Alleah Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Jeg var syk i 4 uker i mnd skriftet på nyåret. Jeg hadde flere tilfeller hvor jeg ikke fikk puste, og det gruglet i brystkassa i flere uker. Jeg fikk ikke sove, jeg har ALDRI vært så dårlig i hele litt liv (er 28 år). Jeg ble helt ubrukelig, sleit med å gå. Jeg dro til en privat legeklinikk og fikk masse medisiner, samt astma medisin. Måtte dit to ganger, de tok også prøver, og jeg fikk vite at det var et sars virus. Så slo jo korona ut for fullt i Norge i mars. Jeg kontaktet lege kontoret flere ganger, for å få vite i fra prøvene de tok av meg om det kunne være muligheter for at det var korona. Men de surret mye, og jeg fikk vite til slutt at de har mistet prøvene...? Veldig merkelig? Jeg var der 2 ganger og tok 2 prøver i halsen, samt en blodprøve. Og de har mistet alt? Dette er et av de mest kjente private klinikkene i Norge. Hva syntes dere om dette? 11
Alleah Skrevet 16. november 2020 Forfatter #2 Skrevet 16. november 2020 Må også si jeg husker legen sa at siden jeg var så dårlig som jeg var, måtte jeg være forberedt på at pusten ikke kom til å bli normal på flere mnd. Som han hadde helt rett i. Jeg hadde ikke ordentlig pust før i starten av Mars. Men har alltid blitt feid av banen med at korona ikke kom til Norge før i april/mars. Men nå er det jo på nyhetene at korona kom nok lenge før antatt. Som bekrefter min mistanke om at jeg faktisk hadde korona. Disse etter testene hvor man kunne sjekke om man har hatt korona, kom jo så lenge etter, at da fikk jeg råd om at det ikke var vits at jeg tok det, siden det var så lenge siden jeg evt hadde blitt smittet. 4
J.E Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 (endret) 26 minutter siden, Alleah skrev: Jeg var syk i 4 uker i mnd skriftet på nyåret. Jeg hadde flere tilfeller hvor jeg ikke fikk puste, og det gruglet i brystkassa i flere uker. Jeg fikk ikke sove, jeg har ALDRI vært så dårlig i hele litt liv (er 28 år). Jeg ble helt ubrukelig, sleit med å gå. Jeg dro til en privat legeklinikk og fikk masse medisiner, samt astma medisin. Måtte dit to ganger, de tok også prøver, og jeg fikk vite at det var et sars virus. Så slo jo korona ut for fullt i Norge i mars. Jeg kontaktet lege kontoret flere ganger, for å få vite i fra prøvene de tok av meg om det kunne være muligheter for at det var korona. Men de surret mye, og jeg fikk vite til slutt at de har mistet prøvene...? Veldig merkelig? Jeg var der 2 ganger og tok 2 prøver i halsen, samt en blodprøve. Og de har mistet alt? Dette er et av de mest kjente private klinikkene i Norge. Hva syntes dere om dette? Her har var vi også veldig syke rett før jul. Symptomer var høy feber rett under 40, voldsom hoste og tetthet og brystsmerter. Vi hadde også surkling i brystet. Hostet til vi brakk oss. Jeg besvimte til og med flere ganger. Det har jeg aldri gjort før. Hosten kom fort, samme dagen som feberen kom. Jeg sov ikke før ble nesten kvelt av og ligge nede. Følte meg bedre en dag men dagen etter var jeg like syk igjen. Vi var syke 2-3 uker. Har aldri vært så syk før, selv om jeg har hatt lungebetennelse før, og veldig mange alvorlige infeksjoner av ulike slag. Da jeg hørte om Corona viruset ble jeg veldig redd for å bli så syk en gang til ! Har ikke tatt noen antistoff test i ettertid for Corona siden dette var før Coronaviruset kom til Norge. Jeg har fått noe nedsatt lungekapasitet som nå utredes av lungelege. Nå ble jeg nysgjerrig på om flere var syke rundt jul med uvanlig sykdomsbilde...? Endret 16. november 2020 av J.E 6
Alleah Skrevet 16. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, J.E skrev: Her har var vi også veldig syke rett før jul. Symptomer var høy feber rett under 40, voldsom hoste og tetthet og brystsmerter. Vi hadde også surkling i brystet. Hostet til vi brakk oss. Jeg besvimte til og med flere ganger. Det har jeg aldri gjort før. Hosten kom fort, samme dagen som feberen kom. Jeg sov ikke før ble nesten kvelt av og ligge nede. Følte meg bedre en dag men dagen etter var jeg like syk igjen. Vi var syke 2-3 uker. Har aldri vært så syk før, selv om jeg har hatt lungebetennelse før, og veldig mange alvorlige infeksjoner av ulike slag. Da jeg hørte om Corona viruset ble jeg veldig redd for å bli så syk en gang til ! Har ikke tatt noen antistoff test i ettertid for Corona siden dette var før Coronaviruset kom til Norge. Nå ble jeg nysgjerrig på om flere var syke rundt jul med uvanlig sykdomsbilde...? Dette er så spennende! Håper flere ser denne tråden om de har opplevd det samme! Jeg ble også redd for å oppleve det samme igjen da korona kom i nyhetene 😩 For det var helt grusomt! Jeg har også hatt lungebetennelse før, men dette her var noe annet. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, astma medisinen på resept hjalp ikke mye Kan jeg spørre deg ca hvor i landet du var da du var syk? Jeg var på Østlandet. Er selvfølgelig også helt greit om du ikke ønsker fortelle dette! 3
Gjest Senil Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Her var det sisten av februar som vi var syke. Merkeligeste "forkjølelsen" jeg har hatt. Gikk til og med til legen da jeg fryktet lungebetennelse.
Blekkulfina Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 2019-influensaen rammet yngre folk ekstra heftig, så det kan også ha vært det. Når det er sagt, hørte jeg på nyhetene nettopp at italienske forskere mener at corona fantes i landet allerede i september 2019, så ikke lett å vite. 14
Alleah Skrevet 16. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, Senil skrev: Her var det sisten av februar som vi var syke. Merkeligeste "forkjølelsen" jeg har hatt. Gikk til og med til legen da jeg fryktet lungebetennelse. Uff 😩 Hva sa legen? Og fikk du noe medisiner? 1
Callisto83 Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Det gikk en veldig sterk influensa før korona kom til Norge tidligere i år. Det som gjerne utgjør forskjellen, er om mange rundt deg ble syke av det samme på likt. Det var jo sånn korona ble oppdaget. 11
Blålilla Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 Går det ikke an å teste om du har dannet antistoffer? 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Jeg hadde også en merkelig influensa rett før jul i fjor 🤔
Zebrina Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 Jeg (og moren min) var også skikkelig sjuke i desember 2019. Mamma var så syk at hun ikke klarte å røre seg fra sofaen på en uke, orket ikke å snakke eller noe. Jeg hadde høy feber og ekstremt vondt i kroppen; men det «rare» er at jeg er SKIKKELIG anpusten nå. Jeg er helt greit trent, har også tenkt at pga mye «stillesitting» i coronatiden så har pusten blitt dårligere, men .. Samtidig så klarer jeg ikke å børste av meg tanken på hvor syk jeg og mamma faktisk var rett før jul i fjor .. 4
J.E Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 2 minutter siden, Alleah skrev: Dette er så spennende! Håper flere ser denne tråden om de har opplevd det samme! Jeg ble også redd for å oppleve det samme igjen da korona kom i nyhetene 😩 For det var helt grusomt! Jeg har også hatt lungebetennelse før, men dette her var noe annet. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, astma medisinen på resept hjalp ikke mye Kan jeg spørre deg ca hvor i landet du var da du var syk? Jeg var på Østlandet. Er selvfølgelig også helt greit om du ikke ønsker fortelle dette! Jeg bor i Oslo. Den i familien jeg ble smittet av er i kontakt med mange mennesker på jobb. Ja jeg følte også at dette var annerledes. Særlig med det at jeg var nokså bra etter noen dager før det ble minst like ille igjen. 2
Forundret.. Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 Jentungen på 6 ble skikkelig dårlig i begynnelsen av desember. Hun var syk i over en uke. Hoste, høy feber. Luktet spesielt fra pusten. Vi andre tre var bare litt såre i halsen. Jeg har flere ganger der siste halve året lurt på det om det var korona hun hadde.. 2
Gjest Senil Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 Akkurat nå, Alleah skrev: Uff 😩 Hva sa legen? Og fikk du noe medisiner? Ikke stort, lav CRP på 14, så fikk ikke noe for det. Bare god bedring. Ble jo bedre innen rimelig tid jeg, mannen derimot tok det 14 dager før han ble bedre og han ble sykemeldt. Jeg var på jobb etter 5 dager. Derfor jeg dro til legen, jobber innen helse og ville ikke være smitsom før jeg begynte på jobb igjen.
