Gå til innhold

Du er verdifull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både her på forumet og ellers i verden er det et så stort fokus på utseende og et perfekt liv nå i dag. Derfor vil jeg minne alle på at de er bra nok som de er. Du trenger ikke endre på din kropp eller tilpasse den for å få andre til å like deg. Det er lett å bli opphengt i detaljer, men det er ikke det viktige i livet. Det som virkelig får meg til å føle meg bra, har ingenting med utseende å gjøre, men kjærlighet. Kjærlighet gir håp og styrke, og betyr så mye mer enn om nesen din er helt perfekt. Det er alltid noen som bryr seg om deg. For selv om du kan ha vanskelige tider og føle at du ikke er verdt noe, så er du et helt unikt og vakkert menneske. Jeg håper du har mot til å være deg selv ❤️

Anonymkode: 6dff6...74f

• Liker 5
Skrevet

Jeg elsker meg selv noe mere når jeg er i topp form.

Anonymkode: 1d918...085

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker meg selv noe mere når jeg er i topp form.

Anonymkode: 1d918...085

Da tenker du topp trent? Det er fint å ha noen mål en kan finne glede i. :) Men husk at verken din eller andres verdi som menneske ligger i hva man oppnår eller hvordan man ser ut. Mange av oss har en tendens til å være for harde med oss selv.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker du topp trent? Det er fint å ha noen mål en kan finne glede i. :) Men husk at verken din eller andres verdi som menneske ligger i hva man oppnår eller hvordan man ser ut. Mange av oss har en tendens til å være for harde med oss selv.

Verdien kan fint ligge i noe en oppnår. Dette har du ingen fasit på.

Anonymkode: c763b...e05

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verdien kan fint ligge i noe en oppnår. Dette har du ingen fasit på.

En fasit har jeg ikke, men dette er slik jeg ser det, at man er verdifull uansett fordi man er et unikt menneske. Og at man har like stor verdi uansett om man oppnår noe eller ikke. Og at det ikke er hvordan andre ser på deg som avgjør hvor mye du er verdt. Jeg tror på at alle mennesker er like mye verdt. 

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En fasit har jeg ikke, men dette er slik jeg ser det, at man er verdifull uansett fordi man er et unikt menneske. Og at man har like stor verdi uansett om man oppnår noe eller ikke. Og at det ikke er hvordan andre ser på deg som avgjør hvor mye du er verdt. Jeg tror på at alle mennesker er like mye verdt. 

Det er de selvsagt ikke, men det er en hyggelig tanke. I virkeligheten er dette umulig.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er de selvsagt ikke, men det er en hyggelig tanke. I virkeligheten er dette umulig.

Hvorfor mener du det er umulig? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du det er umulig? 

Pga at alle selvsagt ikke er like verdifulle. En kan ønske det, men noen og mange er altså verdt mer enn andre.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga at alle selvsagt ikke er like verdifulle. En kan ønske det, men noen og mange er altså verdt mer enn andre.

Der er jeg uenig. Hvem mener du er mer verdt enn andre? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, noen er ikke verdt mer enn andre. Men det er mange som går rundt og tror at de er det. 

Anonymkode: 9120c...bdd

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er jeg uenig. Hvem mener du er mer verdt enn andre? 

Folk som bruker livet sitt på å gjøre andres liv bedre er mer verdt enn de som bruker sitt liv på å gjøre livet surt for andre, f.eks.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, noen er ikke verdt mer enn andre. Men det er mange som går rundt og tror at de er det. 

Anonymkode: 9120c...bdd

Det kan hende de gjør.

Skrevet

Føler meg ikke spesielt verdifull.

Anonymkode: 2100b...97b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk som bruker livet sitt på å gjøre andres liv bedre er mer verdt enn de som bruker sitt liv på å gjøre livet surt for andre, f.eks.

Det er forskjell på å ta gode valg og å ta dårlige valg ja. Men jeg tror på at alle i bunn og grunn er like mye verdt som menneske, og så er det noen som vokser opp i miljøer som er med på å gjøre at de tar dårlige valg, og gjør livet kjipt for andre. Jeg tror likevel på at de er verdifulle likevel, på grunn av deres potensiale og unikhet som menneske, selv om de har valgt en ond vei.

Dette blir en filosofisk diskusjon, men poenget med tråden er å motivere folk som sliter med selvtillitten fordi man ikke føler at man er bra nok. Hver person er unik og vakker hvis man bare lar seg selv skinne. ❤️

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle jeg tro at jeg ikke er verdifull? Og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg er noen andre enn meg selv. Men tanken var nok god :) 

Annonse
Skrevet
53 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Hvorfor i alle dager skulle jeg tro at jeg ikke er verdifull? Og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg er noen andre enn meg selv. Men tanken var nok god :) 

Noen kan føle på mindreverdighetskomplekser. Det har jeg følt på selv også, så vet at det er en ekte greie. Vil bare minne på folk at om de føler seg mindre verdt så er det faktisk ikke sånn i virkeligheten, og at man er bra nok uten å behøve å endre seg for å passe inn. Er ikke alle som har tro på seg selv, og da forsøker de å være en annen. Men å være seg selv er bra nok, og det beste man kan være. 

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil. Noen er slett ikke bra nok. Jeg er ikke det, og det vet jeg. Nå tenker jeg ikke på utseende for det er ikke så viktig, men egenskaper til å få til ting. 

Anonymkode: 8e231...606

• Liker 1
Skrevet

Den eneste verdien jeg har er den verdien jeg generer i skatteinntekter til staten og den dagen jeg dør blir en gledens dag.

Anonymkode: 5085c...e13

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil. Noen er slett ikke bra nok. Jeg er ikke det, og det vet jeg. Nå tenker jeg ikke på utseende for det er ikke så viktig, men egenskaper til å få til ting. 

Anonymkode: 8e231...606

Tror ikke noen kan si at noen helt sikkert har rett og feil her, men jeg et uenig. Jeg synes ikke det er viktig for folks verdi hva de får til og ikke. De jeg er mest glad i er de jeg ser noe i som person, noe som alltid skjer når vi blir kjent på det dype plan. Jeg tror alle har egenskaper i seg som gjør at folk kan bli glad i de, og derfor mener jeg alle er verdifulle. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å ta gode valg og å ta dårlige valg ja. Men jeg tror på at alle i bunn og grunn er like mye verdt som menneske, og så er det noen som vokser opp i miljøer som er med på å gjøre at de tar dårlige valg, og gjør livet kjipt for andre. Jeg tror likevel på at de er verdifulle likevel, på grunn av deres potensiale og unikhet som menneske, selv om de har valgt en ond vei.

Dette blir en filosofisk diskusjon, men poenget med tråden er å motivere folk som sliter med selvtillitten fordi man ikke føler at man er bra nok. Hver person er unik og vakker hvis man bare lar seg selv skinne. ❤️

Ok, da skal ikke jeg ytre mine meninger her:-). Jeg får neppe folk til å "skinne".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...