AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Hei! Mannen og jeg sliter med å bli gravide, vi har prøvd i flere år uten hell. Vi vet vi kan bli gravide, men dessverre holder ikke kroppen min på fosteret. Vi ønsker oss så sårt barn, vi har vært åpen igjennom hele prosessen og hele familien/svigerfamilien vet om situasjonen vår. Babyer, prøving osv ble tema på familiemiddag vi var på om søndagen (hos svigerfamilien). Og svigermor lurte veldig på hvordan vi ligger ann og om det blir en baby til jul (foreløpig ikke), like etter forteller hun at hun håper så veldig på at jeg blir gravid snart, men at hun ønsker så veldig at det skal bli jente da det er nok gutter i familien (hun har 4 gutte barnebarn og 1 jente barnebarn). Hun gleder seg til å kjøpe jenteting og kose med ei lita jente. Jeg ønsker bare å bli gravid og hva som kommer er akkurat det samme for meg❤️ (Hvis jeg i det hele tatt blir gravid). Men kommentarene til svigermor gjorde meg så usikker. Hvis jeg er heldig å bli gravid og jeg blir gravid med en liten gutt, kommer han ikke til å være like velkommen som om det skulle vært en jente? Kommer han ikke til å bli like høyt ettertraktet eller like høyt elsket? Det er ikke meningen å klage, jeg ble bare så lei meg og er så redd for at dette også skal påvirke mannen min, han er veldig avhengig av foreldrene sine og deres mening betyr veldig mye for han. Har dere noen gode råd til meg? Anonymkode: 3c083...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen og jeg sliter med å bli gravide, vi har prøvd i flere år uten hell. Vi vet vi kan bli gravide, men dessverre holder ikke kroppen min på fosteret. Skjønner at menn kan slite med å bli gravid. Men for et under at dere faktisk vet at han kan bli gravid! Her slet jeg med å bli gravid. Min mann kan dessverre ikke bli gravid. Anonymkode: e334f...fab
supernaturalfan Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Joda! En baby blir nok like mye elsket av svigers om det er gutt eller jente. En evt skuffelse over kjønn går fort over når de får treffe småen tror jeg ❤️ 1
supernaturalfan Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at menn kan slite med å bli gravid. Men for et under at dere faktisk vet at han kan bli gravid! Her slet jeg med å bli gravid. Min mann kan dessverre ikke bli gravid. Anonymkode: e334f...fab Okay? Sent på kveld og ute å troller eller? På tide å legge seg ser jeg. Ts. IKKE bry deg eller svar dette.. Gir dem bare mer glede av å trolle 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at menn kan slite med å bli gravid. Men for et under at dere faktisk vet at han kan bli gravid! Her slet jeg med å bli gravid. Min mann kan dessverre ikke bli gravid. Anonymkode: e334f...fab Hahah! Ja, kremt😂 Litt teit formulert av meg ser jeg 🙈 Men mtp permisjonsdelinga osv så mener jo politikerene at det skal være likestilling, så da kan vi vel si at vi begge er gravide?😅🙈 Men sånn over til det seriøse: det er nok jeg som sliter (selvom de ikke har funnet noe) 🤷♀️ Anonymkode: 3c083...c7c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 11 minutter siden, supernaturalfan skrev: Okay? Sent på kveld og ute å troller eller? På tide å legge seg ser jeg. Ts. IKKE bry deg eller svar dette.. Gir dem bare mer glede av å trolle Neida, det brydde jeg meg ikke noe om🙈 Jeg så selv at det var skikkelig teit formulert😅 Anonymkode: 3c083...c7c 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 13 minutter siden, supernaturalfan skrev: Joda! En baby blir nok like mye elsket av svigers om det er gutt eller jente. En evt skuffelse over kjønn går fort over når de får treffe småen tror jeg ❤️ Jeg håper det! Jeg vet at ho alltid har ønsket seg jente, men jeg håpte vel kanskje at ikke ho skulle ønske det seg av meg i og med at jeg har prøvd i mange år uten å lykkes. Anonymkode: 3c083...c7c 1
Kenelz Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Synes det er merkelig at andre kommer med en slags type forventning eller ønske om kjønn, spesielt i din situasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 14 minutter siden, Kenelz skrev: Synes det er merkelig at andre kommer med en slags type forventning eller ønske om kjønn, spesielt i din situasjon. Som sagt det har ho gjort siden guttebarnebarn 2 kom til verden, men jeg hadde liksom håpa at ho ikke hadde sagt det høyt foran meg. For det er jo fryktelig sårt fra før av, og alle jeg har gått «gravid» sammen med har født friske og nydelige barn mens jeg har vært igjennom ulike type aborter 😕 Sånn er livet, det får jeg ikke gjort noe med. Men blir liksom litt ekstra sårt når det er kjønnpreferanser når man i utgangspunktet ikke har lett for å bære frem barn. Anonymkode: 3c083...c7c 3
