Gå til innhold

Forskjellige størrelse på puppene, ved amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som meg som fikk forskjellige størrelser på puppene pga at barnet hadde en favorittpupp eller at det funket bedre med ene puppen enn den andre? 

Hvordan ble det etter amming? 

Anonymkode: 78e54...f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Ble ikke skjev ved avsluttet amming :)

Skrevet

Fikk et helsikes spreng på "storepuppen", og mistet melk på "Lille puppen" først. 

Anonymkode: bdd8f...f76

Skrevet

2 år siden jeg avsluttet amming av barn nummer to. Samme bryst ble størst ved begge ammeperioder. Alt har gått tilbake til normalen. 

Det brystet har forøvrig vært størst helt siden jeg kom i puberteten, men det er snakk om en så liten forskjell at det er knapt merkbart. 

Anonymkode: 4c822...d7f

Skrevet

Helt normalt. De går jo tilbake til normal størrelse når melken er borte. Det er pga det er mer melk i den ene enn den andre de har ulik størrelse når du ammer. 

Etter en brystbetennelse i venstrepuppen gikk produksjonen til helvete på den, og klarte aldri få den opp igjen. Så gikk med en liten venstrepupp og giga høyrepupp i flere måneder, men begge er helt lik størrelse nå når melken er borte. 

Anonymkode: ab9ac...987

Skrevet

Jeg ammet kun på et bryst I ca 10 mnd, det var gigantisk i forhold til den andre, skilte minst 2 størrelser. Var vanskelig å finne bg, måtte ha ammebh med 2 ekstra innlegg i den minste delen for at den skulle sitte ordentlig og at det skulle se ok ut igjennom klær. Ca 4 mnd etter ammeslutt var de tilnærmet like igjen, den ene er fortsatt litt større men det har den bestandig vært og ikke synlig for det blotte øyet 🙂

Anonymkode: 38347...26d

Skrevet

Helt normalt 😊 et halvt år siden jeg sluttet å amme barn nr 3. begge puppene er like store nå, men de henger litt mer enn før🤣

Anonymkode: 52dab...1a7

Skrevet (endret)

Ja, jeg hadde også det - høyrepupp. Han favoriserte høyrepuppen fra dag en, og dermed ble det også størst melkeproduksjon på den siden.

Vanligvis hadde vi mange oppvåkninger hver natt der han ble ammet hele det første året hans, men så skjedde noe én natt.... jeg våknet av meg selv på morgenen, og barnet hadde ikke skreket og blitt ammet en eneste gang den natten! Sånt skjedde jo aldri. Bare den ene gangen. Jeg husker at jeg bare rakk å åpne øynene såvidt før jeg kjente det - høyrebrystet var så sprengfullt av melk at det holdt på å eksplodere! Det var vondt!

Hadde slagside der jeg skjente gjennom stua og ut på badet for å håndmelke puppen og få ut det verste trykket.

Så var det å vekke babyen og få han til å ta resten. 

Etter avsluttet amming da ungen var ett år, ble puppene helt normale og like igjen. Ingen forskjell.

Endret av Million
Skrevet

Venstre pupp var ganske mye større enn høyre første ammeperiode. Det var nok jeg som stod for deler av den favoriseringen. Babyen lå ved brystet store deler av dagen de første ukene, og jeg la henne oftere til på venstre side fordi jeg da hadde høyrehånda mer fri til å spise og trykke på telefonen når hun sovnet (jeg ga opp å flytte henne noe sted). Andre baby sov uten å ligge oppå meg og diet ikke så lenge av gangen, og denne gangen ser puppene rimelig like ut. Det gikk seg altså til etter at jeg sluttet å amme første gang. 

Anonymkode: 25f74...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...