Gå til innhold

Kona vil pynte til jul allerede.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i kona mi, men nå begynner det å gå for langt. Vi har så vidt passert midten av november og allerede vil kona pynte til jul! Dette er jo galskap!! Hvor er det blitt av den fornuftige kona jeg trodde jeg var gift med? En av verdiene mine jeg ønsker å lære barna, er at det er fint å vente på noe flott.

Jeg vil pynte til advent til 1. søndag i advent. Det er en fin oppladning og vi kan begynne å vente på og glede oss til julen. Advent betyr jo ventetid. Vi kan glede oss til lille julaften når vi bytter ut adventspynten med julepynten, og ungene våkner tidlig julaften fulle av spenning for å se juletreet jeg og kona pyntet kvelden før. Endelig er det jul! 

Dette vil kona ta fra meg. Hun sier jeg er gammeldags og nostalgisk. Det er inn å pynte tidligere nå sier hun. Alle andre gjør det. Hvorfor skal vi vente? Hvorfor skal barna se at alle andre pynter til jul men ikke vi sier hun. Hun er glad i jula og vil ha den lengst mulig. 

Jeg er også veldig glad i jula, men jeg mener vi vanner den ut med å begynne så tidlig. For meg så er adventstida, ei fin ventetid. Jeg gleder meg til jul og alt det som skal skje da, jeg gleder meg til å pynte, og når julaften kommer er det som en fullkommen eufori. (ja jeg har svært gode minner fra min barndoms jul) 

Dette er noe jeg ikke vil gi etter på. Jeg vil ikke begynne å pynte til jul nå. Jeg syns det er å gi etter for kommersielle krefter som ønsker å tyne mest mulig penger ut av julen. Kjøpe, pynte, juleditt juledatt, jul nå nå nå... 

Er jeg den nostalgiske tufsen kona mi påstår jeg er? 

Anonymkode: 93890...c43

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er blitt en greie i år. Bryt de dumme reglene, men hold koronareglene. Lys opp i mørket og gjør det koselig når du uansett er så mye hjemme. 

Støtt konen din. 

• Liker 43
Skrevet

Enig med kona di. 

Anonymkode: cf810...af1

• Liker 24
Skrevet

I år pynter mange "for tidlig" pga situasjonen rundt oss. Litt lys i mørket. Jeg synes det er greit. Vi tar utendørs neste helg. Inne tar vi første søndag i advent. 

Anonymkode: 190d9...476

• Liker 18
Skrevet

I år er det greit å pynte tidlig til jul pga corona. Du ser ikke de surmegga hønene som kritiserer de som pynter tidlig i år. Skulle lest her inne i fjor du. Stakkars de som pyntet tidlig da. Blei høvlet ned med eder og galle. 

Så fort coronaen er borte er det forbudt å pynte tidlig til jul igjen 😅

Anonymkode: dd4a1...8fd

• Liker 9
Skrevet

Mannen så nei her. Så venter 1 uke til før jeg prøver igjen😅

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Forstår deg, det er jo over en måned til jul.

Skrevet

Får ikke ungene dine være med og pynte juletreet? 😳🤯 det er høydepunktet hos oss! 

Vi voksne legger ikke frem pakkene under treet før barna har sovnet lille julaften, det er mer enn magisk nok 😊🎅

• Liker 20
Skrevet

Enig med deg, ts. Vi er bare halvveis i november. Jeg tenker å vente minst tre uker til, fordi jeg vil holde på den gode julestemningen helt til jul, og da kan jeg ikke begynne nå som det er høst.

• Liker 17
Skrevet

Helt enig med deg! Om man vil ha "lys i koronamørket" er det greit med utebelysning, men det trenger ji ikke ha noe med julepynting å gjøre, mange bruker vinterbelysning i mørketida. 

Anonymkode: 91944...627

• Liker 14
Skrevet

Ts her. Barna har et eget lite juletre som de pynter i loftstua. De er enda så små at det er vanskelig for dem å pynte det store treet. Når de blir litt større skal de selvsagt få være med å pynte treet. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er glad i kona mi, men nå begynner det å gå for langt. Vi har så vidt passert midten av november og allerede vil kona pynte til jul! Dette er jo galskap!! Hvor er det blitt av den fornuftige kona jeg trodde jeg var gift med? En av verdiene mine jeg ønsker å lære barna, er at det er fint å vente på noe flott.

Din kone giftet seg i hvert fall med en svært trangsynt mann. Hun ønsker å pynte til jul 2 uker før deg og det velger du å omtale som galskap, tegn på at kona ikke er fornuftig og at barna deres ikke vil lære å vente på noe flott. 

Tips: Om man skal leve sammen med noen bør man klare å ikke hisse seg opp hver gang partneren ønsker å gjøre ting annerledes enn det man selv er vant med. 

Anonymkode: c6457...9ca

• Liker 18
Gjest theTitanic
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil pynte til advent til 1. søndag i advent. Det er en fin oppladning og vi kan begynne å vente på og glede oss til julen. Advent betyr jo ventetid. Vi kan glede oss til lille julaften når vi bytter ut adventspynten med julepynten, og ungene våkner tidlig julaften fulle av spenning for å se juletreet jeg og kona pyntet kvelden før. Endelig er det jul! 

Dette vil kona ta fra meg. Hun sier jeg er gammeldags og nostalgisk. Det er inn å pynte tidligere nå sier hun. Alle andre gjør det. Hvorfor skal vi vente? Hvorfor skal barna se at alle andre pynter til jul men ikke vi sier hun. Hun er glad i jula og vil ha den lengst mulig. 

Jeg er også veldig glad i jula, men jeg mener vi vanner den ut med å begynne så tidlig. For meg så er adventstida, ei fin ventetid. Jeg gleder meg til jul og alt det som skal skje da, jeg gleder meg til å pynte, og når julaften kommer er det som en fullkommen eufori. (ja jeg har svært gode minner fra min barndoms jul) 

Dette er noe jeg ikke vil gi etter på. Jeg vil ikke begynne å pynte til jul nå. Jeg syns det er å gi etter for kommersielle krefter som ønsker å tyne mest mulig penger ut av julen. Kjøpe, pynte, juleditt juledatt, jul nå nå nå... 

Hver sine kjepphester..  

Det er hyggelig av henne at hun vil pynte å lage det koselig syntes jeg. Og at hun vil det skal vare litt lenger i den mørkeste tida på det kjipeste året ever. Unn henne den gleden. Happy wife,  happy life.. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er enig med deg!   Hvor har det blitt av gleden av å vente på noe fint??  Alle skal liksom ha opp julepynten nå - men det er fortsatt litt tid igjen før det er innafor. Til advent kan noe komme opp , men ikke nødvendigvis alt.

Jeg er veldig glad i jul, men hater at folk vanner den ut som de gjør ved å starte midt i oktober med juletrær og nisser og alt. Ja det er koselig, men alt til sin tid!!  Advent betyr å vente, ergo skal man vente til advent kommer med å vente på det store som skjer til jul. Kan da ikke være så vanskelig. 

Ts,. du og jeg kan være nostalgiske og gammeldagse sammen, jeg støtter deg fullt ut!! :)

Anonymkode: acff3...e1b

• Liker 23
Skrevet

Jeg er enig med deg, ts. Vi pynter alltid sent. Magien med jula blir borte når man skal pynte måneden før. Man vanner ut gleden, og det orker jeg ikke. Jeg er også imot pynting i butikken så tidlig :P 

Anonymkode: de199...0aa

• Liker 23
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din kone giftet seg i hvert fall med en svært trangsynt mann. Hun ønsker å pynte til jul 2 uker før deg og det velger du å omtale som galskap, tegn på at kona ikke er fornuftig og at barna deres ikke vil lære å vente på noe flott. 

Tips: Om man skal leve sammen med noen bør man klare å ikke hisse seg opp hver gang partneren ønsker å gjøre ting annerledes enn det man selv er vant med. 

Anonymkode: c6457...9ca

Hun ønsker ikke å pynte to uker før meg, men nesten halvannen måned! Jeg vil pynte til advent om to uker. Lilla lys, stjerne i vinduet, lysestaker og noen utelys. Hun vil kjøre på med juletre og full pakke. Jeg vil lære barna mine å vente på noe godt, men me dette vil de vel være lei av jul innen Lucia.. 

• Liker 22
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg TS...folk begynner for tidlig, vanner ut gleden med jula..

K 30

Anonymkode: 231c1...28d

• Liker 15
Skrevet

Jeg er enig med deg ts! Her i huset skal vi ikke pynte tidligere enn ellers i år. Julestjerner i vinduene, utelys og lilla adventslys frå første søndag i advent. Selve julepynten kommer frem siste helgen før julaften. Treet lille julaften.

Men, kan dere ikke inngå et kompromiss? Hva med å pynte første helgen i advent, men vente med juletreet til lille julaften? 

Anonymkode: a57e9...37b

• Liker 9
Skrevet

korona eller ikke.. Begynner man med å pynte til jul nå så er allerede den fine julestemmningen borte før jula begynner.

Begynner ikke før i desember, og det er fordi jeg vil kose meg med julestemmning når det faktisk er, ikke før.

Skrevet

Går det virkelig ikke an å pynte inne og ha det koselig uten at det er julepynt?  Vi har "høstpynt" inne nå, levende lys og fyr i ovnen gir masse kos.

Ikke tale om at det kommer opp noe julepynt før lillejulaften. Adventsstjerne og utelys kommer 1.adventssøndag. Her er heldigvis hele familien enig, det er en koselig tradisjon og vi blir aldri lei jula som varer til 13.dag jul. 

Anonymkode: 6f732...662

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...