Kenelz Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Som sagt det har ho gjort siden guttebarnebarn 2 kom til verden, men jeg hadde liksom håpa at ho ikke hadde sagt det høyt foran meg. For det er jo fryktelig sårt fra før av, og alle jeg har gått «gravid» sammen med har født friske og nydelige barn mens jeg har vært igjennom ulike type aborter 😕 Sånn er livet, det får jeg ikke gjort noe med. Men blir liksom litt ekstra sårt når det er kjønnpreferanser når man i utgangspunktet ikke har lett for å bære frem barn. Anonymkode: 3c083...c7c Akkurat - Hun burde ikke legge til noe press på en som sliter med å bli gravid. 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 Både min mor og svigers ønsket seg en jente som barnebarn. Jeg fikk gutt, og begge to elsker guttungen like mye som om det skulle vært ei jente Anonymkode: f9bc0...d39 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 Synes at det er riiimelig ufølsomt av svigermor å si sånt, spesielt når hun kjenner historikken deres. Huff ❤️ Anonymkode: 154d8...aa3 1
supernaturalfan Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 9 timer siden, Kenelz skrev: Synes det er merkelig at andre kommer med en slags type forventning eller ønske om kjønn, spesielt i din situasjon. Er overhode ikke merkelig at de gjør det.. Vi er bare mennesker, og det må være lov å ønske seg en jente i familien som ellers bare er guttebarn.. Men det er dumt at de gjør det! Men overhode ikke merkelig, desverre.. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 I min slekt er det nå bare gutter. Min mor var tydelig skuffet begge gangene jeg var gravid, og det viste seg at det ble "enda en gutt" Nå sist, når det var temmelig åpenbart for alle at dette kom til å bli siste barnebarnet hennes, kom det litt sårt "det blir visst bare gutter på oss". Men når ungene er her? Hun forguder dem Det er ikke uvanlig å bli skuffet over kjønn. Både for besteforeldre og foreldre. Jeg slet med skuffelse selv, jeg, da minsten viste seg også å være en gutt, og følte nærmest sorg over at nå kom jeg aldri til å oppleve å få en datter. Men man kommer over det, og man blir akkurat like glad i ungene selv om de er "feil" kjønn. Nå er jeg igrunnen sjeleglad jeg slapp å få jenter, når jeg hører kollegaer fortvile over langhårede jenter som nekter å vakse og børste og klippe håret sitt, skal gå i kjole i allskens drittvær, osv 😛 Anonymkode: 649f6...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 Opplevde det samme med min svigermor. Var sjeleglad da jeg endelig ble gravid etter lang tids prøving. Ut kom en skjønn gutt som svigermor forguder, men har likevel flere ganger uttalt når vi er der at "nå må det da snart komme en jente" "jeg vil strikke noe rosa snart, ikke bare blått" osv.. Mener helt sikkert ikke noe vondt med det, men kjenner dessverre det stikker litt. Selv bryr jeg meg egentlig ikke om kjønn, men merker jo jeg håper litt på en jente hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen. Og det er kun pga andres håp og forventninger. Føler bare det hadde blitt mer stas enn om det kom en gutt til😏 Anonymkode: ecf5c...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 Svigermor sa også at hun håpet vi fikk jente da jeg ble gravid. Det var med IVF etter flere års prøving, og jeg visste også godt at hun var glad for at vi endelig lyktes uavhengig av kjønn. Det er nok mulig hun påvirket mannen noe, han ønsket seg også jente, fordi han selv "var så vill" som barn. Vi fikk to jenter til slutt. Det er helt tydelig at svigermor er akkurat like glad i guttebarnebarna sine som jentene våre, heldigvis ❤️ Anonymkode: c52b1...3b6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 Tanten og onkelen min har 13 barnebarn, kun én er jente. Lov å ønske seg et bestemt kjønn, men man burde ikke si det høyt! Anonymkode: a7370...90b
Hopptimisten Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 Veldig dårlig gjort av svigermoren din å si sånt når hun vet om deres situasjon!😱 Har selv vært gjennom 3 ufrivillige aborter i løpet av ett år, og kjønn betyr virkelig ingenting når alt man vil i verden er å få et friskt barn❤️ Føler at alle andre har blitt gravide med en gang, og alt har gått smertefritt for dem men ikke for meg! Er nå gravid i uke 20 og alt ser bra ut, så vit at det kan fremdeles gå bra selvom det kan virke helt håpløst! De aller fleste får det til til slutt❤️ Med tanke på kjønnet så blir nok din svigermor like glad om det skulle bli en gutt, og det kom nok feil ut når hun sa det! Det er iallefall ingen tvil om at du og mannen din kommer til å være like glade uansett hva det måtte bli, så da har ikke svigermor noe hun skulle ha sagt! Du burde fortelle mannen din at det var sårt for deg å høre hun si det, og spørre hva han føler rundt situasjonen! Kanskje han også kan snakke med svigermoren din om dette! Anbefaler deg uansett å ha god kommunikasjon med mannen din og fortelle han hva du føler, det har vært alt for meg i en vond tid hvertfall!❤️ Håper dere får barnet dere ønsker dere snart, uavhengig av om det blir gutt eller jente❤️
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 Kjære alle dere ❤️ TUSEN takk for kommentarer og gode ord❤️❤️ Anonymkode: 3c083...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå