Gå til innhold

Vi begge ønsker barn, men dama bruker p-pille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i en lengre tid prøvd å få barn. Vi har begge lyst, trodde jeg til idag. 

Trengte en neglsaks og tenkte det har jo dama i sin kosmetikkveske. Da fant jeg også p-piller. Før dere sier at jeg snoker, så har jeg tidligere fått lov til å hente denne saksa der.

Seinest igår pratet vi at vi har lyst på barn og vi har vært klare en stund nå, men går jo ikke det når man bruker p piller. 

Mulig det bare er meg og at jeg overreagerer , men føler at mye av tilliten er borte. Da vi begge går aktivt inn i det, og begge vill ha det så er dette langt over en grense. 

Anonymkode: 71901...fa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende hun ikke bruker dem? Hun vil vel starte på prevensjon igjen etter at babyen er født. Jeg syns du skal snakke med henne :) 

Anonymkode: f574c...001

• Liker 14
Skrevet

Jeg har ppiller i skapet, ikke brukt de på flere år. 

Og helt ærlig, er dette tiden ma  planlegger barn? Bør man ikke vente litt pga situasjonen alle er i?

Anonymkode: d18d8...058

• Liker 9
Skrevet

Hm jeg syns ikke du snoket, men du fant tilfeldigvis p pillene hennes der. Jeg syns du burde si det til hun og hun får forklare hvorfor hun tar p piller fortsatt.  kanskje hun er redd og ikke tør ta steget å bli gravid ennå? Kommunikasjon er alfa omega i et forhold. Må snakke sammen. skjønner du har mindre tilitt til hun nå da. men snakk med henne og fortell så ser du hva hun sier.

Anonymkode: dc447...f34

Skrevet

Veldig vanlig å ha p-piller liggende selv om man har sluttet. Man kaster de jo ikke i søpla. 

Anonymkode: 39aae...563

• Liker 12
Skrevet

Hva om det viser seg at dem blir brukt da? Hvordan hadde dere reagert på det? Er jo ikke akkurat ærlig med meg da. 

Skrevet

Er det ett fullt brett? Jeg har noen gamle liggende, ingen vits å kaste de nåt jeg skal bruke de igjen etterhvert. Men er det tatt i bruk så er det nok noe annet ja, da MÅ du bare spørre....

Anonymkode: a3155...d41

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det viser seg at dem blir brukt da? Hvordan hadde dere reagert på det? Er jo ikke akkurat ærlig med meg da. 

Hvis det er tilfellet, må dere jo ha en alvorsprat- og alt avhenger av svaret hennes. Men spør henne nå først, da, før du tar helt av...

Anonymkode: 39aae...563

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke brukt prevensjon på 1.5 år men fant nettopp et halvbrukt pillebrett i skuffen min. Så absolutt ikke sikkert hun bruker det. Men om dere skal få barn sammen bør du kunne spørre henne istedenfor å legge ut et innlegg på kg om det.

Anonymkode: 005f0...8df

• Liker 1
Skrevet

Istedet for å spørre her på KG, så syns jeg du skal spørre dama di. Som flere skriver over her, vi høns samler på p-piller selv om vi prøver å bli gravide. Dyrt å kaste. Men igjen, det kan også hende hu tar de, så spør heller enn å være i tvil :) 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor legge p piller nesten øverst i kosmetikkvesken om det ikke akkurat er brukt. Men uansett er bedre å spørre. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er din første tanke og antagelse når du finner pillene på denne måten, så er det på alle måter en indikasjon på at dere ikke bør få barn sammen. For da er dere langt unna å ha den tilliten og nærheten dette krever. 

Om jeg hadde funnet noe mistenksomt i mannens saker ville jeg tenkt alt mulig annet før tanken "tillitsbrudd" eller "løgn" slo meg. 

Anonymkode: 7da2b...fc6

• Liker 11
Skrevet

Bare et spørsmål, har dere helt konkret sagt ordene "men da slutter vi på prevensjon og begynner prøvingen!"? Kan dere ha misforstått hverandre? At hun har tenkt at dere har lyst på barn og begynner å bli klare for det, men at dere ikke har tatt steget og bestemt dere enda. Bare måten du beskrev det på som fikk det til å høres litt diffust ut i kommunikasjonen deres. 

For øvrig er eneste måten å vite om hun faktisk tar pillene å spørre. Helt vanlig for oss damer å ha både nye og halvfulle brett liggende rundt omkring. Om dere faktisk har vært klart enige om at hun skal slutte, og hun ikke har sluttet, så må du jo komme til bunns i hvorfor hun har oppført seg sånn. Er hun redd for noe? Er det noe hun ikke har turt å fortelle deg? Hør hva hun har og si. Og så må du fortelle at tilliten mellom dere nå har fått seg en skikkelig skramme og hvordan du føler deg. Og så må dere ta det derfra. Men alt starter med at du spør henne rett ut. 

Anonymkode: 96f30...eeb

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legge p piller nesten øverst i kosmetikkvesken om det ikke akkurat er brukt. Men uansett er bedre å spørre. 

Ikke unormalt det. Min søster bruker ikke p piller lenge men hadde ulike esker både ny og ubrukt liggende på i kosmetikkveske, bag, skapet på badet, soverom hyllen. Hun gadd bare aldri kaste eskene eller gå tilbake til apoteket å levere piller som ikke brukes. 

Så før du går helt bananas og beskylder dama di så må du snakke med henne, herregud. 

Anonymkode: 8f05b...e0a

• Liker 3
Skrevet

Tell hvor mange piller det er på brettet nå, så venter du et par dager og sjekker igjen. Hvis det er like mange igjen, går hun ikke på pilla. Hvis det minker - ja da må dere ta en prat.

• Liker 3
Gjest Føsleguri
Skrevet

Herregud, snakk med henne i stedet for å tro det verste.

Skrevet
6 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Tell hvor mange piller det er på brettet nå, så venter du et par dager og sjekker igjen. Hvis det er like mange igjen, går hun ikke på pilla. Hvis det minker - ja da må dere ta en prat.

Eller....... hva med å bare snakke sammen?

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Jodaneida skrev:

Eller....... hva med å bare snakke sammen?

Eller det 😅

Skrevet

Er som jeg tenkte. Bruker p-piller. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er som jeg tenkte. Bruker p-piller. 

Hvorfor gjør hun det?

Anonymkode: a8948...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...