AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Jeg leier og har bor i en leilighet hvor lyspæra i taklampen har gått, men jeg skjønner ikke hva som er lyspæra. Hva er det jeg skal bytte? Legger ved et bilde: Anonymkode: 91476...ef6
-jk- Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Deder ser ut som en LED-lampe, i så fall er den defekt og må byttes. 1
Fru Uperfekt Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Led Snakk med utleieren dette er noe hen må fikse siden det er fast installasjon 1
Drizzt Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Vi har lignende lamper i huset. Så hvis de går i stykker må hele lampa byttes? 😮
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Selve pæren er den store ringen, den kan løsnes med de merkede skruene. Ledningen er festet med en hurtigkobling, trykk inn knappene der kabelen er festet og dra ut. Gjør i motsatt rekkefølge når den skal monteres igjen, husk å skru av sikringen på den kursen lampen er koblet på først. Anonymkode: db919...758 3
skrue Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 15 minutter siden, Drizzt said: Vi har lignende lamper i huset. Så hvis de går i stykker må hele lampa byttes? 😮 Ja, slike aramaturer er ikke standardisert. Selv kjøper jeg kun lamper som bruker std pærer av den grunn. 2
Drizzt Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 28 minutter siden, skrue skrev: Ja, slike aramaturer er ikke standardisert. Selv kjøper jeg kun lamper som bruker std pærer av den grunn. Vi har 6 stk i huset og de var der fra før vi flyttet inn, men takk. Da må jeg regne med å bytte alle sammen.
-jk- Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 45 minutter siden, Drizzt skrev: Vi har 6 stk i huset og de var der fra før vi flyttet inn, men takk. Da må jeg regne med å bytte alle sammen. Har alle gått i stykker? Normalt skal disse lampene holde i svært mange år. Med 10 timers bruk om dagen bør de holde minst 13 år, helst mer.
Drizzt Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 20 minutter siden, -jk- skrev: Har alle gått i stykker? Normalt skal disse lampene holde i svært mange år. Med 10 timers bruk om dagen bør de holde minst 13 år, helst mer. 1 av de gikk i stykker i går faktisk, men i boden, så ikke helt krise. Huset er litt over 40 år gammelt og jeg vet ikke når de lampene ble installert. Byggeåret? 😄
skrue Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 2 hours ago, Drizzt said: 1 av de gikk i stykker i går faktisk, men i boden, så ikke helt krise. Huset er litt over 40 år gammelt og jeg vet ikke når de lampene ble installert. Byggeåret? 😄 Om det faktisk er LED er de maks 8-9 år gamle. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå