Gå til innhold

Nettbrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en gutt som blir 6 år på nyåret og skal begynne på skolen neste år. Mange jeg kjenner som har barn har nettbrett til barna sine. Mitt barn har ikke nettbrett, men er det noe han vil ha bruk for nå når han snart skal begynne på skolen? 

Vi har verken pc eller nettbrett da vi bruker sånn så lite hjemme. Ofte bruker vi bare mobilen om det er noe vi skal gjøre som å sjekke været eller betale tegninger..

Anonymkode: b85c3...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna får læringsbrett på skolen. Da får de ipad, men da kan man ikke laste ned spill etc. men kan fint bruke den til å surfe.

Anonymkode: 4ac4f...d98

• Liker 2
Skrevet

Mine barn har ikke fått nettbrett på skolen, så det er ikke slik overalt i Norge at de får på skolen. Skolen har chromebook som barna jobber med på skolen, men disse må deles på av alle elevene (de har bare noen få), og skal ikke tas med hjem. I hjemmeskoletiden ville ikke barna våre klart seg uten hvert sitt nettbrett. Fremdeles nå er det mange lekser de må gjøre ved å logge seg på classroom.

Jeg tenker at det er en lur investering, spesielt når hjemmeskolesituasjonen er så uforutsigbar.

Anonymkode: c0ad9...740

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er dumt å gjøre barna til tekniske analfabeter fra tidlig alder. Nå i dagens samfunn må ungene beherske den teknologien som brukes overalt. 

De fleste skoler bruker nettbrett o.l. i undervisningen. Jada, de som ikke kan noe fra før lærer selvsagt på skolen, men det er ikke så kjekt å komme der og være den eneste som ikke kan det.. Og det er det reell fare for at han blir, den eneste som ikke kan det fra før. For det er helt vanlig at barn i den alderen er resere på nettbrett. 

Anonymkode: e7e96...055

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! 😃

Hvilke nettbrett har dere til barna?

Skrevet

Kjøp et til jul. 

Anonymkode: 89083...098

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😃

Hvilke nettbrett har dere til barna?

Barna har iPad her. Rimelige modeller, kjøpt på salg/Finn/Elkjøp outlet. De har fått til jul eller bursdag, spart opp ca halvparten selv, fått resten i gave av oss.

Anonymkode: c0ad9...740

Skrevet

Her har vi det billigste fra Samsung. Det er mer enn bra nok til det både jeg og jentungen driver med.

Anonymkode: 19a2e...127

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...