Arwen Skrevet 3. august 2005 #1 Skrevet 3. august 2005 eller andre ingredienser. Noen som har noen bra oppskrifter på lur?
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2005 #2 Skrevet 3. august 2005 Jeg bruker hvetetortillas i stedet for lefse, men ellers gjør jeg slik som i denne tråden.
tøydukke Anna Skrevet 3. august 2005 #3 Skrevet 3. august 2005 (endret) Jeg bretter ut lefsen, smører så et lag med gourmetrømme utover den og legger litt rucculasalat oppå. Deretter legger jeg på skiver av røkelaks og helt til slutt littegrann sennepssaus oppå laksen, og ruller til slutt herligheten sammen og deler den i passe biter! Nam!!! Jeg pleier også å lage lefserull med god skinke, gjerne mortadella-skinke, cognac-skinke eller annen skinke med litt smak på. Jeg begynner likt på denne lefsen, med rømme og rucculasalat. Deretter legger jeg på skinken, mozarellaost i skiver og skiver av cherrytomat. Dette blir veldig saftig og godt! Endret 3. august 2005 av tøydukke Anna
Arkana Skrevet 3. august 2005 #4 Skrevet 3. august 2005 Helst tortilla, men bruk lefse om du vil. Rør sammen snøfrisk naturell, litt crème fraîche og hakket dill, smøres ut over tortillaen. Legg på skiver av avocado og røkelaks, rull sammen. Evt kan du kutte ut snøfriskblandingen og istedet mose avocado med litt sitronsaft, presset hvitløk, salt og pepper og smøre på lefsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå