Gå til innhold

Brannvesenet skal sjekke boligen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp beskjed om dette, og liker det ikke! 

Noen som vet hvor omfattende denne sjekken er? Må de sjekke alle rom i et stort hus?

Har også en brannvarsler over senga mi, og vil ikke at noen andre skal stå i min seng og sjekke den, men er usikker på om jeg er hjemme selv den dagen. 

Anonymkode: 50863...694

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet noe om dette? 

Skrevet

Er det el-tilsyn kanskje? Da sjekker de om du har noen feil og mangler på det elektriske anlegget og sjekker om du har jording i kontaktene på badet osv. 

Får du anmerkninger må du utbedre feil med elektriker. 

Skrevet

Sjekker ikke brannvesen bare pipe/ildsted og brannvarsler da? Jeg er ikke sikker altså..

Anonymkode: 73ba6...23c

• Liker 1
Skrevet

Nettopp hatt de her. Sjekker peis/ildsted og lufteluke(?) til ildstedet. Så spør de om du har brannvarslere, og brannslukningsapparat. Dette apparatet vil de sjekke/se til at det står lett tilgjengelig. Ellers gir de råd om diverse som de fleste vet fra før. Så gikk han... Var altså ikke på hverken soverom, bad eller lignende. 

3-4min tok det... 

• Liker 2
Skrevet

De sjekker elektrisk, peis/pipe, varsling, slokkeutstyr og rømningsveier, men ikke sikkert de sjekker alt, kommer an på om ting er godkjent tidligere osv. 

Anonymkode: f31e7...5e8

Skrevet
På 16.11.2020 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Fikk nettopp beskjed om dette, og liker det ikke! 

Noen som vet hvor omfattende denne sjekken er? Må de sjekke alle rom i et stort hus?

Har også en brannvarsler over senga mi, og vil ikke at noen andre skal stå i min seng og sjekke den, men er usikker på om jeg er hjemme selv den dagen. 

De kommer heller ikke hvis du ikke er hjemme. Da må du avtale ny tid. 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Jajajane skrev:

Nettopp hatt de her. Sjekker peis/ildsted og lufteluke(?) til ildstedet. Så spør de om du har brannvarslere, og brannslukningsapparat. Dette apparatet vil de sjekke/se til at det står lett tilgjengelig. Ellers gir de råd om diverse som de fleste vet fra før. Så gikk han... Var altså ikke på hverken soverom, bad eller lignende. 

3-4min tok det... 

Tusen takk 🙏 Det var beroligene! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...