Gå til innhold

Hvor er lyspæra i taklampen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier og har bor i en leilighet hvor lyspæra i taklampen har gått, men jeg skjønner ikke hva som er lyspæra. Hva er det jeg skal bytte?

Legger ved et bilde:

Lyspære 2.jpg

Anonymkode: 91476...ef6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deder ser ut som en LED-lampe, i så fall er den defekt og må byttes.

• Liker 1
Skrevet

Led. Lampen må vel byttes. 

Skrevet

Led 

Snakk med utleieren dette er noe hen må fikse siden det er fast installasjon

• Liker 1
Skrevet

Vi har lignende lamper i huset. Så hvis de går i stykker må hele lampa byttes? 😮 

Skrevet

Selve pæren er den store ringen, den kan løsnes med de merkede skruene. Ledningen er festet med en hurtigkobling, trykk inn knappene der kabelen er festet og dra ut. Gjør i motsatt rekkefølge når den skal monteres igjen, husk å skru av sikringen på den kursen lampen er koblet på først.

579355420_Lyspre2.thumb.jpg.c83d89b635e7dd6ebed972785a4d1217.jpg.ec2756ff6debb5526988de8d38b718f8.jpg 

Anonymkode: db919...758

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Drizzt said:

Vi har lignende lamper i huset. Så hvis de går i stykker må hele lampa byttes? 😮 

Ja, slike aramaturer er ikke standardisert. Selv kjøper jeg kun lamper som bruker std pærer av den grunn.

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, skrue skrev:

Ja, slike aramaturer er ikke standardisert. Selv kjøper jeg kun lamper som bruker std pærer av den grunn.

Vi har 6 stk i huset og de var der fra før vi flyttet inn, men takk. Da må jeg regne med å bytte alle sammen. 

Skrevet
45 minutter siden, Drizzt skrev:

Vi har 6 stk i huset og de var der fra før vi flyttet inn, men takk. Da må jeg regne med å bytte alle sammen. 

Har alle gått i stykker? Normalt skal disse lampene holde i svært mange år. Med 10 timers bruk om dagen bør de holde minst 13 år, helst mer. 

Skrevet
20 minutter siden, -jk- skrev:

Har alle gått i stykker? Normalt skal disse lampene holde i svært mange år. Med 10 timers bruk om dagen bør de holde minst 13 år, helst mer. 

1 av de gikk i stykker i går faktisk, men i boden, så ikke helt krise. Huset er litt over 40 år gammelt og jeg vet ikke når de lampene ble installert. Byggeåret? 😄

Skrevet
2 hours ago, Drizzt said:

1 av de gikk i stykker i går faktisk, men i boden, så ikke helt krise. Huset er litt over 40 år gammelt og jeg vet ikke når de lampene ble installert. Byggeåret? 😄

Om det faktisk er LED  er de maks 8-9 år gamle.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...