Gå til innhold

Bålpanne i cortenstål - kan jeg male den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha en solid bålpanne, og finner disse store, lave modellene bare i cortenstol. Kan jeg male den eller sette den inn med ovnssverte for å unngå rustfargen? (den selges urustet). 

Anonymkode: c3854...8b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ADEZZ-Burni-Fire-bowl-after-5-days-outside-441995.jpg.061d7352338d0f5987e63262feacc6e1.jpg

Det er denne typen her. Ønsker å bevare den sort. 

Skrevet

Jeg vet ikke hva vår er laget av, men jeg setter den inn med matolje.  Sørger også for at den ikke blir stående ute i regn.  Da kan det jo også ruste hull i den.  Vår har holdt seg fin i 4-5 år nå.  

Skrevet
20 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg vet ikke hva vår er laget av, men jeg setter den inn med matolje.  Sørger også for at den ikke blir stående ute i regn.  Da kan det jo også ruste hull i den.  Vår har holdt seg fin i 4-5 år nå.  

Ah. Dette er store panner på 80 cm diameter/16 kg, så det blir nok ikke aktuelt å bære den inn og ut.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ah. Dette er store panner på 80 cm diameter/16 kg, så det blir nok ikke aktuelt å bære den inn og ut.

Vår er av samme størrelse, med diameter på 80 cm.  Men det er håndtak på sidene slik at vi lett løfter den når vi er to.  Man sett den på skrå i hvertfall :)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Zienna skrev:

Vår er av samme størrelse, med diameter på 80 cm.  Men det er håndtak på sidene slik at vi lett løfter den når vi er to.  Man sett den på skrå i hvertfall :)

Kan jeg spørre hvor dere oppbevarer den? :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor dere oppbevarer den? :)

Vi setter den på skrå inntil husveggen hvor vi har et takutspring.  En bålpanne er kostbar, og det er viktig å ta godt vare på den.  Vår er en finsk Muurikka som vi er veldig fornøyd med.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...