Gå til innhold

Når andres hunder bæsjer på plenen vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hund selv altså, og er absolutt ikke sure og sære folk som hater bikkjer! Bare så det er avklart... Hehe...

Noe av plenen vår (helt tydelig hage, klippet gress osv) ligger helt inntil veien uten gjerde rundt. De siste ukene har det med ujevne mellomrom ligger hundebæsj på den plenen (det er ikke der vår hund er ute når vi bare slipper henne ut). Det er helt tydelig bæsj etter en forholdsvis liten hund.

De første par gangene brydde jeg meg ikke, bare plukket det opp - men nå begynner det snart å bli litt irriterende... Jeg mistenker "synderen" også, de som bor et par hus lenger opp i veien har to dachser, som flyr alene rundt i veien og gneldrer som bare det. Men jeg har jo ikke bevis, så jeg kan jo ikke gå og ringe på hos dem heller...

Det er vel ingenting å gjøre med dette, eller? Annet enn å ligge på lur og se om jeg kan ta bikkja på fersk gjerning *flire*.

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Eller du kan lage et litt humoristisk skilt og henge en rull med "hundebæsjposer" under. Tar de ikke hintet da tar de det aldri.

Skrevet
Eller du kan lage et litt humoristisk skilt og henge en rull med "hundebæsjposer" under. Tar de ikke hintet da tar de det aldri.

Hehe, jeg tenkte på det faktisk, men det hjelper jo ikke hvis det er de bikkjene jeg tror det er, som bæsjer der når de er ute og farter i gata alene... :roll:

Skrevet

Nå er det jo faktisk båndtvang fram til 20 aug. så du kan jo ta det opp med eieren.

Gjest Violetta
Skrevet
Nå er det jo faktisk båndtvang fram til 20 aug. så du kan jo ta det opp med eieren.

Noen steder, spesielt ofte i tettbebodde områder, er det båndtvang året rundt.

Men om man tar det opp risikerer man uvennskap, og det må jo tas med i vurderingen om det er verdt det...

Gjest Gjesta
Skrevet

Hadde prøvd å få med meg hvem gjerningsmennene (hundene om du vil ;) ) er, og deretter konfrontert eieren(e) med problemet.

Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...