Gjest FuzzyC Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 Ble syk i slutten av desember, utviklet seg raskt med kraftig tørrhoste og feber, hostet tilslutt opp blod. Da ble jeg redd. Følte meg frisk etter noen dager, men ble syk igjen. Fikk beskjed om at det bare var vanlig influensa (noe det også kan ha vært). Hadde vært interessant med antistofftest.
Gjest Senil Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, Callisto83 skrev: Det gikk en veldig sterk influensa før korona kom til Norge tidligere i år. Det som gjerne utgjør forskjellen, er om mange rundt deg ble syke av det samme på likt. Det var jo sånn korona ble oppdaget. Er jo det som var merkelig. Mange på jobb og mange brukere var skikkelige dårlige i februar. Var rett og slett mange flere syke enn vanlig.
supermamz Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 Barnet mitt på 2 år ble kjempe syk i fjor i romjulen. høy feber over mange dager, tett i brystet og surklet som bare det. Så jeg satt oppe med han om natten for jeg var så redd for at han ikke skulle få puste mens han sov... Dro til legen med han, men de fant ikke ut noe annet enn at det var vanlig influensa... Har aldri vært så redd i hele mitt liv... Så jeg tror vi har hatt viruset mye lengere enn det som er kommet frem i lyset! Vet om flere som var kjempe syke i fjor høst/vinter. Syns de kan komme med sannheten! 5
luianna Skrevet 16. november 2020 #18 Skrevet 16. november 2020 Min mann kom med fly fra Kina på nyåret. Han begynte å føle seg dårlig et par dager før hjemreise, og kom hjem med stygg hoste og dårlig allmenntilstand, og symptomer som kan passe covid. Han hadde stygg hoste i ukevis. Det tok ikke lang tid etter at han landet, at vi fikk vite om viruset. Verken barna eller jeg ble syke. Ser noen nevner sykdom før jul/desember, og jeg var selv skikkelig syk i begynnelsen desember. Det var to uker med feber, smerter, hoste og aldri kan jeg huske å ha vært så dårlig. Jeg har fremdeles sporadisk hoste etter den sykdomsrunda, noe jeg aldri har pleid å ha før. Verken samboer eller barna ble syke da jeg var syk. 2
Alin Skrevet 16. november 2020 #19 Skrevet 16. november 2020 Mannen min var veldig syk i cirka tre uker i begynnelsen av februar. Han hostet og hostet og hadde feber. En dag besvimte han og deiset i gulvet. Vi var i kontakt med lege, som sa at det helt sikkert ikke var det der nye korona, for det hadde jo ikke kommet til landet enda (vi bor i Danmark). Han ble aldri testet, for det kunne jo ikke være korona. Selv ikke da den første danske personen ble konstatert smittet noen dager etter at mannen min var hos lege første gang, for han kunne jo ikke ha vært i kontakt med noen som hadde det. 4
Alleah Skrevet 16. november 2020 Forfatter #20 Skrevet 16. november 2020 5 minutter siden, Blålilla skrev: Går det ikke an å teste om du har dannet antistoffer? Jo, men den type test kom så mange måneder etter desember/januar, at man da fikk beskjed at det ikke var vits å teste seg 😕 at det da uansett ikke er så mange antistoffer igjen at testen ikke vil fange det opp Ts 2
Anbefalte innlegg