tilhørighet altså? Slutt å ødelegg barna med det tullet! Ingen smitte på skolen her enda er skolen kun delvis åpen å ungene har fått beskjed om å ikke gå ut av hjemmene sine eller være med andre. Men du er vel en av de dårene som ser logikken i det også? 2025 er det spådd at dette er over så kanskje du bør begynne å opplyse deg selv litt?
Gjest Fallabella Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, KvinneguidenBruker skrev: Oj. Oi sier du som bedriver barnemishandling.. ikke inkludere barn, ikke gi de middag, ikke ønske de velkommen.. Vi gjør ikke slikt mot barn å det vet du egentlig veldig godt.
Pepsimaximus Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 35 minutter siden, Fallabella skrev: Oi sier du som bedriver barnemishandling.. ikke inkludere barn, ikke gi de middag, ikke ønske de velkommen.. Vi gjør ikke slikt mot barn å det vet du egentlig veldig godt. Men man kan veldig fint ønske de velkommen uten å klemme de! De kan nå virkelig føle seg inkludert og ønsket selv om foreldrene til vennene ikke klemmer på de? Om mine barn hadde vært på besøk hos noen og fortalt meg at foreldrene hadde klemt de, så hadde jeg blitt irritert, og hadde blitt mer skeptisk til å sende de bort til de vennene. Mine hadde nok heller ikke ønsket en klem fra deg- fordi de vet at man dessverre må være gnien på klemmer (utenfor kjernefamilien). Om de skulle gi en klem er nok ikke foreldrene til venner på prioriteringslisten. De vil nok veldig mye heller gi den til en venn, tante eller bestemor. 6
Orchideae Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 35 minutter siden, Fallabella skrev: Du tror barna våre kun skal gå noen uker uten klemmer og tilhørighet altså? Slutt å ødelegg barna med det tullet! Ingen smitte på skolen her enda er skolen kun delvis åpen å ungene har fått beskjed om å ikke gå ut av hjemmene sine eller være med andre. Men du er vel en av de dårene som ser logikken i det også? 2025 er det spådd at dette er over så kanskje du bør begynne å opplyse deg selv litt? Veldig lett å uttale seg når dere ikke har hatt utbrudd på skolen ennå. Du har jo ikke peiling på hva du snakker om og hvor fort ting kommer ut av kontroll. Her i bygda vi bor er det 7 skoler. 2 skoler har ikke hatt utbrudd, 1 skole er stengt, da sier det seg selv at man må ta grep. I tillegg lider skolene av lærermangel fordi mange er i karantene. Når da skolen oppfordrer til dette for å bremse mest mulig, gjør man det. Nå har det gått noen uker siden oppblomstring startet, og ved å slå hardt ned der utbruddene er har smittetallene snudd i bygda her. Så det fungerer og alle monner drar. Men du er kanskje en av egoistene som driter i andre så lenge du får møte gud og hvermann, slipper å si nei til barna og kan kjøpe billig bacon i Sverige? Det er viktig å se at alle må dra lasset om vi skal snu trenden som er nå. Og mine barn får flust av klemmer og kos av oss voksne her hjemme. Jeg ønsker faktisk ikke at andre foreldre skal drive å klemme og kose på dem. De er også i bhg og skole hvor de møter venner, akkurat de samme vennene de kunne hatt med hjem i teorien. Så de får lekt med andre barn. 2025, ja, hvem vet. Alt avhenger av at alle bidrar og at vi får en vaksine. Også hviler ting mer på oss foreldre. Nå må vi ta ansvar selv istedet for å lempe ungene vår til besteforeldre, hjem til andre foreldre, trenere osv. Få på seg turskoene og ut i skog og mark. Det virker jo som at det er ett problem å være sammen som en familie for enkelte. 3
Gjest Fallabella Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Orchideae skrev: Veldig lett å uttale seg når dere ikke har hatt utbrudd på skolen ennå. Du har jo ikke peiling på hva du snakker om og hvor fort ting kommer ut av kontroll. Her i bygda vi bor er det 7 skoler. 2 skoler har ikke hatt utbrudd, 1 skole er stengt, da sier det seg selv at man må ta grep. I tillegg lider skolene av lærermangel fordi mange er i karantene. Når da skolen oppfordrer til dette for å bremse mest mulig, gjør man det. Nå har det gått noen uker siden oppblomstring startet, og ved å slå hardt ned der utbruddene er har smittetallene snudd i bygda her. Så det fungerer og alle monner drar. Men du er kanskje en av egoistene som driter i andre så lenge du får møte gud og hvermann, slipper å si nei til barna og kan kjøpe billig bacon i Sverige? Det er viktig å se at alle må dra lasset om vi skal snu trenden som er nå. Og mine barn får flust av klemmer og kos av oss voksne her hjemme. Jeg ønsker faktisk ikke at andre foreldre skal drive å klemme og kose på dem. De er også i bhg og skole hvor de møter venner, akkurat de samme vennene de kunne hatt med hjem i teorien. Så de får lekt med andre barn. 2025, ja, hvem vet. Alt avhenger av at alle bidrar og at vi får en vaksine. Også hviler ting mer på oss foreldre. Nå må vi ta ansvar selv istedet for å lempe ungene vår til besteforeldre, hjem til andre foreldre, trenere osv. Få på seg turskoene og ut i skog og mark. Det virker jo som at det er ett problem å være sammen som en familie for enkelte. Ja det er flott at du og dine drar lasset, noen må stå først i køen for å få vaksine. Det har vært smitte på skolen her, til og med på flere skolen. Ingen alvorlig syke som vanlig og heller ingen flere smittet, men skoler er alikevel stengt, ingen barn får benytte fritidsaktiviteten sin heller. De har blitt bedt om å holde seg inne. Handelstanden har sagt at barn og ungdom ikke er velkommen. Det er da virkelig merkelig at du synes dette er greit. Jeg synes synd på de barna som evt er i nærheten av deg. Du har ikke vurdert å begynne å tenke selv?
Gjest Fallabella Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Pepsimaximus skrev: Men man kan veldig fint ønske de velkommen uten å klemme de! De kan nå virkelig føle seg inkludert og ønsket selv om foreldrene til vennene ikke klemmer på de? Om mine barn hadde vært på besøk hos noen og fortalt meg at foreldrene hadde klemt de, så hadde jeg blitt irritert, og hadde blitt mer skeptisk til å sende de bort til de vennene. Mine hadde nok heller ikke ønsket en klem fra deg- fordi de vet at man dessverre må være gnien på klemmer (utenfor kjernefamilien). Om de skulle gi en klem er nok ikke foreldrene til venner på prioriteringslisten. De vil nok veldig mye heller gi den til en venn, tante eller bestemor. Slik det er nå trenger barn ekstra vennlighet og varme fra oss voksne. Mer omsorg og inkludering. Billedlige sett så betyr ikke dette å klemme el, men at vi viser at de er velkommen. Sosial distansering ødelegger barn, forstår du ikke det?
Bikbokelsker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 5 timer siden, KvinneguidenBruker skrev: Ved besøk hjemme fra egen kohort, holder du avstand til ditt barns venner? Eller noterer du bare i tilfelle smittesporing? Nei overhodet ikke.
Anbefalte innlegg